R1 2000 random uitvallen

porcorosso

MF'er
6 apr 2015
44
0
nijmegen
Behold, gezeik met de r1 gaat voort. *O* Dit lijkt overigens een serieus probleem te worden, dus misschien moet ik hem met een rug eurie bij zot achterlaten....


Aanyway:

Vroeger: motorfiets rijdt prima, maar verliest op compleet random momenten power, als je de koppeling intrekt geeft ie backfire en loopt weer stationair.

Iets minder vroeger: Zelfde met dat ie volledig uitvalt en de starter gebruikt moet worden.

Nu: zelfde 2 verschijnselen alleen nu wil hij HELEMAAL niet strarten IN VERSNELLING maar start elke keer perfect in neutraal.

Geprobeerd ja ik heb de jiffy startonderbreker al gehotwired, probleem is nog steeds aanwezig dus daar kan het niet aan liggen( of de aansluitingen zijn kak, maar dat lijkt mij niet). Carbs schoongemaakt.

Iemand nog ideen wat het kan zijn of moet ik hem gewoon naar snelmotoren brengen? Techniek kan ik wel tot een bepaalde punt, electronica geeft mij paniekaanvallen waardoor ik in een hoekje ga zitten huilen met een puntmuts op. :$
 
Hmmm, backfire met ingetrokken koppeling en niet starten in versnelling...

heb je een switch/diode in je koppelingshendel? zoja zou ik die eens overbruggen.


Nope, Old skool cable only. Heb juist een dinosaurus motor gekocht om geen gezeik met electronica te hebben. Wheh.


@x7, probably, maar ik heb de kennis en ervaring niet om alles na te lopen ben ik bang.
 
Idd, ik heb een oldscool blade en daar zit toch echt een schakelaar in de hendel.

De Diode zit bij mij overigens in de kabelboom verwerkt.

Staat bij mij ook in de haynes manual. :)

Dus mischien nog eens doorbladeren?

Succes ermee.

You are correct sir!

Zit een raar dingetje onder, en het lijkt statistisch signifikant vaker te voorkomen als ik met de koppelingshendel zit te kloten dan als ik normaal rij.

Kun je wat voorlichting geven over wat dat ding doet? Ik kan er letterlijk niks in haynes manual over vinden (gezocht naar clutch en clutch cable)

Morgen naar de garage nieuwe onderdelen halen.
 
Idd, ik heb een oldscool blade en daar zit toch echt een schakelaar in de hendel.

De Diode zit bij mij overigens in de kabelboom verwerkt.

Staat bij mij ook in de haynes manual. :)

Dus mischien nog eens doorbladeren?

Succes ermee.



IMG_20150614_181555817.jpg


Tips op hoe ik hem kan hotwieren?
 
Laatst bewerkt:
Je bedoeld die schakelaar bij de koppelingshendel.

Gewoon door verbinden. Maar het kan ook zijn dat je deze juist moet verbreken om te kunnen starten in dat geval gewoon een stekkertje los trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan