BMW voorste rempomp: compatibiliteit met andere modellen?

Villyman

MF'er
2 feb 2009
82
0
Eeklo
Goedenavond,

De rempomp van de BMW R850R is defect. Het probleem is dat de inbusbout waarrond het hendel scharniert is dolgedraaid en het hendel bijgevolg niet kan worden gedemonteerd. Wellicht kan de pomp dus ook niet worden gereviseerd.
Ik ben dus op zoek naar een andere pomp met goed hendel en onbeschadigde inbusbout.

Volgens mijn informatie zou deze pomp identiek moeten zijn aan de pomp van de volgende modellen; klopt dat?

K1 -
K100RS 1990-1992
K1100LT -
K1100RS -
R1100GS -
R1100R -
R850 -
R1100RS -
R1100RT


Kan iemand dit bevestigen / tegenspreken of heeft iemand een goede pomp in de aanbieding?
Alvast bedankt voor jullie tijd!


Mvg, Tim.
 
De lijst klopt voor zover ik uit ervaring kan beoordelen, goed.

De genoemde inbus zit met loctite vast en wil daarom nog wel eens doorgedraaid worden. Echter met het demonteren van de pomp en het inslaan van een vergelijkbare maat torx is deze vaak nog wel los te krijgen. Revisie van de pomp wordt door BMW zelf afgeraden. Zelf 1 keer een revisie set gebruikt maar die was ook vrij rap weer lek. Nieuw monteren was vanuit mijn werkplek wel het devies. Prijzig maar wel meteen goed.
 
@Rambabbel: De bout is écht helemaal kapot gedraaid. Er werd al gepoogd om iets op te lassen om zo de bout los te wrikken maar ook dat lukte niet. Ik zie niet hoe die nog kan worden gedemonteerd...
Iemand nog een voorstel?
 
@ Halflive: Dat is een mooie site met werkelijk élk boutje en moertje maar de pomp zélf kan ik niet aanklikken of staat nergens vermeld. Ik zié ze wel op een tekening maar er wordt geen gewag gemaakt van prijs...
Doe ik iets verkeerds?


Mvg, Tim.
 
@ Halflive: Dat is een mooie site met werkelijk élk boutje en moertje maar de pomp zélf kan ik niet aanklikken of staat nergens vermeld. Ik zié ze wel op een tekening maar er wordt geen gewag gemaakt van prijs...
Doe ik iets verkeerds?


Mvg, Tim.
Omdat BMW het huis niet los verkoopt, het is nummer 11 Cylinder with piston, anodized D=20MM 1 32722352190 $433.38 +core

Je kunt op de site van de hobbyist.nl de gevonden partnummers weer invoeren en daar bestellen.
Dan krijg je de volgende info: HOOFDREMCIL. K16V + R1100 20MM 32722352190
Artikelnummer : 321628
Bestel/prijseenheid : 1 Stuks Prijs 1 Stuks : € 298,45 bruto incl. BTW
 
Terug
Bovenaan Onderaan