Hoeveel remvloeistof cbr900rr bj1992

Rick BGH

MF'er
14 apr 2015
52
0
Den Haag
Hallo allemaal!
Ik ga mijn remvloeistof vervangen.
Wie weet hoeveel er precies in het systeem zit?
Ik wil namelijk de vloeistof vervangen door vanaf de onderzijde met een grote injectiespuit de vloeistof in het remsysteem duwen. Nu is de grootste spuit bij de apotheek 60ml. Kan ik hiermee het systeem in 1 keer vullen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
 
Ik wil de manier gebruiken zoals hier omschreven: Remvloeistof vervangen en remleidingen ontluchten

Juist van onderen af zodat de eventuele lucht in het systeem mee via de natuurlijke weg naar boven uit het systeem gaat.

Van bovenaf net zo lang vullen tot dat er schone vloeistof uit komt zou wel kunnen, maar nu ik toch de remvloeistof ga verversen zet ik gelijk zo'n leuk nieuw CNC remvloeistof potje op!
 
Laatst bewerkt:
Als je gaat vervangen kun je toch gewoon van bovenaf bijvullen en onder de oude aftappen. Zodra er onder geen vuile vloeistof meer uitkomt maar schone is alles vervangen.
Of is het systeem al leeg?
 
Laatst bewerkt:
Erik99 er komt dus een nieuw rempotje op. Hierdoor zal er dus wat lucht in de leidingen komen.
De manier hoe ik het wil doen weet ik al. Van onder af.

Ik moet alleen weten of er meer of minder dan 75 ml vloeistof in het systeem zit!
Weet iemand mij dat te vertellen?
 
Erik99 er komt dus een nieuw rempotje op. Hierdoor zal er dus wat lucht in de leidingen komen.
De manier hoe ik het wil doen weet ik al. Van onder af.

Ik moet alleen weten of er meer of minder dan 75 ml vloeistof in het systeem zit!
Weet iemand mij dat te vertellen?
Er komt geen lucht in het systeem door enkel het reservoir te vervangen.
Zodra je het potje weer vult loop het slangetje naar de pomp weer vol en de lucht kan gewoon naar boven.
Je moet wel van je remhendel blijven als het reservoir er af is.
 
Er komt geen lucht in het systeem door enkel het reservoir te vervangen.
Zodra je het potje weer vult loop het slangetje naar de pomp weer vol en de lucht kan gewoon naar boven.
Je moet wel van je remhendel blijven als het reservoir er af is.

Doe ik ook zo.Wel even paar keer knijpen in reservoir slangetje.Ik kneep een paar bubbeltjes naar boven.
 
Mocht je het met spuitje willen doen langere slang gebruiken op de spuit heb je ook meer ml.
En spuit pas vullen als je ook de slang op de ontluchtingsnippel hebt wel ff lucht naar boven laten lopen.
Deze methode werkt best goed naar mijn ervaring iig met verversen.

Edit: wel opletten dat je reservoir niet overloopt.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je het met spuitje willen doen langere slang gebruiken op de spuit heb je ook meer ml.
En spuit pas vullen als je ook de slang op de ontluchtingsnippel hebt wel ff lucht naar boven laten lopen.
Deze methode werkt best goed naar mijn ervaring iig met verversen.

Edit: wel opletten dat je reservoir niet overloopt.
Is dit een grap?
 
Lol is ook zo :$

Langere slang gebruik ik om makkelijker reservoir in de gaten te houden.
50 ml is trouwens bij mij meer dan genoeg geweest in het verleden.
Het werkt best goed trouwens.
Alhoewel ik normaliter gewoon ververs door beetje af te tappen van ontluchtingsnippel en bijvullen van reservoir net zolang tot vloeistof helder is

Voel me nu net een clown :+
 
mannen het is gelukt!
Fluitje van een cent dankzij
Er komt geen lucht in het systeem door enkel het reservoir te vervangen.
Zodra je het potje weer vult loop het slangetje naar de pomp weer vol en de lucht kan gewoon naar boven.
Je moet wel van je remhendel blijven als het reservoir er af is.

Bedankt!
 
Hier een plaatje!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan