Hulp wegwerken bekabeling originele kuip naar klein kuipje

Honda__rider

MF'er
1 apr 2015
106
1
Hoi ik was de bekabeling aan het bekijken van mijn cbr 600 f3.

Hier komt echter een klein kuipje op.

Wat moet ik met al die kabels, relais, enz...

Moet alles ingekort worden ? Of de kabelboom ergens onder de tank steken, en enkel de nodige kabels naar voor trekken, voor het digitaal koso tellertje + verlichting ?

Weet alleen niet waar ik ze moet laten, want veel plaats, is er niet onder tank ???


f91a1eeb105ef951cfc07aa60a196f06.jpg
 
Hoi ik was de bekabeling aan het bekijken van mijn cbr 600 f3.

Hier komt echter een klein kuipje op.

Wat moet ik met al die kabels, relais, enz...

Moet alles ingekort worden ? Of de kabelboom ergens onder de tank steken, en enkel de nodige kabels naar voor trekken, voor het digitaal koso tellertje + verlichting ?

Weet alleen niet waar ik ze moet laten, want veel plaats, is er niet onder tank ???


[afbeelding]

1 Je moet niks
2 Als er plek is onder de tank zou je het kunnen overwegen
3 Als er geen plek is, dan moet je ze inkorten
 
Het zijn natuurlijk veel kabeltjes, en sommige zijn dan nog eens opgesplitst...

Zijn er mensen met een gelijkaardige motor, die me kunnen zeggen , wat het beste, of handigste is, of hoe zij het gedaan hebben ?

In mijn ogen ( maar heb er geen ervaring in), lijkt me het netjes als je ze ergens onder de tank kwijt kon, zodat er nog maar een klein kabelboompje van onder de tank naar de koplamp zou lopen..

Alleen de vraag waar ik ze laat, zodat ik naderhand geen problemen ondervindt, dat ze zouden smelten of zo...
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Met veel geduld kun je de kabels die je nog nodig gaat hebben die niet onder je tank passen inkorten.
De lokale motorzaak kan je wel aan stekkers en eventuele tips helpen.

Groeten en succes ermee.
 
het lijkt me het beste om de dingen die je niet nodig hebt gewoon af te knippen of geheel te verwijderen. Ik kan me voorstellen dat er minder bedrading nodig is voor bijvoorbeeld raw-indicatielampjes, dashboardverlichting, of wat dan ook wat er niet op je kleine kuipje zit. Gewoon de hele draad dan weghalen; kabelboom openmaken dus. Dat is het netste.
 
Ok, dan moet ik eerst en vooral, uitsluiten wat ik zeker nodig heb.

Had nog één probleempje. Toen ik de motor overlaatst kocht, knipperden de pinkers heel snel. Alhoewel ze alle 4 brandden. Nu had ik een nieuw setje gehaald omdat de oude niet meer mooi waren , maar nog steeds doet hij dat...

Enig idee ? Je hoort de knipper relais snel tikken, dus die werkt toch... ?
 
Ok, dan moet ik eerst en vooral, uitsluiten wat ik zeker nodig heb.

Had nog één probleempje. Toen ik de motor overlaatst kocht, knipperden de pinkers heel snel. Alhoewel ze alle 4 brandden. Nu had ik een nieuw setje gehaald omdat de oude niet meer mooi waren , maar nog steeds doet hij dat...

Enig idee ? Je hoort de knipper relais snel tikken, dus die werkt toch... ?

Waarschijnlijk heb je LED knipperlichten gemonteerd, de gevraagde stroom hiervan is lager dan met de oude-gloeilampjes. je relay registreert de "last" van deze lampjes dus niet.

Gezien de oudere relais bijna allemaal last-afhankelijk zijn is dit vaak een symptoom van dit probleem.

Je kunt dit op 2 manieren oplossen:

Weerstandjes, deze zet je ertussen om het gevraagde vermogen te verhogen.

Relay wisselen, deze vervangt je oude(ast afhankelijke relais) de netste en vaak ook de goedkopere oplossing.

Succes ermee!
 
het ligt niet aan de led lampjes want daar had ik de nodige weerstandjes al aan gekoppelt.

En met de vorige (niet led) pinkers deed hij het ook !

De pinkers kan ik dus sowieso uitsluiten...
 
het ligt niet aan de led lampjes want daar had ik de nodige weerstandjes al aan gekoppelt.

En met de vorige (niet led) pinkers deed hij het ook !

De pinkers kan ik dus sowieso uitsluiten...

Dat is wellicht iets te snel uitgesloten... is de weerstandswaarde wel ok, is de weerstand ook goed aangesloten?

Om dit uit te sluiten kun je met een 21w lampje(dat zit er normaal in die knipperlichten) eens proberen, doet hij het dan ook. Dan kun je het uitsluiten.(of je weet zeker dat er voorheen 21W lampjes in zaten..)

(LET OP: die 21W is wat ik mij zo herinner van een PC31, kijk dit even na voordat je het probeert...)

anders even naar het relay kijken... en als je die toch gaat wisselen zou ik er meteen een last-onafhankelijke inzetten(kosten nog geen 10€).
 
Ja, zoiets.

Als ik jou was en niet zeker was of dir relay zou werken zou ik de verkoper een mail sturen... Waarschijnlijk verdient hij aan zn producten, dan kan hij ook wel een beetje service leeren :)

Gr,

Bjorn
 
zoek een plek voor je electronica. bij mij ligt alles over mijn voorste cilinder heen. en sr en cdi had ik aan de zijkant. het enigste probleem is wel dat je een nieuwe kabelboom moet maken. maar bv. achter onder je zadel is ook veel ruimte.
 
Je hebt mazzel dat ik je oproep zie, kon me namelijk iemand herinneren die een F3 omgebouwd heeft, kun je even PM sturen:

Vip3r

En die ziet er zo uit:
Motorstek: Bekijk afbeelding

Maar het schijnt met een F3 wel lastiger te zijn dan met een F2, aangezien je met bekabeling zit en.. de luchtinlaat? Heb je daar rekening mee gehouden? Is namelijk vrij belangrijk voor het goed lopen van de motor...

En als je je volgende keer gewoon even meldt in het CBR 600 F topic, wordt je wellicht sneller geholpen..
Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan