VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
nieuwe bandjes vandaag ! enorm verschil met oude meuk gelukkig
Heel goed!
Tja, achter was zo plat als een autoband en voor zo "puntig" dat het stuur automatisch links of rechts wilde. De periode dat ik erop reed had ik de wielen van F2 eronder gezet, idd mega verschil.
 
had nog even gekeken naar de bugspoiler die ik over had maar denk dat het eentje is voor het 750 model
 
Ik heb de carterpannen van een 1000R (2 stuks) met blinde gaten t.b.v aansluiting van olieleidingen naar de oliekoeler op het werk machinaal bewerkt , het moeilijkst was de lange oliepassage naar de pressure relief valve, al met al toch gelukt. :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi!!

Ga je er F2 oliekoelers op monteren, of zelf aansluitingen maken?
Ik ben aan het denken om AN fittingen te gebruiken in plaats van de flens-met o-ring aansluitingen die er standaard op zitten.
 
Heeft er iemand een idee hoe ik het beste de interne koelwaterleidingen van mijn motorblok van roest en aanslag ontdoe?

8f1ERjl.jpg
 
Centraal Plan Bureau wat heeft deze te maken met bijzondere handelaar in motoronderdelen :?

Om Elmo heb ik altijd al kunnen lachen, dus ook over deze Elmo _O-
 
Het Centraal Plan Bureau, wat doen die, zeggen hoeveel patatten je in je tuin moet planten? Ahnee, da was in Rusland... _O-
Ik vind dat het CPB moet uitvaardigen dat iedereen minstens 1 VF moet hebben, niet? En drei kilo patatten, nèh, èn nen hof
 
Laatst bewerkt:
Mooi!!

Ga je er F2 oliekoelers op monteren, of zelf aansluitingen maken?
Ik ben aan het denken om AN fittingen te gebruiken in plaats van de flens-met o-ring aansluitingen die er standaard op zitten.

Dank je, ja ik ga een F2 koeler monteren , moet wel even uitzoeken waar ik de koeler ga plaatsen, waarschijnlijk komt ie voor het oliefilter en uitlaatbochten te zitten tussen de framebuizen , ik zal dan een bracket moeten maken.

De andere koeler is voor reserve evenals de carterpan en dubbele oliepomp. Er zijn diverse automotive fabrikanten waaronder goodridge , die AN fittingen leveren en olieleidingen maken aan de hand van jou opgegeven specs.
 
Elke keer dat ik een ad van die maffe elmo tegenkom op MP gooi ik er meteen een klacht achteraan bij MP. Doen ze niks mee maar voelt goed ;)

db
 
:/ Haal dan de mijne nog even van de frontpage O-)

Kan ook deze er op zetten..

rep14.jpg


Ben trouwens ook een groot Guust fan... Ik vindt de reclame versies voor PiedBoeuf geweldig..
Mag ook, hoewel de motor van guust bezwaarlijk "werkend"kan genoemd worden :)


thunderbold schreef op 29 mei 2015 @ 22:54:Dank je, ja ik ga een F2 koeler monteren , moet wel even uitzoeken waar ik de koeler ga plaatsen, waarschijnlijk komt ie voor het oliefilter en uitlaatbochten te zitten tussen de framebuizen , ik zal dan een bracket moeten maken.

De andere koeler is voor reserve evenals de carterpan en dubbele oliepomp. Er zijn diverse automotive fabrikanten waaronder goodridge , die AN fittingen leveren en olieleidingen maken aan de hand van jou opgegeven specs.

Zou je de koeler kunnen wegwerken in de spoiler onderaan?
 
Zou je de koeler kunnen wegwerken in de spoiler onderaan?

Ja, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, zo kunnen dan ook de flexibele olieleidingen korter gehouden worden, en luchtopeningen aan de voorkant van de spoiler verwijderen en die door race gaas vervangen o.i.d. Houdt wel rekening mee, dat als je remt het voorwiel naar achter komt. Je kan de spoiler ook als referentie/template/kader gebruiken om de koeler ergens anders te positioneren.
 
Zo hee, ik kijk even niet en er is een nieuw topic!

Afgelopen zaterdag olie ververst en kleppen gecontroleerd/gesteld. Dat ging allemaal goed, totdat ik na het warmdraaien tbv ontluchten koelsysteem de motor uitzette... en daarna weer probeerde te starten.
Einde oefening voor de startmotor: brandlucht en koolborstels tot op de draad weg.
Gelukkig had ik al een nieuwe besteld. Twee weken geleden. Die zit waarschijnlijk nog op de boot.
Dus nu even op twee cilinders minder, met de Hawk van mijn vrouw.
 
zaterdag de remleidingen binnengekregen en vanavond de laatste monteren , dan is francesca frankenstein klaar en zal ik een paar foto's maken en hier plaatsen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan