Moto Guzzi V7 II ABS 2015

gertepiet

Die hard MF'er
6 feb 2009
536
4
Purmerend
Facebook
Ik heb mijn trouwe 1200 Sport (model 2007, gekocht in 2008) ingeruild op een Guzzi V7 II Racer 2015 met 6-bak en ABS. Stuk lichter, veiliger en een fraaie klassieke look! Prima fiets voor jong en oud en man en vrouw + voordeliger in onderhoud, verzekering en bekeuringen (voor mij in ieder geval....)
Nog meer gegadigden voor de nieuwe V7 II, Stone, Special of Racer? Zie ook de tests in de motorbladen!
Ik kreeg trouwens gisteren een belletje dat ze bij de dealer (Motorservice Twente - Rijssen) was afgeleverd. Volgende week komt ze mijn kant op! Toppie!
 
Ja, gefeliciteerd!! Erg mooie bike! Als we straks in het voorjaar als Guzzirijders gaan afspreken, hoop ik haar te bewonderen.

Mijn tip: dit topic zou denk ik onder naked bikes meer tot z'n recht komen. Misschien willen de mods dat voor je regelen. Daar zitten Jos met z'n Griso en de Breva's ook.
 
Prima plan!
Afspreken wordt voorlopig moeilijk want ik ik mag voorlopig niet sturen wegens een opgelopen herseninfarct 06-11-2014. (Ik had de fiets even daarvoor besteld voor de oude prijs) ik voel me prima en heb geen uitvalsverschijnselen dus mazzel gehad! Ff wachte dusssss
Ze staat vanaf volgende week hier in Purmerend dus als er iemand wil komen kijken....
 
Misschien is Purmerend wel een mooi startpunt straks!

Intussen kwam ik dit tegen: de Kouwe klauwen rit rond Zwolle (zie Home en "waar is wat te doen"). Voor sommigen misschien een beetje uit de buurt, maar voor Jelte zeker in de buurt. Het lijkt me wel wat. Wie durft er nog meer? Je mag je handvatverwarming laten zitten!
 
De Italiaanse schone is vandaag afgeleverd door Motorservice Twente!
Wat een beauty! Heel mooi gemaakt en een lekkere roffel, hoe die door de controle keuring is gekomen!? Ben er erg blij mee en nu maar afwachten wanneer ik weer mag sturen van CBR.
De diverse foto's van mijn brommers zijn te zien op www.facebook.com/gertepiet
Ik zal nog eens kijken of mijn photobucket nog werkt.....
 
2013-moto-guzzi-v7-racer.jpg


Even een foto erbij hoor, anders is het zo kaal hier :)
 
Wat een plaatje. Die 7 vind ik leuk! Ik zou deze foto naar het CBR sturen. Als ze maar een beetje hart hebben, mag je direct rijden :]
 
Ze zien er fantastisch uit en klinken als de beste, ik hoop in het kort er eens een proefrit mee te kunnen maken. Hoewel ik eerder fan ben van de 2 andere als van de racer, had ik toch graag geweten Gertepiet wat de performance is van het beestje :)
 
Heb gisteren mijn 1200 Sport nog zien staan in de showroom van mijn dealer (in Rijssen)!
Ik was daar voor de 1000 beurt van mijn V7 II Racer. Ook een topmachientje trouwens! Het was het inruilen zeker waard!
Trouwens nog weinig tot geen interesse voor genoemde brommers..... Jammer!
Voor de nieuwe V7 II (en andere Guzzi's) zie ook MGCN.nl + Facebook onder Gerrit Gorter en mijn group MOTO GUZZI GRUPPO OLANDA !
 
Tijd dat dit topic weer eens aandacht krijgt! :] Op 30 mei is er een voorjaarsmeeting. In "waar is wat te doen" is daarvoor een topic gestart: Moto Guzzi voorjaarsmeeting 30 mei 2015. De komende weken worden daar de details geplaatst. Alle Guzzirijders welkom!
 
Vanmiddag kwam ik in Hoorn een blauwe V7 II Special tegen die volledig "gescrambleriseerd" was. Hoogliggend uitlaatsysteem, ovale alu-zijdeksels en stuurschermpje enzo. De eerste keer dat ik een nieuwe V7 II in het wild zie. Rijder, jethelm, grijze sik en snor. Wie-o-wie? Van klemrijden is het niet gekomen want wilde hem niet afschrikken met mijn rode bulder-MuZ.....
 
Ik ga nu zaterdag eindelijk testrijden met de V7 II.
Enorm benieuwd naar het rijgedrag.

Voor de looks ben ik al volledig verkocht.
Hoewel ik de V7 racer ook enorm knap vind, ga ik toch met de stone rijden (omwille van de zithouding)
 
Mijn kameraad is snel overstag gegaan na mijn Racer meegemaakt te hebben tijdens de vlottoerrit op 30/05. Heeft direct, na een proefrit bij Roke in Mijdrecht, z'n Griso ingeruild op een V7 II Stone in "eiglans" zwart! Over een paar weken (?) ontmoeten ze elkaar bij het ophalen!
 
Ik ga nu zaterdag eindelijk testrijden met de V7 II.
Enorm benieuwd naar het rijgedrag.

Voor de looks ben ik al volledig verkocht.
Hoewel ik de V7 racer ook enorm knap vind, ga ik toch met de stone rijden (omwille van de zithouding)

En en en? Beviel de beauty?
 
En en en? Beviel de beauty?

Ik had er reeds graag op geantwoord, maar god is met niet welgezind om met de v7 te rijden.
Ze hadden er 1 klaargezet voor testrit (het vorige model, dus niet de V7 II).
Maar de persoon die voor mij een testrit deed, kocht hem. Nu wacht ik op telefoon tot als de V7 II Stone klaar is voor testrit. Hopelijk snel!!
Ik zit al zo lang te wachten :)
 
Wat een schitterende fiets is dit toch :9~ Elke variant heeft iets bijzonders. Bovendien heb ik gezien dat je hem helemaal kan laten personaliseren. Als je op google zoekt op afbeeldingen kom je echt bloedmooie uitvoeringen tegen. Of lees het artikel op motorfreaks ;)
Helaas heb ik er het geld nog niet voor om een dergelijke fiets naast mijn huidige fiets (GS 1200) aan te schaffen. En aangezien ik 30k aan kilometers per jaar rijdt is het geen doen om hem als enige fiets te hebben.

Wat ik wel ga doen is hem in juli of augustus een dag huren Samen met een vriend van mij die dan de Kawa W800 gaat huren, ook een ontzettend mooie fiets om te zien. Lijkt me een erg mooie vergelijkingstest gelijk. Tegen die tijd laat ik mijn bevindingen hier wel achter :)

Jammer dat je hem in Nederland zo weinig ziet, aan de andere kant blijft ie zo wel heel speciaal ;)
 
Ik ben er dit weekend mee gaan testrijden. De Stone versie.
Wat een prachtige motor is het wel niet.
En dan start je hem, word je lekker door elkaar geschud.

Ligt heerlijk op de weg, klinkt met de originele uitlaten al super.

Het enige minpuntje is het vermogen.
Ik zou hem graag hebben, maar momenteel ook geen budget om een 2 de aan te schaffen.
En hij ontbreekt het vermogen om elke dag mee naar het werk te rijden of echt verre ritten te doen met de vriendin.
 
Laatst bewerkt:
Voor woon-werk kan ik me voorstellen dat een windscherm prettig is. Maar wat voor vermogen heb je daar voor nodig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan