versnellingsvraag

ferryheuvel

Rookie
28 apr 2015
3
0
Tilburg
Hoi, heb pas een Yamaha RD gekocht (jeugdsentiment)
Maar ik krijg hem niet in de eerste versnelling en moet constant choke gebruiken met rijden. iemand tips?
ps hij blijft ook erg roken, witte rook.
al het advies is welkom
 
Jepp..
Controleer je koelvloeistof niveau en hoe je motorolie eruit ziet.. vermoedelijk hier de nodige restanten in terug te vinden.. Je zult de pakking moeten vervangen dan.. En dan daarna de motorolie en KVS.

Dat van zn 1; koppeling controleren. Misschien niet genoeg speling of juist te slap.
Ook de ketting op spanning zetten. Slappe ketting wil ook niet lekker schakelen.

Choke; het niet willen lopen zonder choke kan duiden op vuile carbs. Sproeiers, afdichtingen etc.

Je hebt aardig wat te doen denk ik zo
 
Niet in z'n eerste versnelling te krijgen? Heeft deze RD wel het (bijna standaard) één omlaag- de rest omhoog schakelpatroon?

Volgens mij hadden die alles omhoog

komt wel meer voor
full
 
Laatst bewerkt:
hey, nou dank je wel voor alle tips en info :) erg blij mee, moet inderdaad nog veel doen. hij heeft inderdaad iets van 15 jaar stilgestaan :o vroeger zat gesleuteld, maar eh nu valt t toch ff niet mee :P
zodra ik v d week tijd heb zal ik eens t een en ander gaan proberen. word vervolgd
 
zodra ik v d week tijd heb zal ik eens t een en ander gaan proberen. word vervolgd

eehhh je bedoelt zodra ik de rest van het jaar tijd heb. ;)

15 jaar stilstand, zou dat blok maar eens op de werkbank gooien op een zacht kussen leggen en voorzichtig openmaken. ;)
 
Laatst bewerkt:
;) hoi, ja t word inderdaad een hele klus. onderschat en ook eigenlijk helemaal geen tijd voor. . een geinteresseerde heeft er eens naar gekeken, alles is wel mooi origineel. frame is in goede staat en bijv motortank is niet geroest ofzo. Heb ook nog een hele kist vol met losse onderdelen. daar is wat van verroest, gouden tip om die te ontroesten? Ik heb m inmiddels te koop gezet. Kijken of er iemand is die er wel de tijd en het geduld voor heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan