How to accu vervangen R1100S

Cardanfreak

MF veteraan
10 mrt 2006
1.155
48
Iemand goede tips om de accu en het luchtfilter te vervangen van een BMW R1100S? Wil het zelf eens gaan doen. Weet dat er kappen af moeten maar welke allemaal? Alvast dank voor jullie reacties.
Gr. Cardanfreak :W
 
Heb mn S al even niet meer maar stelt weinig voor.

2 grote voor zijkuipen los
Tank los en omhoog liften
aanzuigbuis los
paar schroefjes los en deksel van de luchtfilterbak liften

en dan weer andersom
 
@Daniell1987
Dank voor je reactie. Sportboxertopic is wel heel erg lang ... Dus je denkt dat moet gaan lukken? Moeten de knippers er ook uit? BMW garage in de buurt vraagt 90 euro om een accu in te bouwen!!! :N
 
Laatst bewerkt:
@Daniell1987
Dank voor je reactie. Sportboxertopic is wel heel erg lang ... Dus je denkt dat moet gaan lukken? Moeten de knippers er ook uit? BMW garage in de buurt vraagt 90 euro om een accu in te bouwen!!! :N
Als je foto's wil zal ik ze vanavond zelfs maken... Mijn kappen heb ik er nu toch af en de benzine tank ligt al los :+

Het is simpel, die zwarte schroeven los halen onder je zadel, de 4 aan de binnenkant van de kuip niet vergeten thv de olie koeler en achter het BMW logo.

De schroeven boven op de kuip bij de kipperlichten, de schroeven naast de tellers, klipje bij de schokbreker stelknop omhoog en ze zijn los.

Benzine tank zit met 2 inbusbouten vast, als je die los haalt, kan je de tank omhoog liften en makkelijker je accu verwisselen.

De luchtslang links naast je motor zit met 1 inbus bout vast en 2 kruiskoppen op het luchtfilterhuis. Als je die er af heb kan je de accu makkelijk vervangen, gelijk het luchtfilter meenemen en alles weer netjes monteren :P
 
@Daniell1987
Dank voor je reactie. Sportboxertopic is wel heel erg lang ... Dus je denkt dat moet gaan lukken? Moeten de knippers er ook uit? BMW garage in de buurt vraagt 90 euro om een accu in te bouwen!!! :N

Je hoeft ook niet alles terug te lezen, maar er is een zoek functie op het forum.
Je kan daar ook gewoon gaan meelezen en vragen stellen :P
 
@ Dark Falcon. Dank voor je sportieve medewerking. Zie de foto's graag tegemoet. Super dat je dat wil doen.Ik ga er zeker zelf aan beginnen. Ben zelf wel handig dus dat moet gaan lukken. Sportieve groet, Cardanfreak :W
ps. ik heb je ook een pm gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
@ Dark Falcon. Dank voor je sportieve medewerking. Zie de foto's graag tegemoet. Super dat je dat wil doen.Ik ga er zeker zelf aan beginnen. Ben zelf wel handig dus dat moet gaan lukken. Sportieve groet, Cardanfreak :W
ps. ik heb je ook een pm gestuurd.
Zodra ik klaar ben met de uitlaat moet alles weer vast, dus zal dan de foto's maken :Y
 
Helemaal goed Dark Falcon. Succes met je projekt. Heb er zelf ook een Laser onder gebouwd... en onderkuipje in zelfde kleur gespoten als de rest van de Beemer. :Y
 
Laatst bewerkt:
full


Het luchtfilter zie je zo zitten, de aanzuigbuis moet er toch af, anders krijg je de accu er niet uit.



Edit; oh, je hebt al foto's gekregen zie ik nu.
 
Laatst bewerkt:
Accu en luchtfilter zijn vervangen. Heb er 1,5 uurtje over gedaan op mijn gemakkie. Toch maar weer even 90 euro bespaard ... ( inbouwkosten bij dealer!!! ).
Dank voor het meedenken en de foto's. Fijn forum toch ???
GR. Cardanfreak :} :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan