KTM Duke 390 project - custom achterkant

Lukic

MF veteraan
22 sep 2002
2.032
0
Den Haag
Ik heb een KTM Duke 390 waar ik een projectje van heb gemaakt. Hij moet een beetje worden zoals deze:

http://derestricted.com/wp-content/uploads/2010/03/ktm_125_r.jpg

Op dit moment is hij zoals op de bijgesloten foto (niet de link).

Heb al een redelijke waslijst aan mods uitgevoerd, maar er staat ook mog wel het nodige in de planning. Waar ik wat advies bij kan gebruiken is het aanpakken van de achterkant. Ik heb tweedehands alle kappen van de achterkant gekocht. Ik wil dus de duoseat verwijderen en iets fabriceren wat lijkt op de foto op de link. Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken. Ik dacht een mal snijden van het blauwe isolatieschuim (weet niet hoe het heet), dan met glasvezel matten mooie aansluting maken op de dan inmiddels geschuurde kuipdelen. Alles netjes afwerken en dan spuiten. Is dat een beetje te doen. Iemand tips? Ik heb hier geen ervaring mee...
full
 
Als je slim bent zou ik de "nieuwe kont" zo proberen te maken zodat de oude kont er altijd nog opkan. Informeer is bij wat bedrijven als polyservice ofzo welke materialen je het best kan gebruiken. Of wat experts op het forum..
 
Als je slim bent zou ik de "nieuwe kont" zo proberen te maken zodat de oude kont er altijd nog opkan. Informeer is bij wat bedrijven als polyservice ofzo welke materialen je het best kan gebruiken. Of wat experts op het forum..

Ja dat had ik mij al voorgenomen om hem demontabel te maken. Had gehoopt op wat meer experts op dit forum die me op weg zouden kunnen helpen of zelf al eens zoiets hebben gedaan.
 
Heb ik ook al aangedacht. Maar eht subframe is wezenlijk anders en loopt ook gewoon in een stuk door met het hoofdframe voor zover ik kan zien. Dan ben ik echt op slopershoogte.

Maar er moeten toch mensen zijn met ervaring met het maken van een kontje voor de motor?
 
Beter kan je een komplete mal maken. Dus je tweedehandse kappen monteren op de motor. Dan de bovenkant maken zoals je hem wilt hebben met schuim of iets dergelijks wat je makkelijk vind werken. Kijken of hij lossend is (anders ff op internet zoeken hoe je dat voor elkaar krijgt, is redelijk simpel maar een heel verhaal om hier uit te leggen) Dan alles in de was zetten en eventueel voor de zekerheid in lossingsfilm. (Geen vershoudfolie of ander soort ellende gebruiken!) dan een gecoat aanbrengen.
Dan een een dikke laag polyester met glasvezel erop.
Na uitharden de mal verwijderen.

Dan de mal weer in de was zetten en lossingsfilm aanbrengen. Een basecoat met een pigment aanbrengen (wil of zwart is het makkelijkste om te spuiten).
En dan een paar lagen polyester met glasvezel aanbrengen. En wat extra op de montagegaten. Eventueel versterken met een armide strook om de gevoelige punten.

Op deze manier is het geen beun klusje maar degelijk werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er even vanuit dat de 2de hands delen ook van een soort abs kunstof zijn en niet van polyester. Polyester en abs vinden elkaar niet echt leuk en dat zal 9 van de 10 keer weer loskomen. Kunstof is ook flexibeler als polyester waardoor het op de aanhechting zal gaan scheuren.
Beste manier is om idd van de gekochte kapjes een mal te maken en daar dus een produkt van trekken. Vanaf daar verder werken!.
Je kunt bij polyservice ook een handboek kopen met hoe met polyester te werken, leer je een stuk meer van😉
 
Ik ga er even vanuit dat de 2de hands delen ook van een soort abs kunstof zijn en niet van polyester. Polyester en abs vinden elkaar niet echt leuk en dat zal 9 van de 10 keer weer loskomen. Kunstof is ook flexibeler als polyester waardoor het op de aanhechting zal gaan scheuren.
Beste manier is om idd van de gekochte kapjes een mal te maken en daar dus een produkt van trekken. Vanaf daar verder werken!.
Je kunt bij polyservice ook een handboek kopen met hoe met polyester te werken, leer je een stuk meer van😉

Dat boek heb ik ook. Zonde van mijn geld. Ga geen boot bouwen en ook geen vijver graven. Zelfs een vloer coaten ga ik niet doen.
Op Youtube is betere info te vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan