DL 1000 stationair op 1 cilinder

^Viper

MF veteraan
18 dec 2003
2.783
1
Goeden morgen,

Mijn DL draait stationair op 1 cilinder. maar geef ik een fractie gas, dan gaat hij op 2.
rijdt verder ook perfect, maar bij de stoplichten gaat hij weer op 1 cilinder...

ik dacht aan de accu/laad spanning, maar die is stationair rond de 13.2 volt. dus dat is het niet lijkt me...

graag ideeën van jullie..

Mvg,
Johann
 
Loopt 'ie dan niet te arm voor twee? Mijn SV1000 (zelfde blok) heb ik ooit opnieuw laten afstellen omdat 'ie ook erg rommelig liep bij stationair draaien. De automatische choke hielp daar trouwens ook niet echt bij.
 
injectie toch? Een cilinder die alleen bij stationair niet meedoet (en weer oppakt bij iets gas). Klinkt als een kleine vacuumlekkage. Verdachten zijn rubbers en pakkingen tussen gasklephuis en cilinderkop.

bij problemen met je ontsteking doet ie het meestal wel goed bij stationair maar gaat juist overslaan bij gasgeven.

je kunt vacuumlekkages opsporen met een bus brandbaar spul (remmenreiniger werkt er goed voor) Als je in de buurt of op de lekkage spuit zal de loop van de motor onmiddelijk veranderen. (waarschijnlijk zal die in dit geval de haperende cilinder weer ff meepakken)
 
Terug
Bovenaan Onderaan