Kymco DownTown 350

image.php


Zoals bekend is geworden op de EICMA beurs afgelopen November in Milaan brengt Kymco.NL deze twee nieuwe motorscootermodellen ook uit in NL.

De Kymco DownTown 350i en de Agility MaXi 300i ABS zullen medio 2015/begin 2016 schitteren door de straten van ons land. Na eerdere verhalen dat wij deze prachtige nieuwe machines pas aan het eind van dit jaar kunnen laten zien aan de buitenwereld zullen wij toch deze mooie scooters meenemen naar de Motorbeurs 2015 te Utrecht. Van 26/02 t/m 01/03 2015 zullen wij weer in de importeurshal (Hal 7) staan. Dit jaar met een grotere en spectaculairdere stand dan jaren tevoren. Hierop zullen onze modellen schitteren maar de echte eyecatchers zullen onze twee nieuwe modellen worden!

Kaartverkoop




Eerste YT road promo voor Kymco DownTown 350

Url........:

:P HQ foto gallery motorbox :9




Downtown 350I: Superieure kwaliteit bij uitstek

De Downtown, het nieuwe pronkstuk van het GT-gamma van KYMCO, combineert feilloos comfort met een meer dan geslaagd en stijlvol design. Op de markt geldt hij als dé referentie van de topklasse van het merk KYMCO. Bij de assemblage van zijn sterk presterende motor werd rekening gehouden met het milieu: KYMCO is als eerste constructeur geslaagd voor de tests op de emissie van schadelijke stoffen volgens de norm Euro 48! Deze nieuwe motorscooter belooft heerlijk lange trajecten in absolute sereniteit.

Technologie van superieure kwaliteit
Tot de standaarduitrusting van de Downtown behoort een antiblokkeerremsysteem dat door ingenieurs van het Duitse Bosch werd ontwikkeld. Het ABS 9.1M-systeem is uitgerust met de recentste Sirius-chip, die buitengewoon snel reageert en uiterst betrouwbaar is; bovendien heeft de chip een RAM-geheugen van maar liefst 16 kb en een frequentie van 40 mHz.

• De ABS modulator weegt slechts 0,7 kg, en dat is momenteel de kleinste en lichtste die op de markt verkrijgbaar is.
• Het is nauwkeurig en betrouwbaar en remt snel in noodgevallen.
• Om de remafstand te verkorten en te zorgen voor een grotere stabiliteit, werd het in de voor- en achterrem geïntegreerd.
• Dit remsysteem gekoppeld aan voor- en achterophanging en een frame met een ultrabuigvaste structuur, staat borg voor een zeer aangename rijervaring.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik wilde een link van Kymco.com posten maar die werkte niet helemaal goed.
Vind het nog steeds raar meer cilinder inhoud en minder vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Bij de assemblage van zijn sterk presterende motor werd rekening gehouden met het milieu: KYMCO is als eerste constructeur geslaagd voor de tests op de emissie van schadelijke stoffen volgens de norm Euro 48!

Ik had liever gezien dat ze wat meer rekening met mij houden gehouden :+
Voor de rest kan een geïnteresseerd de dt en j300 vanaf dan links laten liggen.
 
Euro 48 norm?! Google kent dat niet, komt alleen met Kymco sites naar boven. Euro 4 ken ik wel.. en 5 en 6. Maar dat zullen ze wel niet bedoelen, want dat loopt al jaren.

Op de Motorbeurs wel even bij Kymco kijken bij het nieuwe spul.
 
Euro 48 norm?! Google kent dat niet.

Zegt mij ook allemaal niks, info had ik van "motorbeursutrecht site"
Wegens des interesse in milieu norm/eisen kun je mij van alles wijsmaken.

Nieuwe modelleke DT350i is trouwens bij onze zuiderburen vanaf medio April al leverbaar.

Toch niet want een aantal berichten lager blijkt dat ScooterXpress de primeur heeft *O*

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding die 350!
Zal s op de motorbeurs kijken.
Vind alleen die uilen rechthoekje op de neus niet mooi, maar als je dat zwart maakt is t weg.

Doe angel eyes koplampen zijn te gek
 
Ken niks van kymco maar zag de xciting 400 en vind die nog mooier.
Bovendien 2 schijfremmen voor.

Groot nadeel, niet in t wit in NL
Klein nadeel, digitale snelheidsmeter
 
Ken niks van kymco maar zag de xciting 400 en vind die nog mooier.
Bovendien 2 schijfremmen voor.

Groot nadeel, niet in t wit in NL
Klein nadeel, digitale snelheidsmeter

De meeste moderne scooters vanaf 400cc hebben voor dubbele schijven, en die van Kymco Xcitng 400 zijn voor het grootst van alle scooters (ook groter als TMax en BMW)

Dat ze hem niet in het wit hadden realiseerde ik me pas na het even nagekeken te hebben ook.
Bij inruil krijg je sowieso minder voor een wit exemplaar.
Reden: met een witte blijven ze langer zitten })

Je hebt een knoert van een toerenteller, dat de kilometerteller wat kleiner is heb ik zelf niet zoveel moeite mee, voor de rest is de cockpit vergeleken bij de concurrentie wel wat magertjes en simpel.

@ Teun,
Helaas heb je aan mij een slechte ik ga nooit naar een beurs, en zelden naar een brommer winkel.
Dat is allemaal niet echt aan mij besteed om dat ik dan moet lopen ik zit liever op mijn scoot 8-)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Oh op de kade mooi man, en (als het goed is) de eerste 13" die wat platter door de bocht kan :]
Flink wind momenteel dus houd hem maar goed vaaaaaaast.


Ik heb laatst een plaatje gezien van een ding wat de kawasaki J500 zou gaan worden en dat plaatje leek ook best veel op deze 350.

Prettig weekend all :)
 
Laatst bewerkt:
Oh op de kade mooi man.
Flink wind momenteel dus houd hem maar goed vast

Ik heb laatst een plaatje gezien van een ding wat de kawasaki J500 zou gaan worden en dat plaatje leek ook best veel op deze 350.

Prettig weekend all :)

Die heb ik ook gezien maar denk niet dat ze bij Kawasaki alleen een ander logo erop plakken...

Die J500 moet trouwens, volgens inside informatie, een TMAX killer worden en dat is deze DT niet.
 
Het zou in het geval J500 mogelijk om een door ontwikkeld 400 motorblok gaan, maar kan zo maar speculatie zijn.
We zien het wel aan het einde van het jaar.
 
Ha ha je bent rap met mijn verzoek THX Bolski.

Kymco Downtown 350i user review (Engels gesproken)
Zie YT hieronder van 10 mei jl.



Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Zou het niet logischer zijn dat die j500 blok de kymco 500 blok is die zij dan onderhanden hebben genomen.
lijkt mij goedkoper dan de 400 weer op te laten boren naar 500.
bovendien vond ik die 500 ook wel een krachtige blok, hij had vooral wzt fine tuning nodig, dat kan kawasaki toch best.

ik vond de tmax blok ook niet veel bijzonders tot de 2008 model die was al wat beter, dus yamaha heeft er ook van 2001 tot 2008 erover gedaan voordat het eindelijk iets begon te worden,
jaja ik weet het hele volksstammen aanbeden en aanbidden de tmax al.

en pas vanaf de 530 ben ik echt fan van de tmax geworden,
 
Zo ver alle info is flinter dun, net als de afbeelding dus wat jij zegt is ook best mogelijk.
Ik ben via het Spaanse Xciting400 Foro-Kymco op "soloscooter" gewezen , waar op 19 maart wordt gezegd dat er met een aantal maanden mogelijk meer info is te verwachten, en dat er misschien aan het einde van het jaar wel wat in Milaan staat.
Ik denk zelfs dat je je dus ook niet eens moet laten verleiden door het plaatje wat daar bij wordt afgebeeld.

Kijk zelf anders even mee:

In het Spaans
http://soloscooter.solomoto.es/4/kawasaki-prepara-dos-nuevos-scooters-de-125-y-500-cc

Google vertaling naar Engels maakt wat mij betreft more sense.
Google Translate

Hieronder nog een paar url's met ongeveer de zelfde strekking:
Motor Nieuws - Motorfreaks

http://brikkels.nl/index.php/view/778/Kawasaki-registreert-namen-J125-en-J500-motorscooter
 
Laatst bewerkt:
Ja ik had al een hoop gelezen maar komt allemaal op hetzelfde neer. Of je nu frans engels of Italiaanse etc websites op zoekt.
en voor wat betreft de foto s dat zijn gewoon veredelde j300 foto s.
ik ga ervan uit dat ze met een j500 dit keer meer hun best zullen doen om hun eigen smoeltje te creëren en niet teveel om kymco te copieren zoals bij de j300.
het feit dat ze met de j300 meer hebben verkocht dan de hele kymco line zou hun toch zelf vertrouwen moeten geven om een eigen smoeltje te maken.
 
... ... Het feit dat ze met de j300 meer hebben verkocht dan de hele kymco line zou hun toch zelf vertrouwen moeten geven om een eigen smoeltje te maken.

Cijfers Raivereniging:
J300 / 58 stuks in 2014
DT300 / 15 stuks in 2014

Op mij komt het over als puur en alleen imago, kon je van te voren ook wel een beetje aan zien komen.

Ik vindt de J300 zelf ook wel een geslaagd model, maar laten we reëel blijven de DownTown 300
is in de zomer 2009 in de verkoop gegaan en in september 2011 kwam de ABS versie naar NL.
Het modelletje draaide zonder enige cosmetische verandering (hooguit een hazzard knop) al weer een paar jaar mee in 2014.
Voor mij zou het waarschijnlijk ook meer dan logisch zijn om in 2014 voor de J300 te kiezen.

Ben benieuwd wat kawasaki gaat doen misschien is het allemaal wel een broodje aap verhaal, en
flikken ze het toch om er straks hun eigen draai aan te geven, want zover is technisch heel veel aan de J300 ongeveer net zo positief/negatief als aan de DT 300.
De J300 was immers een try-out voor Kawa dus kan best zoals jij het zegt dat ze nu meer vertrouwen hebben en het op eigen benen gaan doen... "time will tell"

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De eerste rijdende in NL en BE ;-)

[afbeelding]

Afgelopen zondag gespot in Haarlem > Schipholweg > Fontijnlaan > Randweg H'lem

Ik kwam net terug vanaf bierproef weekend en toertje rijden in Belgie.
Dan rijd ik vaak na terugkomst van een toertje even langs de deur van mijn moedertje om een toetertje te geven dat ik weer thuis ben.
Na een paar honderd kilometer mag ik graag direct na thuiskomst in de buurt ook nog wel even rustig een paar kilometertjes extra uitrijden voor de brommer weer de schuur in gaat.

Rij dan ook net de straat uit bij mijn moeder op weg naar Bloemendaalse strand om een bakkie te doen bij een strandtent van een goede vriend,
en spotte direct na de toeter bij mijn moeder vanuit mijn ooghoek al de DownTown 350 op de Schipholweg.
Vondt de Franse kentekenplaat wel wat apart en had niet direct door dat het Jurgen was met zijn dochter.
Afijn veel straten verder bij het stoplicht aan het begin van de Randweg H'lem kreeg ik toch wel het vermoeden dat het Jurgen was want de British-flag-helm meende ik al eens gezien te hebben.
We hebben nog even gewuifd naar elkaar en ik ben bij Aerdenhout afgeslagen omdat je dan mooi binnendoor langs Kraantje-lek naar de zeeweg kan rijden.

Ha ha dit zijn de leuke toevalligheden in het leven.
Kwam trouwens best wel weer een prima brul geluidje uit de standaard uitlaat van de DownTown 350.
Kymco's hebben ook eigenlijk nooit een after-market uitlaat nodig om een mooi geluidje te produceren.
Een ander uitlaatje is dan ook als je niks om gewichtsbesparing geeft niet echt nodig.

Ben benieuwd wie er als eerste zo'n Kymco DownTown gaat bestellen.

Mvg. Jan

image.php
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan