Probleem 4de versnelling Kawasaki zx6r 2009

Marc92

MF veteraan
24 nov 2011
2.120
0
Druten
Ik heb een probleem met de versnellingsbak van mijn zx6r 2009 -O-
Gisterochtend op weg naar het werk was er totaal niets aan de hand, op de terugweg had ik echter problemen met mijn 4de versnelling. Ik zal het probleem zo goed mogelijk proberen te beschrijven:

bij het versnellen in de 4 voelt het alsof er een tandje overgeslagen wordt, dus alsof de koppeling heel even ingeknepen wordt. dit gebeurd echter maar 1x in de gehele versnelling en alleen vanaf +-30-40% gas. Bij rustig accelereren is er dus niks aan de hand.
Als ik vanaf 3000 toeren in de 4 gas geef gebeurd het bij +-6000-7000 toeren. dus nog onder het maximale koppel. Daarna trekt de motor gewoon door alsof er niets aan de hand is.

Nu heb ik even gezocht op internet en in het wph en ik dacht misschien dat het de ''dog-gear'' kon zijn. Geen idee wat de Nederlandse benaming hier voor is :P

Ik hoop dat jullie mij misschien iets wijzer kunnen maken over wat het verwachte probleem is en welke kosten/gevolgen hier aan hangen. Ik doe het meeste reguliere onderhoud zelf maar ben toch wat huiverig om de bak te gaan demonteren, heb hier totaal geen ervaring mee.

marc
 
Ik heb de motor trouwens eind 2013 gekocht met 11000km op de teller, deze staat nu op +- 48.000 ;( Verder heb ik van te voren niets gemerkt aan de bak en er is naar mijn weet ook niets mee gebeurd.
 
Cassetteversnellingsbak ;)


Maar idd, zou daar ook in eerste instantie aan denken.

gelukkig wel dus dat scheelt weer een beetje, alhoewel de kleppen ook gesteld moeten worden gaat het toch niet veel schelen :X

Maar kunnen jullie misschien iets specifieker zijn? het beginstadium van wat? een hele revisie?
ik vind het zo vreemd dat het de 4de versnelling is.. Je zou verwachten dat het de 1 of 2 is lijkt me.
 
Kleppen moesten bij 42K toch al? Staan vaak aan de krappe kant bij dit model.

Klinkt als een tandwiel dat niet meer helemaal top is. Roy R had hierover laatst een vergelijkbaar topic in TECH. Kan hem zo snel op de telefoon niet vinden..

1 t/m 4 gebruik je (ik) het meeste. Kans dat een van deze er dan als eerste aan gaat is groot..

Edit.
Deze bedoelde ik:
Andere versnelling problemen, zelfde tandwiel kapot???
 
Laatst bewerkt:
Kleppen moesten bij 42K toch al? Staan vaak aan de krappe kant bij dit model.

Klinkt als een tandwiel dat niet meer helemaal top is. Roy R had hierover laatst een vergelijkbaar topic in TECH. Kan hem zo snel op de telefoon niet vinden..

1 t/m 4 gebruik je (ik) het meeste. Kans dat een van deze er dan als eerste aan gaat is groot..

Edit.
Deze bedoelde ik:
Andere versnelling problemen, zelfde tandwiel kapot???

Klopt inderdaad. kmstand was ook een ruwe schatting, ligt ergens tussen de 45000 en 48000. Had er gelukkig ook al een afspraak voor staan en er komen nu toch geen kmers meer bij.. -O-

Bedankt voor het linkje! :) Lijkt inderdaad hetzelfde probleem te zijn, ik zal hem even een PM sturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan