Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Hoe zet je ze aan en waarom staat je koplamp niet aan? Mijn 2003 heeft af-fabriek geen lichtschakelaar dus rij altijd met dimlicht als running light, ik nam aan dat alle Blackbirds vanaf 2002 zo zijn (pre-2002 alleen de Australische uitvoering).
 
Ik heb dezelfde led lights WR, heb ze met een schakelaartje ertussen zodat ik ze aan en uit kan zetten. Zit met een O ringetje vast op mijn tellerunit.
 
Ik heb de running lights zo aangesloten dat ze gaan branden zodra je het contact aanzet. Ik heb een Europese 2005, dus met uitschakelbare verlichting. Xenon in mijn geval, staat mooi in combinatie met de witte led lampjes. Had de koplamp uitgeschakeld tijdens de montage van de running lights, vandaar. Normaal brandt ie samen met de running lights.

Volgens mij zijn de Amerikaanse (of overzeese) versies niet voorzien van uitschakelbare verlichting en de Europese wel.

Ik heb nog overwogen een schakelaar in te bouwen voor de running lights, maar laat het eerst toch achterwege.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb - zover ik weet, want nieuw geleverd bij Arie Molenaars - ook een Europese 2003 en geen lichtschakelaar rechts, dus alleen de keuze tussen dim- en grootlicht links.
 
http://link.marktplaats.nl/m930676165
Vraagprijs € 1.500,- voor een handige liefhebber. Zelfs het koplampglas lijkt BLACK.
Denk er om: motor doet het niet! Kan wat kleins zijn betekend meesta definitief kapot......

Daarnaast klopt de bestickering niet, dus is hij overgespoten. Op het eerste gezicht ziet hij er wel net uit.
 
Hoe zet je ze aan en waarom staat je koplamp niet aan? Mijn 2003 heeft af-fabriek geen lichtschakelaar dus rij altijd met dimlicht als running light, ik nam aan dat alle Blackbirds vanaf 2002 zo zijn (pre-2002 alleen de Australische uitvoering).

Ik ben de Frank waar hij ze gekocht heeft.
Je zet ze niet aan, ze staan altijd aan als ze voeding krijgen. Als je ze dus op het stadslicht aansluit gaan ze aan op hetzelfde moment dat het stadslicht aangaat. Maar het kan ook op een andere stroombron, zoals bijvoorbeeld het dimlicht.
 
Ik heb de running lights zo aangesloten dat ze gaan branden zodra je het contact aanzet. Ik heb een Europese 2005, dus met uitschakelbare verlichting. Xenon in mijn geval, staat mooi in combinatie met de witte led lampjes. Had de koplamp uitgeschakeld tijdens de montage van de running lights, vandaar. Normaal brandt ie samen met de running lights.

Volgens mij zijn de Amerikaanse (of overzeese) versies niet voorzien van uitschakelbare verlichting en de Europese wel.

Ik heb nog overwogen een schakelaar in te bouwen voor de running lights, maar laat het eerst toch achterwege.
Nee, dat klopt niet.
Vanaf (ik meen) 2003 zijn de Europese modellen niet meer uitgerust met een lichtschakelaar, dus je kan het licht niet meer uitzetten. Echter, koop je een schakelunit van de oudere modellen, dan kan dat wel. Ikzelf heb er dus een van het 1999-model opgezet. Ze zijn nog steeds tweedehands te vinden, al wordt de spoeling dunner.
Met je xenon-verlichting is een goede schakelaar erg belangrijk! De volledige stroom van de koplamp gaat door deze schakelaar, en het contact daarvan wordt onderbroken zodra je de startknop indrukt. Wordt de overgangsweerstand te groot, dan wil de xenon niet meer opstarten.
 
Daar zie ik het nut wel van in!
Wat kost dat? En is het gemakkelijk zelf in te bouwen?
Kosten kan je op mijn website vinden. Ik mag/wil hier geen reclame maken.
Inbouw is niet moeilijk, maar kost wel even tijd. Denk er ook aan dat je een digitaal knipperlichtrelais voor nodig hebt.
 
Ik heb ze voor 80 euro geloof ik gekocht. Inbouwen is relatief simpel, moeilijkste gedeelte was de voedingsbron vinden.
 
Denk er om: motor doet het niet! Kan wat kleins zijn betekend meesta definitief kapot......

Daarnaast klopt de bestickering niet, dus is hij overgespoten. Op het eerste gezicht ziet hij er wel net uit.

En hij heeft ook een motorheftafel te koop en op die foto is ook een olievat te zien op de achtergrond.
Die 2 dingen samen geeft mij het idee dat het niet iemand is die zomaar eens per jaar iets aan een motor doet, dus die best 'iets klein' verhelpt voordat hij de motor probeert te verkopen.

De motor start niet betekend voor mij ook dat ie niet loopt.

Vergeleken met andere motoren in verhouding tot de prijs zou ik deze dus lekker laten staan.
 
Dan nog moet je een voedingsdraad trekken. Rechtstreeks op de accu is geen goed idee......
Staat nergens dat hij hem op rechtstreeks op de accu heeft staan.
ik gok dat hij de witte kabel op de teller unit heeft gemonteerd en vervolgens op die draad een schakelaar heeft gezet( op de witte draad)
 
Nee, dat klopt niet.
Vanaf (ik meen) 2003 zijn de Europese modellen niet meer uitgerust met een lichtschakelaar, dus je kan het licht niet meer uitzetten.

Zie je, ben ik toch niet gek. O-)

Die motor van 1500 euro heb ik bewust niet getipt, waarom risico lopen als je voor 1600 euro die ander kan kopen. Of voor 2000 weer een andere. Of voor 2900 een zo goed als nieuwe. Je bent momenteel echt spekkoper als je een Blackbird wilt.
Ik hoop over een paar jaar één van de 17 origineel Nederlandse 2007's te scoren voor een fijn prijsje 8-)

Tot slot een vraag: bij welke km-stand kun je een falende NAKS gaan verwachten? Hoe hoorbaar is dat? Ik hoor af en toe geluiden die normaal kunnen zijn, maar misschien ook niet. De Blackbird is natuurlijk erg stil en soepel van zichzelf dus dan vallen al gauw geluidjes op die je normaal niet eens zou horen (zeker niet icm een knalpijp).
 
Staat nergens dat hij hem op rechtstreeks op de accu heeft staan.
ik gok dat hij de witte kabel op de teller unit heeft gemonteerd en vervolgens op die draad een schakelaar heeft gezet( op de witte draad)
Ik moet nog steeds een fototje voor je maken herinner ik me net :+ Maar idd, zit achterop mijn tellerunit dmw een ringetje achter een schroef, dus niet direct op de accu geloof ik ?
 
Nee, dat klopt niet.
Vanaf (ik meen) 2003 zijn de Europese modellen niet meer uitgerust met een lichtschakelaar, dus je kan het licht niet meer uitzetten. Echter, koop je een schakelunit van de oudere modellen, dan kan dat wel. Ikzelf heb er dus een van het 1999-model opgezet. Ze zijn nog steeds tweedehands te vinden, al wordt de spoeling dunner.
Met je xenon-verlichting is een goede schakelaar erg belangrijk! De volledige stroom van de koplamp gaat door deze schakelaar, en het contact daarvan wordt onderbroken zodra je de startknop indrukt. Wordt de overgangsweerstand te groot, dan wil de xenon niet meer opstarten.

Agso, dan zal die van mij wel zo'n oudere schakelunit hebben. Of in Duitsland zaten die units er al op. Die van mij is in 2009 vanuit Duitsland naar Nederland geïmporteerd namelijk. Hoe dan ook, ik ben er blij mee.

@Bramc: die led knippers zijn absoluut een aanrader. Klopt, ze zitten rond de € 80,-.

En ja, die bb van € 1.500,- dan maar mooi laten staan. Bij twijfel niet inhalen.
 
Laatst bewerkt:
Merk wel op de snelweg dat ze wel snel van de linkerbaan afgaan als ik aan kom rijden met die leds aan :)
 
Heb m overigens met een draadje + ringetje aan 1 van die schroefjes vastgezet, schakelaartje ertussen voor de tellerunit als de p p politie gaat zeuren :)
20141202_142842_zpsjarz7vmy.jpg


En overal blauwe ledjes achtergedaan voor de coole looks 8-)
20141202_162506_zpsuxq7nrux.jpg
 
Laatst bewerkt:
een blackbird zonder die led verlichting word nog schaars straks.

Ik moet bekennen dat het erg fraai is, maar ik hou mijn BB toch liever standaard.

Rijdt er ook iemand met deze angel eyes + LEDs? Ik kan nergens een foto vinden dat het gemonteerd zit, dus misschien is het slecht (passend) spul?

Overigens geen goedkope optie.

img_5630.jpg


Oh toch. Hmmm, vind het meer kerstboom dan moderne upgrade.
1kxx9707.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje.
Reed vanavond even naar het tankstation.
En kwam er achter dat ik dan erg last heb van monotone trillingen (van die hmm "fijne"trillingkies)
Als ik de koppeling intrek is het weg.
tijdens woon werk ritje niks van gemerkt en vanavond in 1 keer.
Het is echt bloed irritant :(
 
angel eyes horen niet op een motor.
vind het trouwens ook nog eens lelijk en dus een lelijke upgrade.

die led knippers is juist een erg subtiele maar doeltreffende upgrade, en het lijkt zelfs standaard omdat het wel bij de motor past vind ik.
 
nou ik heb er niks op tegen, maar het mag best een beetje subtieler, zoals op de K1600GT
t9.jpg

BMW_K1600GT_headlights1.jpg


en die doeltreffendheid van leds valt denk ik best mee. met je dimlicht aan ben je ook zichtbaar en voor mij gaan ze ook gewoon aan de kant op de linkerbaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan