Vervangende olie SAE 30

Status
Niet open voor verdere reacties.

addijos

MF veteraan
24 jun 2006
4.695
9
Hengelo o
Ik heb een oude honda cb72,op het carter staat vermeld:
SAE 30
Is deze olie nog te krijgen ,of wat is de best vervangende olie.
Kan een eventueel vervangende olie gemengd worden met de reeds bestaande of moet het geheel vervangen worden .
 
Ik heb een CB77 en ik pleur en gewoon 10w40 in, Yamaoil om precies te zijn.
Volgens mij is dat half syntheet.

Gaat prima, ik gebruik voor al mijn motoren dezelfde olie, en dat varieert van een laagtoerige grote stamper XT500 , tot een hoogtoerig toerenbeukertje met 80cc.

Als je motor aan gort loopt ligt dat echt niet aan de olie, of je moet er echt bagger ingooien.

Gewoon lekker normaal doen, 10w40 , 15w40, 20w40 of 20w50 erin doen en dan zit het altijd goed.

Enige waar je wel rekening mee moet houden is het rotor filter, officieel werkt dat alleen met minerale olie, maar als je niet veel kilometers maakt, en gewoon eens per jaar de olie ververst kan je er ook gewoon half syntheet in flikkeren.

Zo spannend is het allemaal niet.
 
Alles is goed, maar dit is tekenend voor de mentaliteit van sommige..
Zoals motormuis77 ook al aangeeft, 1e hit is al raak....

alsof ze gewoon te beroerd zijn om :
1 zelf te zoeken
2 een fatsoenlijke vraag te stellen ( is deze nog te krijgen of wat is het alternatief)

En dit gebeurt zo vaak, niet alleen door TS

Hoeveel schakels heet een standaard R1 ketting
Welke bougie's moeten er in de rode motor van mij
welke voorband kan ik combineren met een Michelop BT10
Welke benzine moet ik tanken

De meest elementaire vragen, die bij de eerste hit al te voorschijn komen

Waar zijn de echte kerels gebleven, nu runnen we een kleuterschool
 
Ik heb een CB77 en ik pleur en gewoon 10w40 in, Yamaoil om precies te zijn.
Volgens mij is dat half syntheet.

Gaat prima, ik gebruik voor al mijn motoren dezelfde olie, en dat varieert van een laagtoerige grote stamper XT500 , tot een hoogtoerig toerenbeukertje met 80cc.

Als je motor aan gort loopt ligt dat echt niet aan de olie, of je moet er echt bagger ingooien.

Gewoon lekker normaal doen, 10w40 , 15w40, 20w40 of 20w50 erin doen en dan zit het altijd goed.

Enige waar je wel rekening mee moet houden is het rotor filter, officieel werkt dat alleen met minerale olie, maar als je niet veel kilometers maakt, en gewoon eens per jaar de olie ververst kan je er ook gewoon half syntheet in flikkeren.

Zo spannend is het allemaal niet.
 
Ik heb een CB77 en ik pleur en gewoon 10w40 in, Yamaoil om precies te zijn.
Volgens mij is dat half syntheet.

Gaat prima, ik gebruik voor al mijn motoren dezelfde olie, en dat varieert van een laagtoerige grote stamper XT500 , tot een hoogtoerig toerenbeukertje met 80cc.

Als je motor aan gort loopt ligt dat echt niet aan de olie, of je moet er echt bagger ingooien.

Gewoon lekker normaal doen, 10w40 , 15w40, 20w40 of 20w50 erin doen en dan zit het altijd goed.

Enige waar je wel rekening mee moet houden is het rotor filter, officieel werkt dat alleen met minerale olie, maar als je niet veel kilometers maakt, en gewoon eens per jaar de olie ververst kan je er ook gewoon half syntheet in flikkeren.

Zo spannend is het allemaal niet.
ok hartelijk dank,ga ik er 10w40 in doen daar heb ik nog genoeg van
 
Alles is goed, maar dit is tekenend voor de mentaliteit van sommige..
Zoals motormuis77 ook al aangeeft, 1e hit is al raak....

alsof ze gewoon te beroerd zijn om :
1 zelf te zoeken
2 een fatsoenlijke vraag te stellen ( is deze nog te krijgen of wat is het alternatief)

En dit gebeurt zo vaak, niet alleen door TS

Hoeveel schakels heet een standaard R1 ketting
Welke bougie's moeten er in de rode motor van mij
welke voorband kan ik combineren met een Michelop BT10
Welke benzine moet ik tanken

De meest elementaire vragen, die bij de eerste hit al te voorschijn komen

Waar zijn de echte kerels gebleven, nu runnen we een kleuterschool

Mag ik opmerken dat je meerdere malen een beetje "onvriendelijk" overkomt? TS vraagt feitelijk gewoon om een 10W30 vervanger zónder daarbij te vermelden wat 'ie al gevonden heeft.

Misschien dat ik een beetje té veel een "!FOK" niveau qua reacties hier begin te signaleren maar het valt mij de laatste tijd op dat véél topics in het "Tech" deel de laatste tijd beäntwoord worden met wedervragen welke er alle schijn van hebben dat iedereen denkt dat 't elke dag tijd is voor een "Vrijdag-Topic".

En voor de volledigheid: Sommige moderators werken hier helaas ook aan mee, IMHO.

In jouw geval:

motor permanent in buitenland houderschaps belasting betalen

Wát heb je zélf al aan info ingewonnen bij je verzekeraar én hoe denk je dit te gaan verantwoorden in "het buitenland"?
 
Laatst bewerkt:
Mag ik opmerken dat je meerdere malen een beetje "onvriendelijk" overkomt? TS vraagt feitelijk gewoon om een 10W30 vervanger zónder daarbij te vermelden wat 'ie al gevonden heeft.

Misschien dat ik een beetje té veel een "!FOK" niveau qua reacties hier begin te signaleren maar het valt mij de laatste tijd op dat véél topics in het "Tech" deel de laatste tijd beäntwoord worden met wedervragen welke er alle schijn van hebben dat iedereen denkt dat 't elke dag tijd is voor een "Vrijdag-Topic".

En voor de volledigheid: Sommige moderators werken hier helaas ook aan mee, IMHO.

In jouw geval:

motor permanent in buitenland houderschaps belasting betalen

Wát heb je zélf al aan info ingewonnen bij je verzekeraar én hoe denk je dit te gaan verantwoorden in "het buitenland"?

moet je corrigeren, maar zijn eerste vraag is:
Is deze olie nog te krijgen ,of wat is de best vervangende olie.

Dus hij weet niet eens of deze nog te krijgen is, dan is mijn uitgangspunt dat ie nog niet de moeite heeft genomen dit even na te kijken, en schijnbaar lees je ook niet goed, hij vraagt niet om een 10w 30, maar om een MONOGRADE SAE30
 
Laatst bewerkt:
Alles is goed, maar dit is tekenend voor de mentaliteit van sommige..
Zoals motormuis77 ook al aangeeft, 1e hit is al raak....

alsof ze gewoon te beroerd zijn om :
1 zelf te zoeken
2 een fatsoenlijke vraag te stellen ( is deze nog te krijgen of wat is het alternatief)

En dit gebeurt zo vaak, niet alleen door TS

Hoeveel schakels heet een standaard R1 ketting
Welke bougie's moeten er in de rode motor van mij
welke voorband kan ik combineren met een Michelop BT10
Welke benzine moet ik tanken

De meest elementaire vragen, die bij de eerste hit al te voorschijn komen

Waar zijn de echte kerels gebleven, nu runnen we een kleuterschool
Dit is natuurlijk complete onzin want in een blauwe motor zitten ook dikwijls bougies.

mag een slotje op
en te lui om de faq te lezen en op het gele driehoekje bovenin het scherm te klikken.

[FAQ=,slot]Algemene FAQ: Ik wil graag dat mijn gestarte onderwerp op slot gaat[/FAQ]

;)

Nee hoor, ik vind het alleen jammer dat je geen plaatje van de motor hebt toegevoegd.

moet ik die weer helemaal gaan googlen ;)
 
Laatst bewerkt:
moet je corrigeren, maar zijn eerste vraag is:
Is deze olie nog te krijgen ,of wat is de best vervangende olie.

Dus hij weet niet eens of deze nog te krijgen is, dan is mijn uitgangspunt dat ie nog niet de moeite heeft genomen dit even na te kijken, en schijnbaar lees je ook niet goed, hij vraagt niet om een 10w 30, maar om een MONOGRADE SAE30
Stel jij eens een vraag waarvan niks op internet te vinden is.
 
Ik heb een CB77 en ik pleur en gewoon 10w40 in, Yamaoil om precies te zijn.
Volgens mij is dat half syntheet.

Gaat prima, ik gebruik voor al mijn motoren dezelfde olie, en dat varieert van een laagtoerige grote stamper XT500 , tot een hoogtoerig toerenbeukertje met 80cc.

Als je motor aan gort loopt ligt dat echt niet aan de olie, of je moet er echt bagger ingooien.

Gewoon lekker normaal doen, 10w40 , 15w40, 20w40 of 20w50 erin doen en dan zit het altijd goed.

Enige waar je wel rekening mee moet houden is het rotor filter, officieel werkt dat alleen met minerale olie,
Je bedoelt een centrifugaal filter neem ik aan, maar waarom zou dat alleren met minerale olie werken ?
maar als je niet veel kilometers maakt, en gewoon eens per jaar de olie ververst kan je er ook gewoon half syntheet in flikkeren.

Zo spannend is het allemaal niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan