CBR 600F2 blok vast direct na start

mausvossie

Rookie
7 jun 2015
14
0
Oud-Beijerland
Vraagje, toe ik mijn CBRetje starte (koud) sloeg deze vast bij het open halen van de carb. bleek de tweede vlotter te blijven hange. hierdoor zat de kamer vol met bezine grote boem en weg lol moet ik het gelijk zoeken bij de dijfstang of hij jullie nog andere iedeen?
 
Vraagje, toen ik mijn CBRetje startte (koud) sloeg deze vast.
Bij het open halen van de carb. bleek de tweede vlotter te blijven hangen. Hierdoor zat de kamer vol met benzine.
Grote boem en weg lol. Moet ik het gelijk zoeken bij de drijfstang of hijhebben jullie nog andere iedeenideeën?
 
Laatst bewerkt:
als die met de startmotor al vast sloeg heb je grote kans dat de schade meevalt. toerental is dan nog laag en de krachten dus ook. kwestie van proberen. alle bougies er uit en dan even starten. dan zorg je dat alle vloeistof weg kan. bougies terug motor wassen (benzine is rotspul dat kan je beter maar zo snel mogelijk wegspoelen) dan het gas vol open en doorstarten. grote kans dat hij dan aanslaat en gewoon weer loopt zoals normaal.
daarna even olie vervangen want daar zal ook wel de nodige benzine doorheen gemengd zijn. daarna kan je altijd nog gaan kijken wat de oorzaak is mocht hij niet goed meer lopen.
 
ik heb alle benzine er uit gehaald en tevens ook de olie (zag er geen bezine in), zal vanavond de bougies er uit halen en schoon maken.
Verder zag ik met het verwijderen van luchtfilter dat m'n carburateur gelijk mee omhoog kwam (dus zat niet vast op het cilinderhuis).
 
full

De ruimte boven de kleppen en onder de carburateur, verder mocht van mijn vrouw niet in de kamer sleutelen!
 
Laatst bewerkt:
De ruimte boven de kleppen en onder de carburateur, verder mocht van mijn vrouw niet in de kamer sleutelen!
Je vlotterkamers horen ongeveer vol te staan.
De ruimte boven de kleppen?
Bedoel je als je in de inlaat kijkt tegen de klepstelen?
Je motor kan niet meer rond doordat er benzine op je zuigert staat en benzine is niet te comprimeren.
Draai even je bougies er uit en druk op de startknop.
Je zal zien dat de benzine uit e bougiegaten spuit.
Even droog starten en een tijdje laten drogen en ook de bougies.
Eerst de carburateurs reinigen en kijken of ze niet weer overlopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan