aprilia rsv mile subframe

Spieter K6

MF'er
9 jun 2011
148
2
Ik heb een vraag over het subframe van een rsv mile.

op een 1999 model komt de kuip en de tank van een 2003 model.
de oude tank is staal en de nieuwe kunstof.

nu komt het. De 2003 tank past net niet. Kom een cm of 2 a 3 te kort.

is het subframe van een 2003 model anders dan die van het 1999 model?
en dan ook de undertaile . Want de accu staat te ver naar voren.


Voordat ik verder ga en dingen bestel die niets uitmaken. En de kopzorgen.....


alvast bedankt voor de input.

gr pieter
 
Subframe is wel wat anders wat ik op plaatjes op internet vind. Oa extra montage punten.
dus zal ik hier een heel eind mee komen met het plaatsen van de tank.

maar is de undertaile hetzelfde?
 
2 a 3 cm is wel veel.
Het is wel bekend dat als er in een kunststof Aprilia tank, benzine met ethanol heeft gezeten, dat de tank dan uitzet door het water in de ethanol.

Ik kan me best voorstellen dat als de tank al een aantal jaar op de plank ligt bij een sloper, dat de vorm achteruit gaat.
 
Ik ben er dus achter dat het subframe wat anders is, watnik kan zien op plaatjes dan.. Op die plaatjes ziet het er naar uit dat de tank net wat verder naar achteren wordt gemonteerd. Wat je zegt , dat de pasvorm kan veranderen, kan. Maar niet dit verschil. Deze tank komt van een rijdende motor af.
de tank past net niet tussen de accu, die in de undertail zit, en de kroonplaat in. Waardoor de montage gaatjes verre van uitlijnen.
Het subframe ga ik zo wie zo proberen, maar die untertail?
die accubak moet verder naar achteren.

of kom ik er dadelijk achter dat het hele frame anders is ;-)

waar ikl ook al achter ben is, dat de tankdop van 1999 te klein is voor die van de 2003.
mocht er nog een tip zijn voor de borgringentje van het slot in de tankdop hoor ik die graag. Dan zet ik het slotje over. Of deze past niet in de dop van het nieuwere model.

Ik kom in ieder geval meer strubbelingen tegen die ik niet had verwachtt, bij een facelift motor...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Nick,

subframe is vandaag geregeld hier in de buurt. Undertail geprobeerd en dit past blijkbaar. Geen verschil hier.
Tank zit erop en past ertussen, wel met passen en meten.

tankdop, daar komt mijn vriend op terug. Dan herenigen we de dop weer met de tank. :Y


Wij waren bij jou op bezoek om wat spullen over te nemen _O-


als de motor helemaal in elkaar staat dan zal ik hier nog een foto posten
 
Voetje gaat de goede kant op. Hij kan bijna weer schakelen. *O*


ben trouwens tegen nog 2 dingen aangelopen.
kuipruit van het eerder model past niet, de nieuwe topkuip loopt ronder.
Zadel past ook niet, deze valt niet over de tank waardoor je hem niet op zijn plaats kan schuiven.

Hij loopt als een zonnetje, is altijd een spannend moment *D
 
Hi Nick,

ik dacht laat ik nog een fotootje plaatsen hoe hij geworden is
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan