motor neergelegd daarna teveel vrije slag in koppeling?

spree

Die hard MF'er
15 nov 2008
930
1
twente
Ik heb mijn aprilia falco netjes op zijn rechterzij gelegd toen ik wou afstappen en ff niet de kuil zag waar ik naast stond.

Daarna merkte ik na ongeveer een uur rijden dat mijn koppelingshendel een grotere vrije slag kreeg. Tot het moment dat ik bijna niet meer kon ontkoppelen. Zou dit kunnen komen door het neerleggen van de motor of moet ik het ergens anders zoeken? Alvast bedankt voor het mee denken
 
De motor op z'n rechterzij neerleggen en dan last hebben met koppelen? Eh..

En ja, volgens mij is het een hydraulische koppeling. Enige wat ik zou kunnen bedenken dat er misschien een slang van de koppeling klem is komen te zitten door wellicht abrupte maximale stuuruitslag? Geen idee hoe een koppelingshendel beïnvloed wordt door het neerleggen van de motor op z'n rechter zijde, gelukkig ook nog geen ervaring mee maar ik zou allereerst de slangen/kabels is nalopen?
 
Heb het ff bekeken er zat wel heel iets lucht in het hydraulisch systeem. Maar de hendel bleef vrij sponzig. Ook heb ik het schroefje van de hendel wat bijgesteld. Inbusje zat vrij los misschien dat dit het probleem heeft veroorzaakt. Hij pakt nou weer goed aan maar Morgen ff proefritje doen en testen of hij nu niet slipt bij optrekken
 
Nou vandaag gereden en na het bijvullen van de vloeistof bij de motorzaak was alles weer koek dn ei. Dus het probleem is opgelost. Monteur van de motorzaak zei dat het idd met het op de kant leggen van de motor te maken kon hebben.
 
Nou vandaag gereden en na het bijvullen van de vloeistof bij de motorzaak was alles weer koek dn ei. Dus het probleem is opgelost. Monteur van de motorzaak zei dat het idd met het op de kant leggen van de motor te maken kon hebben.
Ja, die monteur kijkt natuurlijk ook eerst op MF.
 
Terug
Bovenaan Onderaan