Honda's vt 500: hoe zijn die?

paulenchrista

Rookie
9 aug 2004
25
0
Den Helder
Hallo, ik heb al eerder een chopper gereden, maar die is nu de deur uit. Op dit moment heb ik een NX250 voor woon-werk verkeer. Het blijft toch kriebelen ook al wil/kan ik er nu niet te veel geld aan uit geven.

Rondkijkend op marktplaats kom ik veel de vt500 van Honda tegen. Er staan er zat te koop en allemaal rond de 1500 euro als ze zo'n 20 jaar oud zijn. De meesten zien er dan ook nog leuk uit.

De vragen zijn eigenlijk; iemand ervaring met die fietsen? Zijn ze betrouwbaar? Waar op te letten bij aankoop (zwakke punten)? Wat is voor die fiets een acceptabele km stand?
En als laatste, ik rijdt vooral alleen, maar het vrouwtje wil ook nog wel eens mee achterop. Snelweg werk is dan niet nodig en 100 - 110 is dan ook hard zat. Trekt hij dat een beetje of kom ik dan te kort?

Alvast bedankt voor de tips.

Paul.
 
Hallo, ik heb al eerder een chopper gereden, maar die is nu de deur uit. Op dit moment heb ik een NX250 voor woon-werk verkeer. Het blijft toch kriebelen ook al wil/kan ik er nu niet te veel geld aan uit geven.

Rondkijkend op marktplaats kom ik veel de vt500 van Honda tegen. Er staan er zat te koop en allemaal rond de 1500 euro als ze zo'n 20 jaar oud zijn. De meesten zien er dan ook nog leuk uit.

De vragen zijn eigenlijk; iemand ervaring met die fietsen? Zijn ze betrouwbaar? Waar op te letten bij aankoop (zwakke punten)? Wat is voor die fiets een acceptabele km stand?
En als laatste, ik rijdt vooral alleen, maar het vrouwtje wil ook nog wel eens mee achterop. Snelweg werk is dan niet nodig en 100 - 110 is dan ook hard zat. Trekt hij dat een beetje of kom ik dan te kort?

Alvast bedankt voor de tips.

Paul.

Mijn vrouw heeft er eentje gehad. Hoewel het er uit ziet als een hoekig choppertje, zit er een heel sportief motorblok in dat graag toeren draait. Komt namelijk uit de VT500 Ascot, een sportieve motor. Iets van 50-52 PK waarmee je de 180 wel haalt. Iemand achterop is voor het blok ook geen probleem maar de fiets zelf is natuurlijk niet erg groot. De meeste exemplaren zijn Amerikaanse import, er is ooit een hele bootlading bouwjaar 1985 zo begin jaren '90 hierheen verscheept en die kom je vaak tegen. Zwakke punten specifiek voor dit type weet ik zo niet maar veel worden gebruikt als woonwerkbrommer vanwege de onderhoudsarme cardanas en het zuinige verbruik dus ze willen wel kilometers (of meestal: miles) gedraaid hebben.

P.S. en neem geen rode :r
 
De distributiekettingspanners en geleiders willen nog weleens problemen geven.
Als je er een kunt kopen die mooi stil stationair loopt zonder rammels ben je al een eind op de goede weg, verder ken ik er niet echt kwalen van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan