Brandstofgebruik bij Suzuki GSX600f Met ongelijke cabrateurs

RedRosely

MF'er
22 feb 2015
44
0
Maas en waal, T veen
Beste Motormuisjes !

Sinds 2 weken ben ik beginnende motorrijder en trotse eigenaar van een rode suzuki GSX 600F.

Helaas zijn mijn carburateurs niet gelijk afgesteld.
Ook kan ik pas over anderhalve week uiteindelijk terecht bij de dealer.
Reparatie kunnen we volgens de dealer niet zelf uitvoeren.

Maar ik vindt de brandstof gebruik wel heel snel gaat.
Komt dat door mijn ongelijke carburateurs?
Wie kan mij duidelijkheid geven, tips, advies etc?

Volle tank rij ik tot aan het rode vlak ruim 240 km op.
Ik vindt het onprettig om in het rode vlak van mijn brandstofpijl verder te rijden.
+ ik rij ruim 150 km in een avond dan kan ik wel bijna elke dag bij tanken...

Heel erg bedankt!
 
Dealert zal bedoelen dat ze gesynchroniseerd moeten worden.
Als ze ongelijk staan zal die echt niet meer gaan zuipen.
Die benzinemeters zijn onnauwkeurig, als ie vlak voor het rood staat zit er nog aardig wat in de tank.
Gewoon voltanken en dan uitrekenen wat het verbruik is en hoeveel er nog in de tank zat voor je ging tanken. Dan weet je het gemiddelde verbruik en ook hoeveel km je ongeveer met een tank kunt doen.

veel plezier met je nieuwe fiets !!
 
Nou, dit laatste is wiskundig heel makkelijk op te lossen.

Ga vanavond nog even een rondje doen, op het MOMENT dat ie in het rood gaat, meteen
naar de dichtstbijzijnde pomp rijden.

E voila, u heeft een gemiddeld brandstof verbruik ( gereden kilometers, delen door getankte liters )
Kan je voortaan op je dagteller ( wel weer op 0 zetten ) , hoever je nog kan gaan.

Methode 2:
Doorrijden tot je hem op reserve moet zetten , deze stand onthouden...


Je zal op ten duur je tellerstanden wat moeten bijstellen, hoe meer je gewend raakt aan
je motor zal je beduidend minder kilometers rijden , met je getankte liters :) :)
 
Oh, met het juiste gereedschap is carburateurs synchroniseren prima zelf te doen.

De aanschaf van dit gereedschap, zal eenmalig ongeveer hetzelfde kosten , om het
door de dealer te laten doen.

Niet te bang, t is maar een motor hoor.. en ouderwetsche techniek.. kan je gerust zelf nog wat aan doen.
 
Beste Motormuisjes !

Sinds 2 weken ben ik beginnende motorrijder en trotse eigenaar van een rode suzuki GSX 600F.

Helaas zijn mijn carburateurs niet gelijk afgesteld.
Ook kan ik pas over anderhalve week uiteindelijk terecht bij de dealer.
Reparatie kunnen we volgens de dealer niet zelf uitvoeren.

Maar ik vindt de brandstof gebruik wel heel snel gaat.
Komt dat door mijn ongelijke carburateurs?
Wie kan mij duidelijkheid geven, tips, advies etc?

Volle tank rij ik tot aan het rode vlak ruim 240 km op.
Ik vindt het onprettig om in het rode vlak van mijn brandstofpijl verder te rijden.
+ ik rij ruim 150 km in een avond dan kan ik wel bijna elke dag bij tanken...

Heel erg bedankt!

gefeliciteerd.
je dealer geeft aan dat dit fout zit, heb je daar ook net de motor vandaan?
Inderdaad is het zaak om te kijken hoeveel liter je tankt.

Aan je carburateurs gaan werken is niet verstandig als je daar niet voor opgeleid bent of redelijk veel ervaring mee hebt.
99% van de mensen doet dat ook niet met hun auto, afgezien van het feit dat die doorgaans injectie hebben ;)

dus even afwachten tot je terecht kan, maar je zou bovenstaande vragen kunnen beantwoorden zodat men beter kan inschatten wat er zoal aan de hand kan zijn.
 
Oh, met het juiste gereedschap is carburateurs synchroniseren prima zelf te doen.

De aanschaf van dit gereedschap, zal eenmalig ongeveer hetzelfde kosten , om het
door de dealer te laten doen.

Niet te bang, t is maar een motor hoor.. en ouderwetsche techniek.. kan je gerust zelf nog wat aan doen.

Hoeveel mensen uit jouw omgeving zou je op deze manier aan jouw motor laten werken ?
Ik snap echt 100% wat je bedoelt, maar je moet niet onderschatten wat je allemaal al weet en geleerd hebt en het voor de helft van de bevolking al voodoo is om op joeptjoep een hauw thoe filmpje te bekijken.
 
Beste Motormuisjes !

Sinds 2 weken ben ik beginnende motorrijder en trotse eigenaar van een rode suzuki GSX 600F.

Helaas zijn mijn carburateurs niet gelijk afgesteld.
Ook kan ik pas over anderhalve week uiteindelijk terecht bij de dealer.
Reparatie kunnen we volgens de dealer niet zelf uitvoeren.

Maar ik vindt de brandstof gebruik wel heel snel gaat.
Komt dat door mijn ongelijke carburateurs?
Wie kan mij duidelijkheid geven, tips, advies etc?

Volle tank rij ik tot aan het rode vlak ruim 240 km op.
Ik vindt het onprettig om in het rode vlak van mijn brandstofpijl verder te rijden.
+ ik rij ruim 150 km in een avond dan kan ik wel bijna elke dag bij tanken...

Heel erg bedankt!

mijn zwager kon rond de 300 km rijden op de tank, het verbruik lag rond de 1 op 20.
wanneer bij hem de wijzer in het rode vlak stond weet ik echter niet.
 
gefeliciteerd.
je dealer geeft aan dat dit fout zit, heb je daar ook net de motor vandaan?
Inderdaad is het zaak om te kijken hoeveel liter je tankt.
Dan mag de dealer het ook oplossen. Het is een beetje raar om een motor te verkopen die onderhoud nodig heeft.
Aan je carburateurs gaan werken is niet verstandig als je daar niet voor opgeleid bent of redelijk veel ervaring mee hebt.
99% van de mensen doet dat ook niet met hun auto, afgezien van het feit dat die doorgaans injectie hebben ;)
Synchroon stellen is geen hogeschool studierichting. Je leest een howto en kijkt wat joeptoep filmpjes. Je haalt een paar meter aquariumslang en gaat aan de slag. 99% van de automobilisten heeft geen idee wat er onder de motorkap zit, ze weten vaak niet eens waar het hendeltje zit, dat is geen norm.
dus even afwachten tot je terecht kan, maar je zou bovenstaande vragen kunnen beantwoorden zodat men beter kan inschatten wat er zoal aan de hand kan zijn.
Als de dealer zo kan horen of een viercilinder synchroon gesteld moet worden kan twee dingen betekenen.
De motor zit er mijlen naast en loopt voor geen meter. Dan is er meer aan de hand.
De dealer heeft een uniek gehoor, dan kan een second opinion geen kwaad.
 
Hoeveel mensen uit jouw omgeving zou je op deze manier aan jouw motor laten werken ?
Ik snap echt 100% wat je bedoelt, maar je moet niet onderschatten wat je allemaal al weet en geleerd hebt en het voor de helft van de bevolking al voodoo is om op joeptjoep een hauw thoe filmpje te bekijken.


In haar profiel staat als beroep fietsenmaker, dus gereedschap en enige handigheid zullen wel aanwezig zijn. Kwestie van wat inlezen en het moet lukken. (mits synchronisatie set aangeschaft.) en en paar joetjoep instructie video'tjes verder.
 
Synchroon stellen is geen hogeschool studierichting. Je leest een howto en kijkt wat joeptoep filmpjes. Je haalt een paar meter aquariumslang en gaat aan de slag. 99% van de automobilisten heeft geen idee wat er onder de motorkap zit, ze weten vaak niet eens waar het hendeltje zit, dat is geen norm.

Net als mijn reactie op 666, er zijn toch redelijk veel mensen die dat soort dingen niet moeten willen proberen.
Als men niet weet hoe je je verbruik meet door km te delen door het aantal liters tussen 2 aaneengesloten beurten is het aannemelijk dat men in die categorie hoort.

ik kan mijn trap niet bekleden, mijn inductieplaat niet inbouwen en geen deuren plaatsen.
ook laminaat leggen heb ik mijn zwager laten doen.
alleen al de mogelijkheid dat ik iets verprutst, het sjagrijn als het niet lukt en mijn totale desinteresse om bouw gerelateerd geneuzel is voor mij reden om de portemonnee te trekken.

maar ik denk dat mijn punt nu wel duidelijk moet zijn anders lukt dat toch niet meer. :+
 
Hoeveel mensen uit jouw omgeving zou je op deze manier aan jouw motor laten werken ?
Ik snap echt 100% wat je bedoelt, maar je moet niet onderschatten wat je allemaal al weet en geleerd hebt en het voor de helft van de bevolking al voodoo is om op joeptjoep een hauw thoe filmpje te bekijken.


Niemand, doe het zelf :) Ik leen m'n vrouw ook niet uit hé !
*mha.. ook wat overdreven ... zo'n speciaal koekje is die brommer nu ook weer niet*

Op een of andere duistere manier belanden andere motoren meestal hier op de brug :)
Zelfredzaamheid is een deugd ( kuch.. hoest )

Wat ik bedoel.. die motor is niet de nieuwste / jongste , prima typen dus om zelf de gereedschap kar voor open te trekken.


Toegegeven, doe *bijna* alles zelf.. inclusief zaken die ik eigenlijk zou moeten laten doen
door een ander :) Dus ook een kookplaat of een muurtje zetten...
( iets met eigenwijs, en het vertikken iemand in de huren voor iets wat je zelf kan )




MAAR .. met dat brandstof verbruik.. ehh.. niks raars toch?
( ken die suzuki's niet zo )
Wou dat mijn honda-san brommer zo zuinig liep :+
 
Laatst bewerkt:
Ik adviseer je een afspraak te maken bij een zaak met een Testbank, kosten hiervan zullen tussen de €35 en €50 liggen.
De uitslag hiervan kan je wel exact vertellen of deze teveel brandstof verbruikt. en als dit zo is hoe je dit op kan lossen.
Vaak kan dit al door een kleinere maat sproeiers te monteren.

En je hebt gelijk een peppie vermogensuitdraai van je fiets.

Ik heb zelf een 600F uit 93 gehad welke motorisch een compleet wrak was.
Maar door de goed afgestelde carb's haalde ik 1 op 20 met gemak en hoefde ik pas rond de 320 km de kraan op reserve te zetten.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan