Digitaal klokje Honda Varadero loopt achter

1koffie

Rookie
6 mrt 2015
3
0
Den helder
Het digitale klokje van mijn Honda Varadero wil maar niet de juiste tijd blijven aangeven.

Als ik de klok gelijk set dan loopt deze na verloop van enkele uren al weer achter.
Ik ben bij 2 Honda dealers te rade gegaan en deze hadden er ook geen logische verklaring of oplossing voor.
Ook de zoek functie in diverse forum's gebruikt, helaas....

De accu is nieuw en heeft voldoende spanning.
De tellers, verbruiksmeter en andere digitale info op het scherm werkt goed.

Wie heeft er een mogelijke oplossing?


De motor is een Honda Varadero bouwjaar 2006.
 
Laatst bewerkt:
misschien komt er te weinig spanning op het klokje, dat zou je eens uit moeten zoeken en nameten.
aan boord van schepen en olie/gas platforms loop de klokradio te hard, dit komt door de 60hertz van de boordspanning, thuis is het 50hertz.
maar dat zal bij 12V niet aan de orde zijn.

of je rijd gewoon in een verkeerde tijdzone;-)
 
Het is natuurlijk geen motortje.dat je sneller of langzamer kan laten draaien door het voltage aan te passen. Het is een digitaal dingetje dat een berekening maakt en functioneert bij een voltage tussen de 10 en 15 volt.
Ik denk dat je het niet in de voeding moet zoeken, maar in het klokje zelf.
 
Er zal een oscillator in zitten die werkt met een crystal.
Als het crystal niet los in de print zit dan zal deze vervangen moeten worden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
misschien komt er te weinig spanning op het klokje, dat zou je eens uit moeten zoeken en nameten.
aan boord van schepen en olie/gas platforms loop de klokradio te hard, dit komt door de 60hertz van de boordspanning, thuis is het 50hertz.
maar dat zal bij 12V niet aan de orde zijn.

of je rijd gewoon in een verkeerde tijdzone;-)




Het zal wel aan het weer liggen dat jij een Varadero vergelijkt met schepen en olie/gas platforms..

:+
 
Klokje alleen vervangen gaat m niet worden ben ik bang voor.
Het is eén geheel met de verbruiks en temperatuurmeter en km teller gok ik zo maar.
Als ik er geen oplossing voor kan vinden gaat er een watervast tape'je overheen, dan is het gewoon jammer.
9152.jpg
 
bij mijn bmw teller kan je alleen de klok unit vervangen.
Als het je echt stoort is het vast mogelijk.

Denk alleen dat het niet heel goedkoop is.. (klokje kost bij bmw 27 euro los)

Ik was ongeveer anderhalf uur bezig met het vervangen inclusief inbouwen en uitbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan