Helft achterlicht donkerder en knippert mee (Suzuki SV650S)

1 apr 2010
85
0
Hoihoi,

bij het achterlicht van mijn SV650S blijkt dat rij 1-3 (boven) van de zeven rijen LEDjes iets minder licht geeft dan de rest. Als het knipperlicht aanstaat, geven deze LEDjes vrijwel geen licht meer. De onderste rijen wel nog, maar minder. Als ik rem, doen het wel alle LEDjes prima.
De 12V van het achterlicht zijn ook aangesloten aan het licht van de kentekenplaat en de extra lampjes links en recht van de twee koplampen. Als ik het knipperlicht inschakel, dan knipperen deze lampjes ook een heel klein beetje mee.
Mijn vermoeden is dat het aan het achterlicht ligt, want een klein beetje mee knipperen is normaal, toch? De spanning is bij het achterlicht trouwens altijd boven de 11V, ongeacht of het knipperlicht aan is of niet. Tevens is de weerstand tussen de pinnen van het achterlicht in orde (geen korstsluiting of lage weerstand). Ideeën?

Groetjes,
Martin
 
Hoi, ok dus het achterlicht even uit elkaar halen.... heb nog de stroom gemeten.
35mA bij remmen en anders rond de 13mA. Als het knipperlicht aan is, schommelt die tussen de 12mA en de 13mA.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar 13mA tov. 35mA is wel weinig lijkt me.

Als ik het achterlicht direct aansluit aan de accu, dan doet hij het ook niet goed. Dus dan kan het niet aan de bedrading liggen maar moet het het licht zijn... bedankt voor de hulp.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan