kan ik dit nog een beetje netjes krijgen?

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.085
10.985
nultwintig


mag ook zwart worden,
maar wat zijn mijn opties?
kan losgeschroeft worden, en dan :?


ja ja.. tank wordt gestraald en gespoten, die ziet er ook niet ui.. ik weet t.. O-)
 
ja dat kan je nog netjes krijgen maar als het netjes moet blijven gaat er wel aardig wat werk in zitten.
het begint met volledig demonteren. dus slot er uit klepje er af en dan begin je met het verwijderen van de corrosie. vervolg is afhankelijk van wat voor eindresultaat je wilt bereiken en hoe lang het mooi moet blijven.
wil je alleen klaarmaken voor de verkoop in is het schuren (eventueel putjes glad plamuren) spuiten en verkopen. zeker met goedkope spuitbuslak wil je niet al te lang wachten met de verkoop. goedkope lak en benzinedampen gaan niet goed samen.
wil je langer van je lak plezier hebben dan vervang je de plamuur door een goede vullende hechtprimer dan weer schuren en (laten) spuiten in een aantal lagen 2 komponenten lak. blijft jaren goed zolang je de corrosie goed bestreden hebt en kan tegen normaal gebruik.
wil je weer chroom dan wordt het schuren en polijsten tot er geen imperfecties meer te zien zijn en dan laten verchromen.
 
dat wordt dus schuren,
misschien kan ik het " erbij" doe als het hele zooitje (tank, velgen, naven en nog wat klein spul) gestraald wordt..

denk dat ik het dan zwart houdt..
moet ik nu weer een hele fles verf aanschaffen voor dat kleine beetje.. :X

dank voor uw commentaar!
 
Laatst bewerkt:
Let er op dat chroom niet altijd zomaar er af gestraald kan worden.

Ook moet je ff kijken of je straalzooi wel in dat slot wilt hebben.
 
het roest wat op het chroom licht krijg je redelijk makkelijk weg zeker bij chroom op ijzer. als je ijzer maar vaak genoeg poetst blijft het namelijk op chroom lijken. probleem bij alu is dat chroom veel slechter er op hecht en dat het alu blijft wegrotten onder het chroom. en het kleurverschil tussen blank alu en chroom is veel groter als tussen blank ijzer / staal en chroom. maar poetsen kan je natuurlijk altijd proberen maar ik geef je in dit geval weinig kans op een bevredigend resultaat.
voordat je eventueel gaat stralen haal dan alles weg van de tankdop wat je niet ziet. dat zijn allemaal spullen die je niet in een straalcabine wilt hebben. seal, slot en vergrendeling kunnen daar allemaal slecht tegen.
 
het roest wat op het chroom licht krijg je redelijk makkelijk weg zeker bij chroom op ijzer. als je ijzer maar vaak genoeg poetst blijft het namelijk op chroom lijken. probleem bij alu is dat chroom veel slechter er op hecht en dat het alu blijft wegrotten onder het chroom. en het kleurverschil tussen blank alu en chroom is veel groter als tussen blank ijzer / staal en chroom. maar poetsen kan je natuurlijk altijd proberen maar ik geef je in dit geval weinig kans op een bevredigend resultaat.
voordat je eventueel gaat stralen haal dan alles weg van de tankdop wat je niet ziet. dat zijn allemaal spullen die je niet in een straalcabine wilt hebben. seal, slot en vergrendeling kunnen daar allemaal slecht tegen.


hmm.., anders zou het een cheapy oplossing zijn geweest,
dus denk ik dat de dop zwart gaat worden,
Ik zal eens kijken hoe makkelijk eea uit elkaar te slopen is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan