Kawasaki Ninja 300 (Deel I)

Dus jongens, wanneer gaan we eens met zijn allen bochtjes draaien op de veluwe ofzo :P ?
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd wat de Z300 gaat doen.... en hoe de Ninja 300 gaat verkopen tegenover de Yamaha R3 met iets meer cc's en dezelfde prijsklasse.
 
Ben benieuwd wat de Z300 gaat doen.... en hoe de Ninja 300 gaat verkopen tegenover de Yamaha R3 met iets meer cc's en dezelfde prijsklasse.

Beginner-ish Sportbike Shootout + Video

In deze review staat de ninja 300 toch nog net iets boven de yamaha. Ze zijn echter zo gelijk op zoveel vlakken dat het vaak gewoon keuze van merk/styling gaat zijn vermoed ik.
Persoonlijk vind ik de ninja toch net iets volwassener ogen dat de r3, al heb ik die laatste nog niet in het echt gezien :)
 
Ben benieuwd wat de Z300 gaat doen.... en hoe de Ninja 300 gaat verkopen tegenover de Yamaha R3 met iets meer cc's en dezelfde prijsklasse.
De Z300 en N300 hebben wel hetzelfde blok toch?

De R3 is opzich ook best een mooi ding, zag er een bij de dealer. De voorkant is best wel bruut met die headers, maar alles achter de voorkant valt een beetje tegen imo. Kwa styling dan. Hij zit wel lekker tho, hij is alleen erg aan de lage kant :]
 
Laatst bewerkt:
Z300 heeft idd zelfde blok. R3 is ook mooi, maar qua cijfertjes niet heel veel beter dan het 296cc-blok van Kawa.
Beide +/- 35pk op het achterwiel.

Wel tof dat ze het kleinere spul hier nu ook aanbieden in NL, met 300cc kan je veel pret hebben. Lekker janken en niet eens heel hard gaan. :]
 
Zoo... Deze mag ook in de openingspost haha.
Sinds donderdag trotse eigenaar.

0Ppzhzq.jpg

Dus, wanneer komt die Ninja meeting? :]
 
Laatst bewerkt:
Zoo... Deze mag ook in de openingspost haha.
Sinds donderdag trotse eigenaar.

[afbeelding]
Dus, wanneer komt die Ninja meeting? :]

Ha, het is dus toch gelukt om een 300 te kopen :P Congrats dude!

Misschien kunnen we een datumprikker openen ofzo? Voor een zaterdag/zondag eind mei misschien?
 
Ha, het is dus toch gelukt om een 300 te kopen :P Congrats dude!

Misschien kunnen we een datumprikker openen ofzo? Voor een zaterdag/zondag eind mei misschien?
Tuurlijk is het gelukt! Moest en zal er een hebben. :9

We moeten alleen kijken wie der nou allemaal mee willen/kunnen, aangezien we niet met een heleboel zijn aan de OP te zien.

Trouwens, zijn die frame sliders echt aan te raden? Misschien wel handig, aangezien jullie ze ook allemaal hebben.
 
Laatst bewerkt:
Tja ze zijn handig als je valt, maar ik zou er niet op gokken dat ze je kuipen heel houden bij een crash. De originele van Kawasaki zijn volgens mij aardig aan de prijs, maar er zijn ook alternatieven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze in eerste instantie erop gegooid omdat zo'n zijpaneel duurder is dan een paar sliders, maar idd het is meer voor omvallen bij een stoplicht ofzo. Als je op snelheid crasht ergens tegenaan of in de berm dan zullen die sliders je zijpaneel/motor echt niet redden.

Eigenlijk heb ik ze er echt opgezet omdat:
- Ik de officiele sliders best mooi erop vind staan.
- Ik me een stuk minder zorgen maakte om beginnersfouten of op me bek gaan die eerste paar duizend km. Dat als ik omflikker op een grindpad of wat dan ook, dat ik geen krassen of kapotte spiegels krijg. (heb in die eerste 3000km ook geregeld mensen voor me neus zien omvallen)

Achteraf gezien weet ik niet of ik het nou een goed of slecht idee was. Ben nooit op me bek gegaan tot nu toe dus het was eigenlijk een onnodige uitgave. Aan de andere kant hielp het mijn rijstijl en vind ik het prima eruit zien. Dus tja.. het hangt er vanaf he :P of het iets voor jou is. Ik weet genoeg mensen die ze lelijk vinden of onnodig, maar ook mensen die erbij zweren en niet zonder willen.
 
Laatst bewerkt:
Het enige nadeel van sliders van Kawasaki is dat ze een gat moeten boren in de zijkanten.
Er zijn wel alternatieven maar die niet standaard op een ABS model, tenzij je eerst de remkabels aanpast zodat de sliders wel passen.
 
Ik heb ze in eerste instantie erop gegooid omdat zo'n zijpaneel duurder is dan een paar sliders, maar idd het is meer voor omvallen bij een stoplicht ofzo. Als je op snelheid crasht ergens tegenaan of in de berm dan zullen die sliders je zijpaneel/motor echt niet redden.
Ben ik volledig me eens :)
Ik heb de mijne aftermarket bested omdat ik geen gat in m'n kuip wou. Als ik me niet vergis zijn ze van R&G. Stevig materiaal maar past toch niet 100% (aan een zijde zit het wat tegen de kuip).
 
Het is ook inderdaad eerder voor de ongelukjes, wat je zelf al zegt draeck. Als je vol in de berm beland, is er helaas wel wat meer aan de hand dan een gebroken kuipdeel. :+

Opzich, ik ga onwijs zuinig met mijn moto om. Maar mij kennende kan het nog wel een keer gebeuren dat die uit m'n handen glipt op het moment en hem net niet op tijd vang, weet je wel. Haha. M'n motoriek heeft soms nog eens kuren...

Al zit er al een beetje schade aan de linker kuip, dus echt het gave is er al van af, dus dat is de zorg niet. Maargoed, better safe than sorry als het wel een keer echt gebeurd.

I'm not sure yet, vind t aan de ene kant wel mooi zo.. maar aan de andere kant. eh... haha

In ieder geval thanks voor de input.

Ergens volgende maand in het weekend trouwens kijken voor een meeting? :]
 
Laatst bewerkt:
NZo Gefeliciteerd met je aankoop, en welkom bij de club!
Je staat in de OP.

Veel Veilige Kilometers! :]
 
Kwam deze tegen op het internet. Toch wel gaaf om te zien wat sommige van hun Ninja 300 maken.
11377211_1658565477712736_2738545703467001089_n.jpg

11417665_1658565507712733_2604497316456982023_n.jpg

11407234_1658565547712729_2705287296031871026_n.jpg

11406996_1658565434379407_461089507164052075_n.jpg
 
Jezus zijn dat echt 300's ? :P

Zeker in Azie? die gasten gaan helemaal leip op het customizen van kleinere bikes daar (heb ik tenminste gehoord/gelezen op het internet)
 
Jezus zijn dat echt 300's ? :P

Zeker in Azie? die gasten gaan helemaal leip op het customizen van kleinere bikes daar (heb ik tenminste gehoord/gelezen op het internet)

Ja, maar wel flink verbouwd.

Ja Thailand volgens mij. Klopt inderdaad. Heeft volgens mij te maken met het belastingtarief op zwaardere motoren, waardoor veel mensen 250-300 cc's motors gaan tunen.
 
Flink verbouwd, zelfs dubbele schijf voorop met Brembo klauwen. _O-
Knijp je één keer die rem in, staat ie op z'n voorwiel en vlieg jij er af. *O*
 
Iedereen is aan het rijden. :P
Maar zoveel Ninja 300's zijn er ook weer niet in NL, helaas. Ze denken dat 300cc niets is. Het blijft een land van 600cc+ en met A2 willen de meesten ook het liefste echt 35kW rijden.
 
Iedereen is aan het rijden. :P
Maar zoveel Ninja 300's zijn er ook weer niet in NL, helaas. Ze denken dat 300cc niets is. Het blijft een land van 600cc+ en met A2 willen de meesten ook het liefste echt 35kW rijden.

Ja helaas te weinig Ninja 300's.

Ja opzich snap ik die wil naar puur vermogen ook wel (ben ook benieuwd naar zo'n S1000RR).

Ik ga hopelijk dit weekend weer lekker op de Ninja een rondje doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan