VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, zo kunnen dan ook de flexibele olieleidingen korter gehouden worden, en luchtopeningen aan de voorkant van de spoiler verwijderen en die door race gaas vervangen o.i.d. Houdt wel rekening mee, dat als je remt het voorwiel naar achter komt. Je kan de spoiler ook als referentie/template/kader gebruiken om de koeler ergens anders te positioneren.

Goed idee om vooraan gaas te gebruiken dan. Ik denk aan slechts twee problemen:
- Er gaat altijd oude olie in de koeler achterblijven bij het vervangen van de olie
- Elk korreltje smerigheid dat van het achterwiel komt wordt rechtstreeks tussen de lamellen van de oliekoeler geslingerd, dus zo lang gaat die niet efficiënt zijn.

Waar hangt de oliekoeler bij een bol d'or? Is dat onder de bovenste of de onderste water radiator?
 
Kom ik Dutchy helpen, loopt ie snel weg...da's proper... _O-

full
 
Waar hangt de oliekoeler bij een bol d'or? Is dat onder de bovenste of de onderste water radiator?

Bij de CB900F en CB1100F is dit net boven de cilinderkop aan voorzijde frame net onder het balhoofd. :+

Bij de VF1000FII is dit (net als bij de 1000R) onder de koplamp. Bij de dubbele koplampunit zit er onder een zwart roostertje.. Achter dit rooster zit de oliekoeler..


SteveVanBael_prent2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij de CB900F en CB1100F is dit net boven de cilinderkop aan voorzijde frame net onder het balhoofd. :+

Bij de VF1000FII is dit (net als bij de 1000R) onder de koplamp. Bij de dubbele koplampunit zit er onder een zwart roostertje.. Achter dit rooster zit de oliekoeler..


[afbeelding]


Super info! Maar dat kan ik dus niet kopieren. Eigen ontwerp dan maar.. Aan de slag!

HMKWmc2.gif
 
Laatst bewerkt:
Goed idee om vooraan gaas te gebruiken dan. Ik denk aan slechts twee problemen:
- Er gaat altijd oude olie in de koeler achterblijven bij het vervangen van de olie
- Elk korreltje smerigheid dat van het achterwiel komt wordt rechtstreeks tussen de lamellen van de oliekoeler geslingerd, dus zo lang gaat die niet efficiënt zijn.

Waar hangt de oliekoeler bij een bol d'or? Is dat onder de bovenste of de onderste water radiator?

Problemen zijn er niet, alleen oplossingen.
-Oude olie blijft niet in de koeler als je de slangen loshaalt van de koeler en die doorblaast met lucht.
-Achterwiel :? je bedoeld het voorwiel. BTW bij de F2 zit de onderste water radiateur ook achter het voorwiel, zou dus betekenen dat ie ook smerig wordt.....of zie ik dat verkeerd :+

De rest van de info heeft The Dutchy al aangevuld .
 
ben je remleidingen aan het monteren kom je dit tegen :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Levensgevaarlijk! :o :(
De sneak preview smaakt naar meer..

Problemen zijn er niet, alleen oplossingen.
-Oude olie blijft niet in de koeler als je de slangen loshaalt van de koeler en die doorblaast met lucht.
-Achterwiel :? je bedoeld het voorwiel. BTW bij de F2 zit de onderste water radiateur ook achter het voorwiel, zou dus betekenen dat ie ook smerig wordt.....of zie ik dat verkeerd :+

De rest van de info heeft The Dutchy al aangevuld .

Ik ken het als "Er bestaan geen problemen, enkel uitdagingen" :P

Dan moet bij elke oliewissel de koppeling los, plus dan voorspel ik met mijn handigheid een smeerboel. Misschien met een extra aftapplug onderaan de koeler?

En idd, bedoelde het voorwiel.. Niet goed wakker! Moet eens verschillende setups bekijken. Als daar idd de onderste radiator zit bij de F2 zal het qua smerigheid nog meevallen. Ofwel moet er een overgedimensioneerde radiator in combinatie met een oliekoeler-thermostaat gebruikt worden. Ook als de radiator vuil is zal hij dan nog genoeg koelen, en niet teveel als hij proper is.
 
al bericht gekregen van de remleiding leverancier , wordt direct een nieuwe remleiding verstuurd zonder extra kosten en met excuses voor de productie fout .
nu dus afwachten .
 
ja had 3 sets gekocht en de rest is goed . ik denk dat iemand binnen het bedrijf ook op zn flikker heeft gekregen hierover
 
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar je kan de oliekoeler aan de zijkant monteren, heeft nog geen problemen gehad.
De bovenste aansluiting met de originele slang en de onderste gemaakt van stalen pijp gefit met knelkoppelingen.
full
Goed idee om vooraan gaas te gebruiken dan. Ik denk aan slechts twee problemen:
- Er gaat altijd oude olie in de koeler achterblijven bij het vervangen van de olie
- Elk korreltje smerigheid dat van het achterwiel komt wordt rechtstreeks tussen de lamellen van de oliekoeler geslingerd, dus zo lang gaat die niet efficiënt zijn.

Waar hangt de oliekoeler bij een bol d'or? Is dat onder de bovenste of de onderste water radiator?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar je kan de oliekoeler aan de zijkant monteren, heeft nog geen problemen gehad.
De bovenste aansluiting met de originele slang en de onderste gemaakt van stalen pijp gefit met knelkoppelingen.

Zat ik ook aan te denken, maar nu ik het zie ga ik toch een ander plekje zoeken voor de koeler, ik verzin wel een list.
 
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar je kan de oliekoeler aan de zijkant monteren, heeft nog geen problemen gehad.
De bovenste aansluiting met de originele slang en de onderste gemaakt van stalen pijp gefit met knelkoppelingen.

Dat ziet er nog niet mis uit ook! Bedankt voor de info
 
Mijn horizon wordt weer verbreed...
Waarom kende ik dit niet??? :')
 
Laatst bewerkt:
Na een ritje Ierland bleek dat mijn schokdemper lek was. En omdat het nu zo lekker weer is heb ik de schokdemper die het nog doet gedeeltelijk uit elkaar gehaald. Vieze olie eruit laten lopen en wilde net olie (die ik overhad van mijn voorvork) bijvullen....maar hoeveel eigenlijk? Ik zie dat nergens terugkomen in de specs. Terwijl het toch originele (vf1100c) schokdempers zijn.
Iemand een idee?
full
 
Vandaag met Dutchy junior een stukje wezen toeren op de F2.. Het schoot niet echt op, want als je in Nederland met mooi weer in de buurt van de Vinkeveense plassen komt, ben je niet de enige..

Onderweg even gestopt op een plaatsje waar meerdere motor rijders zijn gestopt.. Ik mocht de F2 niet langs de weg zeten.. Ook mocht ik niet achter een paar andere motor rijders aan.. Nee, ik moest op een parkeer terrein staan waar allemaal oude barrels geparkeerd stonden.. Persoonlijk sprak het mij wel aan, want er stonden nog meer motoren die ik toch wel erg mooi vond.. Niet van dat moderne spul, nee, late jaren 70 tot eind jaren 80..

Maar ja, dan dat volk.. Ik ken ze wel, maar deze sprong er tussen uit.. Heeft wat met VFR te doen, maar sinds ik een stappie heb terug gedaan naar het VF kamp, wil ie me nog nie eens meer zien. Hij houdt er ook een beetje gesloten houding er op na.. :+
IMG_6835_zpsantflrwb.jpg~original


Nu ja, dan maar met andere VF genoten gepraat.. Aardige mensen en ja, ook al komen ze op een kwalijkzaakje, je hebt gelijk een klik..
IMG_6841_zpsmi6kpcnf.jpg~original


Mooie VF1000F2 gespot.. Wil graag weten welke kofferset beugel hij heeft gebruikt, want bij deze hoeft er niets aangepast te worden..
IMG_6836_zps8w9vvswu.jpg~original


Sabre gespot... Stond later met een andere Sabre naast de ingang van de werkplaats..
IMG_6838_zpsws1umpzh.jpg~original


Hoopp niet dat die twee problemen hadden want na een lekker ritje waren we rond 17:00 uur weer thuis.. Leuke dag.. En de F2 gaat geweldig! Eindelijk een fiets die op mijn postuur gebouwd is.. Ga hem steeds beter kennen en weet hem steeds beter te waarderen..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan