problemen stationair lopen

burgmanfan

Rookie
4 jun 2015
13
2
Mijn burgman 200 heeft een 24.000km beurt gehad. Sindsdien loopt hij slecht stationair, want hij maakt dan teveel toeren en wil er eigenlijk al vandoor. Sindsdien rijdt hij top geen 120 km meer maar over de 130 km/u. Onderin is de trekkracht weg. Vanaf 60 km/u trekt hij opeens wel goed door. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
Bram :?
 
Loopt hij slecht of te hard stationair?
Als ik je goed begrijp te hard waardoor de koppeling al aangrijpt, dit kun je makkelijk bijstellen op je carburateur.

Verder lijkt het erop dat ze bij de beurt nieuwe rollen in je vario hebben gedaan en dat deze te zwaar zijn. Normaal worden deze gewogen door de monteur.
Wat ook nog zou kunnen is dat ze een nieuwe V-snaar hebben gemonteerd en deze niet uitgevuld hebben met shims waardoor je V-snaar niet helemaal onderin ligt. Dan rijdt je als het ware in z'n 2e versnelling aan.

Ik weet niet of je dit bij de dealer hebt laten doen?
 
Heb dank voor jullie reacties. De burgman 200 heeft een grote beurt gehad bij Probikes in Nunspeet. Stationair loopt hij niet slecht maar te hard, de scoot kan als het ware niet stil staan, maar wil meteen rijden als je 'm start zonder dat je gas geeft. Hij heeft nieuwe rollen en een nieuwe V snaar. Degene die de beurt heeft uitgevoerd heeft Suzuki gebeld en kreeg daar geen pasklaar antwoord. Dat is de reden dat ik vervolgens via dit forum probeer om de juiste antwoorden te krijgen.
 
Nogmaals dank voor jullie reactie.

De monteur in kwestie ontkende dat hij óf verkeerde materialen had gebruikt óf dat het verkeerd gemonteerd was. Hij zei ook dat het stationair draaien niet lukte want ; 'dat gebeurt allemaal computergestuurd'.
Je kunt mij alles wijsmaken, want ik heb geen technische kennis (verbrandingsmotor; waar brandt het dan?). Door jullie reacties over mogelijk te grote rollen, of mogelijk een nieuwe snaar die niet uitgevuld is (geen idee wat dat is) heb ik nu concrete kennis in handen, die ik de monteur kan voorleggen. Ik ben bang dat hij niet overstag zal gaan en ik een formelere weg moet gaan bewandelen. Wordt vervolgd.
Overigens zo zie je maar hoe fantastisch helpend dit forum kan zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan