Remblokken

Dutcher90

Die hard MF'er
4 dec 2014
273
5
Alkmaar
Ik hoorde tijdens het rijden een getik wat bij mijn voorband vandaan kwam. Nu heb ik eens goed gekeken en zag ik dat de remblokken heen en weer tikken in de remklauw. De remblokken hebben nog genoeg voering dus daar ligt het niet aan. Ook de splitpennen zaten prima op zijn plek.

Heeft iemand enig idee? Het gaat om een Yamaha R6 uit 2007.
 
Mij is ooit verteld ( anti-rammel plaatje )
dat je die er echt alleen zitten tegen het rammelen. ( het gehoor )

Dat, jawel.. want ik stelde dezelfde vraag :)
In THEORIE je blokjes konden scheuren/breken door extreem gerammel..

Wat er wel bij werd verteld, tegen de tijd dat dat gebeurd zal er wel meer kapot zijn
en is een gescheurd blokje ( voering ) je laatste en goedkoopste probleem is om te repareren.
 
Klopt: Die pijl moet naar voren wijzen cq in de draairichting = naar boven.

Die plaatsjes zijn niet nodig. Ik race al jaren met een R6 en die plaatjes zijn er vanaf begin uitgegaan. Functioneel doen ze niks qua remwerking.

En het klopt ook dat zonder die plaatjes de remblokken zodanig "los in de bloes" zitten ;-) dat ze rammelen. Who cares?
 
Klopt: Die pijl moet naar voren wijzen cq in de draairichting = naar boven.

Die plaatsjes zijn niet nodig. Ik race al jaren met een R6 en die plaatjes zijn er vanaf begin uitgegaan. Functioneel doen ze niks qua remwerking.

En het klopt ook dat zonder die plaatjes de remblokken zodanig "los in de bloes" zitten ;-) dat ze rammelen. Who cares?

Mja naar verloop van tijd gaat het stuk waar de blokken inzitten uitslijten en kan je de klauw weggooien.

Ik ben het met je eens dat ze niet nodig zijn voor een goede remwerking, maar bekijk het eens andersom; Ze hebben ook geen negatief effect. Persoonlijk laat ik ze altijd lekker zitten waar ze zitten. Die 50 gram gewicht bespaar je ook wel op 10 andere plekken.
 
Mja naar verloop van tijd gaat het stuk waar de blokken inzitten uitslijten en kan je de klauw weggooien.

Ja man je hebt gelijk. Het is echt een drama. De hele tijd dat gerammel, daar valt de enorme klap van het aanleggen van je remmen echt helemaal bij in het niets. Het ijzervijlsel vliegt je om de oren.

Mijn kwalitatief hoogstaande GS500 heeft klauwen en blokken van extraspeciaal onverslijtbaar keihardium metaal waardoor na iets van 60.000km zonder clipje er nog steeds geen sprake is van zulke slijtage.
Zonder clipje rijden kan dus prima maar alleen als je een échte motor koopt.
 
Ja man je hebt gelijk. Het is echt een drama. De hele tijd dat gerammel, daar valt de enorme klap van het aanleggen van je remmen echt helemaal bij in het niets. Het ijzervijlsel vliegt je om de oren.

Mijn kwalitatief hoogstaande GS500 heeft klauwen en blokken van extraspeciaal onverslijtbaar keihardium metaal waardoor na iets van 60.000km zonder clipje er nog steeds geen sprake is van zulke slijtage.
Zonder clipje rijden kan dus prima maar alleen als je een échte motor koopt.

_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan