stationeer schroef positie honda vf750 sabre sport

james light

Rookie
13 jun 2015
11
0
zeist
Hallo leden,

Na het opstarten van de motorfiets loopt het toerental van de motorfiets gelijk op naar 7000 toeren per min.
Nu denk ik dat mijn stationair sproeier verstopt is.
Echter wet ik niet waar je deze op de carburateur kunt vinden.
Motorfiets gegevens;
honda vf750 sabre sport bj 1982.


Wie o wie kan me hiermee helpen.

Alvast bedankt....
 
Laatst bewerkt:
als de stationairsproeier verstopt zit loopt ie niet stationair, en er zijn er 4 in totaal en het lijkt me ook sterk dat ze alle 4 verstopt zijn.
ik vermoed valse lucht, of je hebt ergens aan zitten draaien waar niet aan gedraaid had moeten worden.
 
hmm deze klacht komt me bekend voor, heeft de motor wat langere tijd stilgestaan ? ;)

die rubbers bij het cilinderblok zijn 'zo te zoeken' alleen origineel verkrijgbaar.
bij mijn motor heeft men vloeibare pakking gebruikt die niet benzine bestendig is, dat kan ik alvast afraden..... :/
 
Hallo leden,

Alvast mijn dank voor de eerste reacties.
Mijn antwoord op de gestelde vragen.
- De motorfiets heeft een lange tijd stil gestaan.
- De choke blijft niet hangen, het de kabel los liggen en de bedienings nokken zijn helemaal in.
- rubbers zijn stuk voor stuk gecontroleerd en zijn niet lek..
- valse lucht niet van toe[asssing.
- gaskabel is gangbare, gaskleppen komen helemaal terug.

Lees bij het bericht van Lepenszeur dat dit hem bekent voor kwam.
Ben heel benieuwd hoe lepenszeur dit heeft opgelost.
 
Hallo James,

Ik heb het nog niet opgelost, je had mij gemaild om de sproeiers ultrasoon te reinigen.
Maar je had mij dus via een andere weg gevonden als hier via motor-forum, dat mag hoor ;)

Wat betreft bovenstaande, een rubber hoeft niet lek te zijn, de afdichting op de pakking of rubberen afdichtings ring kan stuk/versleten zijn.

Op dat moment krijgt hij dus ook valse lucht.

meneer X7 plaatst wel vaker technische antwoorden, genoeg dat ik hem/het/haar ? ;) wel op zijn/haar woord geloof

Overigens had ik vandaag hetzelfde probleem en heb dit opgelost door de pakkingen te vernieuwen tussen motorblok en aanzuigrubber.
heel provisorisch, dat wel omdat het mijn oude brik betreft, maar sloot zo wel uit dat het valse lucht was aangezien het toerental steeg bij het bespuiten met ether/startpilot.

Verder ook alles wat Martell hierboven benoemt hoewel daar volgens jouw woorden de choke en gaskabel ok zijn, de valse lucht is, denk ik dus ook, nog wel iets om na te kijken.

Overigens heb je niet genoemd of je de vlotterbakken al leeg hebt laten lopen.
Als dat helder is heb je al minder aanleiding om gelijk ultrasoon te gaan reiningen.

Als je zoals je aangeeft zelf op je gemak de motor wil opknappen zijn er ook legio voorbeeld van mensen op dit forum die heel creatief zijn met tandenborstel en dasty.
Zou ik waarschijnlijk ook zijn als ik de prijzen van carburateur onderdelen eens bekijk (sabre 700 van 87, maar zal niet veel schelen) .

Na wat googlen denk ik dat de volgende pagina een goed overzicht geeft van wat je zoal kan tegenkomen en wat er gecontroleerd moet/kan worden :
The Sabre Group Tech & Mods

Daarnaast zou je ook even kunnen vragen of het andere topic, of deze dicht mag met een verwijzing naar het topic wat open blijf.
Dat houd het wat centraal.

Groeten, Sander
 
Terug
Bovenaan Onderaan