Welke oude motor kopen?

peter gentzel

Rookie
8 jun 2015
8
0
lochem
hallo ik overweeg om een motor aan te schaffen,

ik heb 2 opties
1 een suzuki GSX 750 1980
de ander is een yamaha XV 920 1986
zijn er mensen die mij kunnen vertellen waar ik op moet letten bij aanschaf
je merkt ik val op klassiekers
graag informatie
alvast bedankt
 
Heb nu zelf een honda CX650 Custom met heel weinig km.
Is technisch gewoon als nieuw en staat bekend als oer betrouwbaar (is ook te koop trouwens op speurders) Speciaal prijsje voor MFers
 
Mijn FZ 750 1985 rijd ik nu ca 35.000km mee met weinig problemen.

Alleen radiateur heeft het op Sicilië begeven. Soldeerlekkage. Overdruk vanwege hoge temp?
Ontstaan bij hitte ca 45 graden. Wellicht zou ik er in NL nooit last van hebben gekregen.

Voor ca €1000 (en minder) koop je al een heel nette FZ.
En je kan nog redelijk mee met nieuwere motoren. 106PK.
 
Laatst bewerkt:
Peter Ik zou voor de XV920 gaan.
Maar dat is alleen al om dat ik zijn kleine broertje rij een xv750 uit 82
Nou zou die XV 920 ook niet uit 86 komen maar uit 82 of 83 maar deze motoren staan bijna allemaal op kenteken van af 86 hoe of wat ben ik ook nog niet achter.

Het probleem met de startmotor hoort een beetje bij de motor.
Dit is op verschillende manieren op te lossen.
Maar zo lang de problemen niet te erg zijn gewoon fijn er mee rijden.

Je heb twee versies een xv920 en de TR1 zijn op zich de zelfde modellen alleen heeft de een en ketting in oliebad en de ander cardan.

Maar zo als tijd hier word gezegd ga op beide proefrijden en kijk welke motor het beste bij jou past kwa rijden en zit houding
 
Peter Ik zou voor de XV920 gaan.
Maar dat is alleen al om dat ik zijn kleine broertje rij een xv750 uit 82
Nou zou die XV 920 ook niet uit 86 komen maar uit 82 of 83 maar deze motoren staan bijna allemaal op kenteken van af 86 hoe of wat ben ik ook nog niet achter.

Het probleem met de startmotor hoort een beetje bij de motor.
Dit is op verschillende manieren op te lossen.
Maar zo lang de problemen niet te erg zijn gewoon fijn er mee rijden.

Je heb twee versies een xv920 en de TR1 zijn op zich de zelfde modellen alleen heeft de een en ketting in oliebad en de ander cardan.

Maar zo als tijd hier word gezegd ga op beide proefrijden en kijk welke motor het beste bij jou past kwa rijden en zit houding
TR1 is de algemene modelnaam, XV1000 en XV920 zijn de (licht) verschillende modellen, met elk weer verschillende uitvoeringen.
Een XV920 is er zowel met cardan, als met ketting (XV920RH).
 
Als je voor 850 euro een K100 kunt kopen, dan is die stuk. Toch?


die van mij ging voor 500 euro weg.
rijdend en goed voor een k100. (rijdt kut en remt kut)

en zo een halve auto, ken die stuk dan?
goed actief forum voor die hokken en als je knipper lichten en zwaail;ampen het niet doen, hoef je alleen maar koolborstels van 5 euro te vervangen.
Waar maak je dat nog mee?
 
Laatst bewerkt:
Suzuki gsx750 als vele andere oude suzi's hebben veel last van defecte spanningsregelaars en dynamo's.
Let ook op olielekage bij de kop tussen cylinder 2 en 3, kan alleen klepdeksel pakking zijn maar ook koppakking.
Latere gsx-en hebben extra boutjes in de klepdeksel gekregen om dit te verminderen (lekkage klepdekselpakking)
 
Peter ziet ondertussen door de bomen het bos niet meer. :+


Als je (Peter) voor een div gaat, zou ik toch wel minimaal de 900 nemen, de 600 ben je m.i. snel klaar mee, is een beetje een gezapige fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan