De Nieuwe Ducati Scrambler

Ik heb hem op de Motorbeurs nog even zien staan, maar ben ik de enige die zich nogal ergert aan de dikke lasnaad aan de voorzijde van de tank? De afwerking van de Scrambler is nagenoeg perfect, maar ik begrijp niet hoe die dikke lasnaad zo prominent in beeld kan zitten...
Dat doen ze expres zo zie je de kwaliteit van het laswerk :+
 
Het is dat je het zo zegt, maar die lasnaad was me nog niet eerder opgevallen. Zal wel iets retro's zijn ofzo ?!?!

Wat betreft het 'bokken' van een 2 cilinder, Ik rij nu al 10 jaar op een monster 1000 ie, en neem even van mij aan, die heeft het 'bokken' uitgevonden. De Scrambler kan nooit zo erg zijn als een Monster 1000 denk ik dan maar. Maar ergens heeft het wel wat, alsof je de motor moet 'temmen'. Ach, ieder zijn ding.

Als ik iets soepels had gewenst, dan had ik geen 2 maar een 4 cilinder gereden. Alleen hou ik gewoon veel meer van 2-cylinders. Hoewel ik wel moet bekennen dat ik recentelijk een EVR koppeling op mijn monster heb laten monteren op aanraden van ScarpaMoto. Schijnt een stuk soepeler te rijden. (nog niet veel mee gereden overigens. Iets met tijdsgebrek enzo).

En ja, ik zal zeker verslag doen als mijn Scramber er is. :]
 
Ik heb hem op de Motorbeurs nog even zien staan, maar ben ik de enige die zich nogal ergert aan de dikke lasnaad aan de voorzijde van de tank? De afwerking van de Scrambler is nagenoeg perfect, maar ik begrijp niet hoe die dikke lasnaad zo prominent in beeld kan zitten... Is dit een blast from the past die ik gewoon niet begrijp?
Edit:
[afbeelding]

Ik ben het met je eens; het viel mij ook al op :? Mag niet voor een motor met een dergelijke prijs. |( Gelukkig heeft het ook wel een beetje z'n charme, en past het een bewust of onbewust toch wel een beetje bij de scrambler. Het is haar van mijn kant vergeven :')
 
Hij is binnen! En de reviews kloppen, ze rijdt inderdaad heel erg ontspannen en een glimlach is niet te onderdrukken.

full
 
Laatst bewerkt:
Nou vandaag heb ik rijdens de Desmo Demo dag bij Motortoer in Amster dam op een Scrambler gereden.

Ik ben gewoon verliefd! Al hielp de Termignoni daar wel bij.
11066803_969423779777139_7834692031020745475_n.jpg

21764_969423823110468_7081545459270585940_n.jpg


Zo jammer dat ik hoogst waarschijnlijk binnen nu en 2 jaar geen 10.790 euro bij elkaar zal kunnen krijgen voor dit beestje.
 
Heb nu sinds twee dagen een icon met Termignoni in bezit. Ben super tevreden!!
Ik heb mijn monster '03 erop ingeruild, omdat ik het voorover zitten een beetje beu was.

Wat betreft het hierboven vermelde 'bokken' van de 2-cilinder.. Daar is geen sprake meer van.
Het blok is erg soepel en bokt nagenoeg niet meer.
 
Recentelijk tijdens een Ducati demodag heb ik een ritje mogen maken op de Scrambler. Tot nu toe ben ik 4-cilinders gewend. Dus was wel even wennen. Maar wat een fijne speelfiets met een fijne zithouding is de Scrambler zeg! :}
 
Hier een foto van mijn 1.000km beurt van drie weken geleden. Inmiddels staat de teller op ruim 2.800km hele fijne kilometers.

Ik heb even geleden nog op mijn Monster 1000 gereden, maar mijn hemel, wat is dat verschil eigenlijk groot. Nu besef ik pas hoe spartaans een Monster eigenlijk is. Of ik nu met de Scrambler in de stad rij, over rijkswegen in Duitsland, over dijken, alleen of samen, verhard of onverhard. Het maakt de Scrambler allemaal niet uit. Het is echt een heerlijke allround fiets die zo gemakkelijk rijdt dat je het soms gewoon niet gelooft.

Waar ik wel aan moet wennen is dat de gele Scrambler Icon een soort van magneet is voor andere mensen. Het maakt bijna niet uit waar ik sta, maar heel regelmatig komen er mensen naar mij toe. Om te zeggen dat ze vroeger ook een Scrambler hadden, of hadden willen hebben.Of dat ze het leuk vinden om deze motor nu in het echt te zien omdat ze er al veel over op internet hadden gelezen/gezien. Maar ook gewoon om te zeggen dat ze dit een hele leuke motor vinden. En ook automobilisten die duimpjes omhoog steken. Dat is best even wennen voor mij. Wel grappig overigens.
full
 
Hier een foto van mijn 1.000km beurt van drie weken geleden. Inmiddels staat de teller op ruim 2.800km hele fijne kilometers.

Ik heb even geleden nog op mijn Monster 1000 gereden, maar mijn hemel, wat is dat verschil eigenlijk groot. Nu besef ik pas hoe spartaans een Monster eigenlijk is. Of ik nu met de Scrambler in de stad rij, over rijkswegen in Duitsland, over dijken, alleen of samen, verhard of onverhard. Het maakt de Scrambler allemaal niet uit. Het is echt een heerlijke allround fiets die zo gemakkelijk rijdt dat je het soms gewoon niet gelooft.

Waar ik wel aan moet wennen is dat de gele Scrambler Icon een soort van magneet is voor andere mensen. Het maakt bijna niet uit waar ik sta, maar heel regelmatig komen er mensen naar mij toe. Om te zeggen dat ze vroeger ook een Scrambler hadden, of hadden willen hebben.Of dat ze het leuk vinden om deze motor nu in het echt te zien omdat ze er al veel over op internet hadden gelezen/gezien. Maar ook gewoon om te zeggen dat ze dit een hele leuke motor vinden. En ook automobilisten die duimpjes omhoog steken. Dat is best even wennen voor mij. Wel grappig overigens.
[afbeelding]
Leuk, wij hebben onze Scrambler vorige week opgehaald, tellerstand staat nu op 370km.
Toen we van de dealer terug naar huis reden werden we bij een tussenstop ook meteen aangesproken door een bewonderaar, grappig is dat.
Ik vind zelf het stuur te hoog maar mijn vriendin vind het prima zo en aangezien zij er op gaat rijden heb ik me daar maar bij neergelegd :P
Wel vinden we beide dat de gasreactie wat abrubt is, vooral als je op een wat slechte klinkerweg rijdt wil het wel eens voorkomen dat je ongewild wat teveel gas geeft, heb jij daar geen "last" van?
 
Laatst bewerkt:
Wel vinden we beide dat de gasreactie wat abrubt is, vooral als je op een wat slechte klinkerweg rijdt wil het wel eens voorkomen dat je ongewild wat teveel gas geeft, heb jij daar geen "last" van?

De Scrambler reageert wel levendig op het gas inderdaad. Als je het gas bijvoorbeeld loslaat, dan remt dat behoorlijk veel af. En bij gas bij gaat de Scrambler er inderdaad goed vandoor. En niet iedereen verwacht dat dit een motor is met een 800cc, twee cylinders en korte versnellingen. Ergo: Stoplichtsprintjes zijn een klein feestje ;)

De 5e versnelling had wat mij betreft wat langer gemogen, die reageert net zo levendig als de andere versnellingen terwijl dat op de rijksweg in de regel niet nodig is. En dan te bedenken dat dit blok de 'tamme' versie is van hetzelfde blok wat onder de monster hangt.
 
Leuk, wij hebben onze Scrambler vorige week opgehaald, tellerstand staat nu op 370km.
Toen we van de dealer terug naar huis reden werden we bij een tussenstop ook meteen aangesproken door een bewonderaar, grappig is dat.
Ik vind zelf het stuur te hoog maar mijn vriendin vind het prima zo en aangezien zij er op gaat rijden heb ik me daar maar bij neergelegd :P
Wel vinden we beide dat de gasreactie wat abrubt is, vooral als je op een wat slechte klinkerweg rijdt wil het wel eens voorkomen dat je ongewild wat teveel gas geeft, heb jij daar geen "last" van?

Ik las op internet dat Ducati onderhand een nieuwe fuel mapping heeft voor de scrambler?
Ander vraagje, ik zag vandaag bij de Ducati dealer de spaakvelgen liggen voor een schamele *kuch* 990,- euries. Als ik een nieuwe scrambler besteld met spaakvelgen gaat er dan ook 990,- eu bij op of wordt dit in mindering gebracht aangezien ik de gewone velgen er niet bij neem. Want als ik een Full Throttle bestel met hoge uitlaat en spaakvelgen zit ik al op de prijs van een Ducati Monster 821 :X :X
 
Ik las op internet dat Ducati onderhand een nieuwe fuel mapping heeft voor de scrambler?
Ander vraagje, ik zag vandaag bij de Ducati dealer de spaakvelgen liggen voor een schamele *kuch* 990,- euries. Als ik een nieuwe scrambler besteld met spaakvelgen gaat er dan ook 990,- eu bij op of wordt dit in mindering gebracht aangezien ik de gewone velgen er niet bij neem. Want als ik een Full Throttle bestel met hoge uitlaat en spaakvelgen zit ik al op de prijs van een Ducati Monster 821 :X :X
Zoiets heb ik me ook al eens afgevraagd... Lijkt mij een prima vraag voor de dealer! En als je het antwoord hier nou effe neerzet, is iedereen blij ;)
 
Zoiets heb ik me ook al eens afgevraagd... Lijkt mij een prima vraag voor de dealer! En als je het antwoord hier nou effe neerzet, is iedereen blij ;)

Nog niet bij een dealer geweest maar wel even gekeken hoe die zou moeten worden, toch maar een classic (die al spaakwielen heeft) maar dan met lager stuurtje van de full throttle.

stuur_zpsr8rywgpc.jpg


Toch vind ik het veel geld voor een "simpele" fiets en twijfel ik erg om er niet 2000 extra tegen aan te gooien en direct voor een Monster 821 Stripe te gaan. Ik denk dat ik in beide gevallen spijt ga krijgen '(
 
Hoe meningen kunnen verschillen...

Heb er een tijdje terug bij toeval een uur mee gereden. Snap niet dat er mensen zijn van 1.90(+) die met droge ogen kunnen beweren dat het prima zit, maar goed... Vond het net een VanVan.

Leuk speelfietsje voor de kleinere (vrouw)mensch, hoewel ik het blok (op het geluid na) eigenlijk maar saai vond. En kaal al 11K...tja...
 
Terug
Bovenaan Onderaan