Brandstofslangetje drupt brandstof bij stationair

Thwizzle

MF'er
26 mrt 2015
153
63
Amersfoort
Ok help is needed.. Ik ben bezig geweest met mijn wisselen van de brandstoffilter. Nu met het aansluiten van de tank loop ik ergens tegen aan. Er zijn 3 slangen. Eén is van de benzinekraan en de andere twee zitten direct onder de tank. Van die twee heb je een dikke en een dunne. Waar gaan die uiteindelijk heen? Die dunne hangt bij mij los, maar dat is mij nooit eerder opgevallen. Ik kan niet zien waar die wellicht heen kan gaan, maar daar drupt nu af en toe wat brandstof uit terwijl hij stationair loopt. Die dikke slang zit volgens mij wel ergens aan vast, en daar lekt ook niks.

Dan heb je nog zo'n dun slangetje van de brandstofpomp..Die gaat ook nergens heen lijkt het. Die hangt ook los. Hoort dit?

Heb in een WPHB gekeken maar kon daar niks over vinden..Is mij allemaal niet zo duidelijk.

Gisteren is de motor opgehaald van een garage en zijn mijn cilindersproeiers schoongemaakt en is alles gesynchroniseerd.
 
Één is waarschijnlijk de overloop vanuit de vulopening zodat de brandstof welke je teveel probeert te tanken direct naar buiten afgevoerd wordt (en dus ónder je blok uitkomt zodat 't niet op het blok druppelt én dus spontaan kan ontbranden). De andere zal wel de tankontluchting/beluchting zijn die dóór de tank vanuit de tankdop aansluiting komt.

Heb je niet per ongeluk het filter verkeert om gemonteerd?

brandstof_benzine_filter.jpg


Bij dat soort filters heb je een doorstroom richting welke meestal met een pijl op de behuizing wordt aangegeven. Bij deze zal dat van rechts naar links zijn, waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Één is waarschijnlijk de overloop vanuit de vulopening zodat de brandstof welke je teveel probeert te tanken direct naar buiten afgevoerd wordt (en dus ónder je blok uitkomt zodat 't niet op het blok druppelt én dus spontaan kan ontbranden). De andere zal wel de tankontluchting/beluchting zijn die dóór de tank vanuit de tankdop aansluiting komt.

Heb je niet per ongeluk het filter verkeert om gemonteerd?

Het filter heb ik met de pijl richting de pomp. Brandstof gaat toch vanuit de tank richting de pomp naar de cilinders? Die richting heb ik de pijl staan
 
Het filter heb ik met de pijl richting de pomp. Brandstof gaat toch vanuit de tank richting de pomp naar de cilinders? Die richting heb ik de pijl staan

Pijltje moet inderdaad naar de pomp toe wijzen (filter tussen de tank en de pomp, niet ná de pomp). Als er geen pijltje op zou staan dan kun je ook zien of het filter goed zit door te kijken hoe het ding volloopt. Buitenkant loopt eerst vol en daarna komt er pas aan de onderkant brandstof uit, de brandstof loopt dus van buiten naar binnen in zo'n ding.

Bij veel moderne (injectie) motoren zit de pomp overigens ín de tank en kun je zo'n filter beter helemaal niet gebruiken. Jij rijd volgens je andere posts met een CBR 600F3 (met carburateurs) dus zo'n filtertje zou er zonder problemen tussen gezet mogen worden :+
 
Laatst bewerkt:
Pijltje moet inderdaad naar de pomp toe wijzen (filter tussen de tank en de pomp, niet ná de pomp). Als er geen pijltje op zou staan dan kun je ook zien of het filter goed zit door te kijken hoe het ding volloopt. Buitenkant loopt eerst vol en daarna komt er pas aan de onderkant brandstof uit, de brandstof loopt dus van buiten naar binnen in zo'n ding.

Bij veel moderne (injectie) motoren zit de pomp overigens ín de tank en kun je zo'n filter beter helemaal niet gebruiken. Jij rijd volgens je andere posts met een CBR 600F3 (met carburateurs) dus zo'n filtertje zou er zonder problemen tussen gezet mogen worden :+

Klopt helemaal!

En kan het zijn, omdat er drukverschillen spelen met het erop en eraf halen van de tank, dat hij daarom af en toe een druppel brandstof uit de ontluchting laat vallen? Dan zou dat na een ritje weg moeten gaan lijkt mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan