R1 2006 , soms op 3 cilinders

zeronick

Rookie
13 mei 2012
9
0
borculo
hallo ik heb een R1 uit 2006. soms pakt deze onderin toeren slecht op en lijkt het alsof hij 3 cilinders heeft, nu vanmorgen weer geprobeerd maar nu lijkt weer op 4 te zijn.. kan dit verstopping in brandstof systeem zijn of bougie of iemand een ander idee ?? alle opties zijn welkom
 
Sproeiers, carburateurs *O* op een R1 uit 2006! Zeldzaam! :)


Bobines, ECU, Bougies... kan van alles zijn. Misfires worden gemeten door de ECU, ik zou hem eerst eens laten uitlezen. Zegt waarschijnlijk al een stuk meer! :)
 
Laatst bewerkt:
met een infarood temp meter of voelen met je hand welke uitlaatbuis niet warm word

dan weet je meteen bij welke van de 4 je moet zoeken

wel meteen meten/voelen want ook de niet lopende cilinder pijp word bloedheet door de andere 3
 
Ik begrijp dat hij soms op 3 cilinders loopt?

Mocht hij dit doen na een koude start met een plantenspuit(water) op de voorpijpen spuiten en zie welke niet warm word.
Je komt er niet makkelijk bij maar is te doen.
Heb dit resultaat dan weet je welke cilinder er problemen geeft,bougie ...bobine?

Hier begin je dus mee ;)
 
heb de plantenspuit truc ook geprobeert. maar pas als die warm loopt begint probleem pas.
nu iig afspraak gemaakt bij de garage en laat ik hun denk toch maar even kijken. moet hele koelsysteem aftappen om radiator weg te halen om er bij te kunnen. zelf niet zoveel zin aan
 
injectie cleaner gebruik. shell v-power en tank vol.
accu helemaal volgeladen, is nu zelfs zo erg hij wil wel het elektrische systeem aansturen maar naar station proberen hoger en lager. een enkel plofje and thats it
 
Terug
Bovenaan Onderaan