Rubberen ringetje in motorblok

RobDeMan

MF'er
24 mei 2011
52
0
Den Haag
Hallo allemaal,

Tijdens het sleutelen aan mijn Suzuki RF600R zijn ik (en vriend van me) MEGA dom geweest en hebben een klein rubber ringetje (wat bij een asje zat) in het motorblok laten vallen....GRRRRRRRRRRRRR. (bij het demonteren sprong het rubberen ringetje weg zo in het gat waar de 'kettingspanner' hoort te zitten).

Uur geprobeerd om het rubberen ringetje eruit te krijgen, maar helaas zonder resultaat.

Ik kan niet anders dan het rubbertje laten zitten. Goed voor het blok is het niet.....maar volgens mij kan het ook niet echt mega veel schade aanrichten en zal het verpulverd worden als het ergens tussen de tandwielen komt. Wat denken jullie?

Baal als een stekker :( :( :(

Rubbertje was ongeveer 0,8 cm.

Hieronder het gat war het rubberen ringetje in is gevallen.

Foto-VAABKVEA-D.jpg


Wat zal ik doen? :(
 
Laatst bewerkt:
Er zit een overdrukklep in een filter om te voorkomen dat het filter in elkaar geperst wordt er kan dus wel degelijk van alles door een filter.

Dat werkt alleen wanneer het filter verstopt zit.
Dat o-ringetje gaat echt niet door de aanzuigzeef heen *D

Dan hoor ik wel weer iemand die zegt:Ja maar als er een gat in de zeef zit?
 
Ja en ik als leek moet proberen deze klokken en klepels bij elkaar proberen te zoeken om erachter te komen hoeveel kwaad het nou daadwerkelijk kan :)

Ga dan eerst maar eens flink lezen op M-F, vooral in het techniek gedeelte. Dan kom je er vrij snel achter wie er hier echt verstand hebben van motoren en wie niet. Wat KevinBlade zegt kun je wel op vertrouwen. Maar ja, dat zeg ik en jij hebt geen idee of ik nu uit mijn nek loop te zwetsen of niet. Vandaar mijn advies: lezen en zelf je oordeel vormen.
 
Dat werkt alleen wanneer het filter verstopt zit.
Dat o-ringetje gaat echt niet door de aanzuigzeef heen *D

Dan hoor ik wel weer iemand die zegt:Ja maar als er een gat in de zeef zit?


Ik heb nog nooit een ontplofte oliefilter gezien, gat in de aanzuigzeef weer wel.
Maar stel je eens voor dat het ringetje door het gaatje van de aanzuigzeef komt en een oliekanaaltje gaat verstoppen dan is de kans heel groot dat je motorblok ontpoft.
Die klapt zeker wel 3 meter de lucht in :Y :z .
 
Alle veronderstellingen ten spijt, het enige wat we tot nu toe zeker weten is dat het om een ringetje gaat van 8mm. Dat is dan de doorsnede? of de lengte?

Is het een O-ring, dan is het zacht rubber, geen probleem, behalve in een olie-kanaal.

Of is het een ringetje van hard rubber? Een olie-keerring van 8mm verpulvert moeizamer dan een O-ring van 8mm.
 
Alle veronderstellingen ten spijt, het enige wat we tot nu toe zeker weten is dat het om een ringetje gaat van 8mm. Dat is dan de doorsnede? of de lengte?

Is het een O-ring, dan is het zacht rubber, geen probleem, behalve in een olie-kanaal.

Of is het een ringetje van hard rubber? Een olie-keerring van 8mm verpulvert moeizamer dan een O-ring van 8mm.





Wat hebben jullie toch met oliekanalen.
Ga eerst even kijken en snappen hoe een motorblok werkt :?
 
Wat hebben jullie toch met oliekanalen.
Ga eerst even kijken en snappen hoe een motorblok werkt

Ja grappig is dat he. not dus :(
Ze blaten maar wat in de rondte zonder te weten hoe iets werkt. _O- -O-
Vandaar dat er zo vaak dingen mis gaan bij de "gemiddelde" MFer tijdens het sleutelen. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan