TDM 850 bwjr. 1999 accu polen reinigen

26 nov 2014
30
0
Nieuw Bergen
Hallo,

Mijn TDM 850 start soms pas na 4-5 pogingen.
Een kennis v mij vermoed dat de polen vd accu misschien geoxideerd zijn.
Heb dus zelf zadel,kuip en de tank verwijderd.
Alleen kom dan nog niet bij de accu.
Wat een verschrikkelijke motor.
Rijdt mooi maar zelf sleutelen erg lastig.
Als ik t laat doen kost me handen vol geld natuurlijk.
Garage rekent dik geld en kan ik nu met mn belasting aanslag niet opbrengen.
Heb de motor echter nodig v naar het werk.

Weet iem misscjhien hoe ik bij de accu kom ?
Of kan me evt helpen.
 
Nummer 7 is je accu

43.jpg


En je belasting hoef je pas in oktober te betalen.
 


Extra tijd om te betalen

Ontvangt u een te betalen aanslag inkomstenbelasting of inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet over 2014, dan krijgt u eenmalig automatisch 4 maanden extra de tijd om te betalen. Dit geldt voor alle aanslagen met een datum vanaf 1 mei 2015 tot en met 30 juni 2016. Die extra ruimte om te betalen, komt boven op de standaardbetalingstermijn van 6 weken. U hebt dus ruim 5 maanden de tijd om te betalen. U krijgt hierover apart een brief.
http://www.belastingdienst.nl/wps...e_aanslagen_inkomstenbelasting_2014_verstuurd
 
Baffo in "Werkplaatshandboek" en Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Volgens mij haal je de accu aan de achterkant rechts van de achtershock eruit, inclusief accubak, met 2 boutjes. (eerst +/- draden van frame/startrelais losmaken)

Maar dan nog, als de draden aan de accu bevestigd zitten oxideert die aansluiting toch niet ineens? Maar je klacht omschrijving is me ook niet helder, bedoel je dat ie pas na 4-5 keer starten aanslaat, of dattie pas na 4-5 keer knopje drukken begint rond te draaien, of bedoel je iets anders?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Baffo,

Hoor voordat ie start elke keer en klik.
Soms start ie meteen en soms na 3-4 keer of pas later.
Een kennis v mij die monteur was meent dat t de startmotor niet zijn kan.
Komt zelden voor.
Eerder de polen waar oxidatie op kan zitten.
Vanwege gezondheids klachten kan hij er niet na kijken.
Dus zit ik zelf te plaren.
Zoals op t filmpje lukt bij mij niet
Misschien omdat mijne v 1999 is.
 
Hoop in ieder geval niet dat t de accu is.
Iemand die ook een TDM heeft zei me al dat ie t achterwiel er uit moest halen en de schokbreker los.
Toch te gek v woorden,al die moeite om bij de accu te komen.
Heb helaas dagdienst en kan zodoende pas woensdag evt ergens laten checken.
 


Extra tijd om te betalen

Ontvangt u een te betalen aanslag inkomstenbelasting of inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet over 2014, dan krijgt u eenmalig automatisch 4 maanden extra de tijd om te betalen. Dit geldt voor alle aanslagen met een datum vanaf 1 mei 2015 tot en met 30 juni 2016. Die extra ruimte om te betalen, komt boven op de standaardbetalingstermijn van 6 weken. U hebt dus ruim 5 maanden de tijd om te betalen. U krijgt hierover apart een brief.
http://www.belastingdienst.nl/wps...e_aanslagen_inkomstenbelasting_2014_verstuurd


In 4 minuten en 39 seconden is die accu eruit. Het is niet moeilijk, direct een nieuwe erin,..
 
Terug
Bovenaan Onderaan