Project Rebel 2.0

En er komt nog meer spul aan!

Oliefiltertje, (olie staat al klaar om op te halen in Tilburg) 2 bougietjes, koppelingsdekselpakking en een blank aluminium 30 tands achtertandwiel wat natuurlijk nog pas gemaakt moet worden op de CBR tandwieldrager.
Net ook nog wat lasfittingen besteld en een stuk pijp om het 'achter frame' aan te passen. Er komt een bescheiden van hoogte zijnde sissy bar op die deel van het frame word.
 
En nog een handvol rvs boutjes en moertjes van www.rvspaleis.nl om onder andere de carburateurs te voorzien van rvs inbusboutjes waar mogelijk. De benzinekraan heeft ze al want ik had er nog een paar liggen.
 
Die hele kleintjes weet ik nog niet. Blijft er bijna niets over.
Ik bekijk nog even wat ik met het blok ga doen. Hij moet er sowieso onderuit om schoongemaakt te worden en een nieuw kleurtje te krijgen. Ik denk dat 'm zwart maak met wat blanke stukken hier en daar. En dan komen er uiteraard overal waar zichtbaar, rvs boutjes in. Ik denk er nog even over na. Ik heb trouwens nog geen flauw idee welke kleuren ik ga gebruiken. Ik zit aan camo groen te denken maar ben bang dat ik daar spijt van krijg. Of een wit frame met beige tank en spatbord. Pin stripe?
 
Die hele kleintjes weet ik nog niet. Blijft er bijna niets over.
Ik bekijk nog even wat ik met het blok ga doen. Hij moet er sowieso onderuit om schoongemaakt te worden en een nieuw kleurtje te krijgen. Ik denk dat 'm zwart maak met wat blanke stukken hier en daar. En dan komen er uiteraard overal waar zichtbaar, rvs boutjes in. Ik denk er nog even over na. Ik heb trouwens nog geen flauw idee welke kleuren ik ga gebruiken. Ik zit aan camo groen te denken maar ben bang dat ik daar spijt van krijg. Of een wit frame met beige tank en spatbord. Pin stripe?

Ik denk ook dat je daar spijt van gaat krijgen ( camo groen )
Een kleur groen die tegen het zwart aan zit is denk mooier
Denk richting grachten groen is mijn idee
 
heb er ook zo een metertje op gemaakt en ze doen het prima , mooie duidelijke lampjes er in vooral het groot licht lampje , ik snap niet waarom dat spul altijd zo duur moet zijn
 
Motorcycle Tachometer & Odometer LED Backlight Speedometer Iron Dual Gauge Part | eBay

Dit is het toch geworden, €21,17 inklusief verzenden. Om je dood te lachen, zo goedkoop. Met een trip tellertje ook nog. KM-teller tot 140, perfect. Als het nou ook nog een beetje in de buurt komt van de daadwerkelijke snelheid is het helemaal dikke mik.

En dat komt allemaal redelijk in de buurt, want die tellerstjes lijken een universeel aantal omwentelingen per km te hebben. De bandenmaat die ik gebruik komt trouwens aardig overeen met de originele maat, dus ik zal eens moeten bekijken of ik de aandrijver van de Rebel op het CBR wiel kan bouwen. Volgens mij past dat 1 op 1. Want de band die nu er nu op ligt is veel groter dan de originele CBR maat;

120/70-R17 vs 130/80-R17 Tire Comparison - Tire Size Calculator | Tacoma World
 
Motorcycle Tachometer & Odometer LED Backlight Speedometer Iron Dual Gauge Part | eBay

Dit is het toch geworden, €21,17 inklusief verzenden. Om je dood te lachen, zo goedkoop. Met een trip tellertje ook nog. KM-teller tot 140, perfect. Als het nou ook nog een beetje in de buurt komt van de daadwerkelijke snelheid is het helemaal dikke mik.

En dat komt allemaal redelijk in de buurt, want die tellerstjes lijken een universeel aantal omwentelingen per km te hebben. De bandenmaat die ik gebruik komt trouwens aardig overeen met de originele maat, dus ik zal eens moeten bekijken of ik de aandrijver van de Rebel op het CBR wiel kan bouwen. Volgens mij past dat 1 op 1. Want de band die nu er nu op ligt is veel groter dan de originele CBR maat;

120/70-R17 vs 130/80-R17 Tire Comparison - Tire Size Calculator | Tacoma World
Met deze moet je zelf nog even de indicatielampjes ergens maken.

Dan vind ik die andere teller handiger, hoewel die het olielampjes weer mist.
 
Met deze moet je zelf nog even de indicatielampjes ergens maken.

Dan vind ik die andere teller handiger, hoewel die het olielampjes weer mist.


Die controle lampjes vind ik wel ok. Die ga ik niet missen. Zo min mogelijk elektronika is het plan.


Na twee weken Canada dus weer thuis en met de spacers voor de achterbrug aan de slag gegaan.
Rechterkan eerst, die bepaald de dwarspositie van de achterbrug. Eerst de stalen tussenbus (ex CBR) op de lengte juist gemaakt en daarna een alu ring gemaakt en die eromheen gekrompen. Dat alu deel is dus alleen voor de looks;


full
 
En zonder mij zou de postbdode zonder werk zitten denk ik wel eens!

Rvs om m'n stock wat aan te vullen. Ik heb al een heleboel maar dus (nooit) niet genoeg.
Onder andere M4 boutjes voor de carburateurs;

full
 
Laatst bewerkt:
En de tellertjes zijn nog onderweg.

Van de week (op vrijdag na) lekker vrij dus ik kan nog even wat knutselen af en toe.
Ik wil sowieso de achterbrug erin hebben met alle spacers. En als het kan, ook nog het achterste deel (ivm trekken) van het frame schoren, en dan uit elkaar zagen om de schokker te gaan bevestigen. Ik heb al een redelijk plan in m'n hoofd. Daar zijn dus die lasbochten voor. Een stuk pijp is niet zo heel erg sexy om te showen, maar dat staat dus ook klaar. Alles in 30mm.
De bedoeling is om een soort van vaste sissy bar te maken, één geheel met het frame, strak achter de zitting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan