Plof/pang uit motor Ducati ST3

voorvork

MF'er
16 okt 2012
90
0
Heemstede
Hoi allemaal,

Ik rijd sinds een half jaar een Ducati ST3. Het valt me op dat als de motor warm is, ik even stationair stil heb gestaan en weer zachtjes gas geef, er soms een knal te horen is. Een soort dof plof/pang geluid. Beetje alsof je een plastic boterhammenzakje met lucht kapot laat klappen. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Misschien is het wel normaal...

Bedankt!
 
eerst dacht ik aan synchronisatie van de gaskleppen, maar dat zou geen plofje opleveren denk ik. Dat zou betekenen dat één van de cilinders pas later mee gaat doen en dus juist géén brandstof krijgt (plofje duidt op onverbrande brandstof in de uitlaat).
Dus dan zou ik eerder denken aan de ontsteking. Misschien is 1 van de bobines stuk aan het gaan? Probeer eens te achterhalen waar en wanneer precies het plofje ontstaat, en kijk/luister of dit verandert zodra je de bobines omwisselt.

Maar misschien praat ik wel peop, dus misschien krijg je nog betere tips. In elk geval lijkt me dit niet te horen.
 
Laatst bewerkt:
Haha een mooi pofje is niks mis mee, maar echt een gekke knal vind ik toch maar niks, klinkt alsof ik een beunhaas ben met gaar hok.

Bougies? Geen idee, heb er niks aan gedaan en zo gekocht. Zou eens kunnen kijken, staan die bekend dit te veroorzaken?
 
Gewoon even naar de garage gaan natuurlijk:

autorepair.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan