Datatool S4 C1 Red problemen

MrMarcie

CFmoto 650MT 2023
19 feb 2014
640
36
Zeist
Heb je net een mooie motor en dan stopt ie er na 1 dag mee. Is al iemand even bijgeweest (kregen we hem even aan de praat) maar daarna helemaal niet meer.

Van alles geprobeerd, net even alle bedrading nagekeken (voor zover dat mogelijk is) maar hij doet niks, behalve zorgen dat de motor niet start.

Lampje wat onder zadel gemonteerd is knippert niet, hij maakt geen geluid, helemaal niks.

Motor heeft 3 jaar stilgestaan en is afgelopen maanden gerepareerd (had wat kleine schade) en diegene die 'm voor me klaargemaakt heeft heeft er paar keer rit op gemaakt. Ik heb in 24 uur zo'n 200KM gereden. Geen enkel probleem. Tot ik 'm vrijdagavond even wilde starten om naar de pomp te gaan om tank vol gooien voor rit zaterdag. Dat mannetje is toen vrijdagavond even langsgeweest. Beetje rommelen, accu losgehad enzo. En toen hebben we 'm nog 1 x aan de praat gekregen. Daarna niet meer.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen/omzeilen (behalve verwijderen).

Is principe afspraak voor woensdag bij een Aprilia Scooter dealer (maar sommige zeggen me weer dat ie niet zo goed is ;() om dat alarm te verwijderen. Maar dan moet ik wel ff 2 KM wandelen met die Shiver. Niet echt fijn.

full


2.jpg


3.jpg



PS: Kan je dit bij mij thuis (Zeist) verwijderen -geen kneiwerk- PM me dan even.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Triumph heeft ook zo'n alarm. Blijkbaar kan je er een stekkerdoorlusblokje oid tussen zetten. Moet je maar is googlen. Bij mij werkt het voor nu gelukkig nog prima.

Ga ik proberen te vinden. JE mag me ook PBen als je wat info hebt. Net een mooie motor, staat ie stil in de schuur ;( ;( ;(
 
Ik denk niet dat dat op deze van toepassing is Pim.
Triumph (speed triple) heeft origineel een aansluiting in de kabelboom waar een datatool alarm als accessoire op aangesloten kan worden.
Indien deze accessoire niet gebruikt wordt is zit er een contra stekker op die de onderbrekingen doorverbind.

Dit alarm heeft geen tussen stekker zo te zien. Dan is het een kwestie van draadjes volgen en loshalen + herstellen waar ze aangesloten zitten.
 
Heeft dat alarm niet een accuutje aan boord dat wellicht leeg is, en daarom niets meer doet,
ondanks dat er wel accu-spanning op de motor zit?

De zekering en ook dat accuutje zullen via een of ander klepje in die alarm kast
bereikbaar moeten zijn. Al dan niet met wat schroefwerk.
 
Heeft dat alarm niet een accuutje aan boord dat wellicht leeg is, en daarom niets meer doet,
ondanks dat er wel accu-spanning op de motor zit?

De zekering en ook dat accuutje zullen via een of ander klepje in die alarm kast
bereikbaar moeten zijn. Al dan niet met wat schroefwerk.

Na veel speurwerk, googlen enzo, ben electrisch geen kanjer, denk ik dat je daar gelijk in hebt. Ben bang dat interne battery het begeven heeft. Maar kan niet echt vinden hoe ik die kan vervangen en welke erin moet. Moet helaas zo weg maar zal 'm vanavond ff proberen open te schroeven.
 
Nou, boel opengeschroeft, ik ziet niks, behalve een hoop "klei". Dat gaat ik er niet uit slopen.

Ik snap ondertussen hoe dat systeem werkt. Je moet de on/off draden vinden (contact aan meten) en die doorverbinden en die van de benzinepomp geloof ik. Ik heb er eens naar gekeken en heb wel draden gevonden maar snap niet helemaal hoie e.e.a. in elkaar steekt. Weet ook niet of ik sluiting kan veroorzaken die andere schade aanbrengt dus alles maar weer op zijn plaats gedaan. Dan maar ff geduld tot ik een mannetje heb. Vervelend dat ik na 23 uur en 200KM die motor alweer moet parkeren, maar hopelijk als e.e.a. er vakkundig uitgesloopt is geen problemen meer.

Maar mijn geduld (heb al maanden op die motor moeten wachten) is nu wel beetje op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan