plastic verven...?

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.050
10.945
nultwintig
Ik weet dat er aan ander topic is,

maar daar geen antwoord gevonden,
(of te ver terug)

hoe dan ook,
als ik mijn plastic onderdelen wil gaan spuiten,
is het dan handig om dit ook te schuren?
of goed schoonmaken, ontvetten, nadat alle oude troep (stickerdelen etc) eraf gehaald zijn,
plastic grondverf (dat doorzichtige motip spul) erop spuiten en dan verf erop?
of eerst nog grondverf? of ondergrond?

zal ook eens op youtube kijken..
 
Overweeg ook eens Plastidip, ziet er mooi uit, veel mogelijkheden, en als het niet bevalt trek je het er zo af. Wat betreft lakken: Ik zou niet schuren maar wel grondverf. En als je schuurt, eerst ontvetten en dan schuren. Veel doen dit andersom, maar met name bij metaal schuur je dan het vet in het staal.
 
Ik denk persoonlijk .
Eerst goed schoonmaken en ontvetten.
Dan waterproof schuren .dan weer ontvetten
Dan eerst kustofprimer spuiten dan grondlak daarna weer waterproof schuren
En dan spuiten met lak .
Daarna aflakken met vernis .
Dit alles wel van het zelfde merk
Mvg johan
 
Zoals johan schrijft, maarrrrr motip is hobby Bob spul, een spuitbus vol verdunning en maar weinig verf.
een goede verf winkel waar ze ook autolakken verkopen heb je meer aan.
Als je geen spuit hebt dan kunnen ze het vaak ook in een spuitbus persen.
 
Ik heb afgelopen week enkele 2k spuitbussen besteld,
Zal eens kijken wat ze nog meer hebben..
Omdat dar motip plastic primer (??) bijna overal verkocht wordt... (of aangeboden wordt)
Dus ook bij die profie zaken..
 
Met plastic delen ontvette ik ze eerst, daarna plastic primer daarna primer/ vullende primer en dan gewoon kleur etc.
Niet het plastic of kunstof gaan schuren dat blijft zichtbaar en niet ontvetten met thinner oid dan heb je geen plastic meer maar een hoopje snot.
 
OK,

ben nu even de weg kwijt,

welke grondverf kan ik het beste gebruiken??
ik kan (eigenlijk) alleen verf van MOTIP vinden, maar dat schijnt hobby spul te zijn(??)

er is (volgens mij) al eerder een spuit blanke lak overheen gegaan (over de te spuiten onderdelen)
dus heel erg mooi is het nu ook weer niet (zal niet heel erg mooi meer kunnen worden)
 
OK,

ben nu even de weg kwijt,

welke grondverf kan ik het beste gebruiken??
ik kan (eigenlijk) alleen verf van MOTIP vinden, maar dat schijnt hobby spul te zijn(??)

er is (volgens mij) al eerder een spuit blanke lak overheen gegaan (over de te spuiten onderdelen)
dus heel erg mooi is het nu ook weer niet (zal niet heel erg mooi meer kunnen worden)

Heb de airbox van mij motor ook met Motip gespoten. Eerst waterproof geschuurd, daarna Plasticprimer van Motip, grondlak erop, kleurlak er op en daarna blanke lak van Motip. Resultaat is superstrak en helemaal geen problemen met Motip
 
Zoveel positieve berichten over motip , is dat spul zo verbetert dan?
Gebruik zelf voor niet al te grote vlakken graag een decoratie verfspuit, vind ik wat makkelijker werken als een grote spuit, maar ben ook geen gediplomeerd spuiter of zo.
Zo,n ding kost je een paar tientjes, en zelfs een ding van de Lidl is toch al beter als zo,n spuitmondje van een spuitbus.
Is het echt een eenmalig project, ja dan kan ik mij voorstellen dat je een spuitbusje pakt.
Maar wil je zo nu en dan eens wat puiten , dan kan het al snel uit spuitbussen zijn nogal duur
 
Terug
Bovenaan Onderaan