Harley Davidson XR1200

een Oma-Forum.....
daarom nog maar eens een poging tot een verjongingskuurtje!

is er iemand die een andere demper dan de Remus of een Torque Hammer gemonteerd heeft?

ik rij met een Remus, zonder dbkiller, vind 'm luid genoeg en best mooi donker,
maar zou wel een wat ruiger (lees: meer Harley-Davidson) geluid willen.
bovendien vind ik een kortere demper ook mooier.

ik denk hierbij bijvoorbeeld aan een Yoshimura of een Akrapoviç.
dus als er iemand is met een tip.......


full
 
is er iemand die een andere demper dan de Remus of een Torque Hammer gemonteerd heeft?

ik rij met een Remus, zonder dbkiller, vind 'm luid genoeg en best mooi donker,
maar zou wel een wat ruiger (lees: meer Harley-Davidson) geluid willen.
bovendien vind ik een kortere demper ook mooier.

]

Op het XR forum vind je genoeg andere uitlaten, varierend van Slip-Ons tot home made ultra kort (JoeP zijn bike). In principe(!) kun je na het punt waar de uitlaten bij elkaar komen elke einddemper monteren die je wilt. De invloed op de prestaties zal natuurlijk wisselend zijn evenals het geluid dat eruit komt.
Zelf ging het mij meer om de performance vandaar de THII.

1jk3omC.jpg
 
Laatst bewerkt:
dank je alaskan4x4.
ik ben me bewust van wat je zegt,
zou vooral graag willen horen, of beschreven zien worden
hóe een bepaalde demper klinkt.
misschien dat er iemand rijdt met bijvoorbeeld een gemodificeerde (Remus)demper.
maar goed, ik zal misschien moeten wachten tot een meeting/treffen
om verschillende mogelijkheden te horen/zien.
niettemin ben ik geïnteresseerd in meer meningen.
 
Lekker blijven lopen is een kwestie van afstellen natuurlijk. Over t echte HD geluid; weet niet of dit lukt met n XR. Mijn dempers waren gewoon lege hulzen en toch nog geen harde klappen....
 
over lekker lopen of misschien zelfs heel best lopen gesproken,
wie heeft er ervaring met of gedachten over een MasterTune?
 
over lekker lopen of misschien zelfs heel best lopen gesproken,
wie heeft er ervaring met of gedachten over een MasterTune?

Ik heb een TTS programma erin zitten.
Via TM natuurlijk omdat ik ook hun THII en Luchtfilterkast heb.

Ben daar zeer content van omdat ze regelmatig (gratis) updates beschikbaar stellen.

In het begin zelf ook wat mee ge-experimenteerd maar dat ging me al snel te ver :-) gebruik het programma nu vnl om regelmatig even te checken of er nog foutcodes optreden.
Ik heb een van de eerste XR's en die hebben nog al snel last van slechte aarding en corrosie bij de zekeringen/relays. Als ik nu van die vage foutcodes krijg dan weet ik dat het tijd is om alle zekeringen te reiningen en te voorzien van nieuw vet en alle aardingen even langs te lopen.
 
da's een duidelijk verhaal alaskan,
TTS + THII + HPA = een, uh, prijzig setje.....
wat vind je van de prijs/kwaliteitverhouding?
is het al die pegels echt waard?

zijn er XR-rijders die een andere demper gemonteerd hebben?
bv een Yoshimura, Akra of Supertrapp.
met name over Supertrapp / H-D ben ik altijd tevreden geweest,
maar ik heb wdb alleen ervaring met carburateur H-D's.
 
da's een duidelijk verhaal alaskan,
TTS + THII + HPA = een, uh, prijzig setje.....
wat vind je van de prijs/kwaliteitverhouding?
is het al die pegels echt waard?

Tis een hobby he :-)

Of het echt de moeite waard is?
De grootste vooruitgang is nog altijd de THII.
Ik denk dat je in combinatie met een PTF of andere piggyback oplossing dan ook een bevredigend resultaat kunt krijgen.
En ja, ook ik vind het veel geld om uiteindelijk een motor te krijgen die loopt zoals een standaard XB buell....
Probleem voor mij was ook dat de lokale HD dealer hier geen enkele notie heeft van powerupgrades. Zij kunnen de (te) mager afgestelde big blocks wel beter lopend krijgen met se screaming eagle tuner maar dat is het dan ook. Als het niet in een catalogus staat dan is het voor hun onbestaand :-)
 
Quote]alaskan4x4 schreef op 04 juni 2015 @ 10:47:

Op het XR forum vind je genoeg andere uitlaten, varierend van Slip-Ons tot home made ultra kort (JoeP zijn bike). In principe(!) kun je na het punt waar de uitlaten bij elkaar komen elke einddemper monteren die je wilt. De invloed op de prestaties zal natuurlijk wisselend zijn evenals het geluid dat eruit komt.
Zelf ging het mij meer om de performance vandaar de THII.

[afbeelding]~[/quote]
Ik zou deze wel eens willen horen lopen.
Mijn dempers komen van MCS, artnr 500693. Best geluidje en niet overdreven hard.
 
T joho,
je hebt dus een set 'slash cut' dempers gemonteerd?
open? of zit de demping er nog in?
en heb je de mapping aangepast na montage?
plaats eens een foto, zou ik zeggen.

woe o wie heeft nog leuke varianten op het thema 'demper(s)' gemonteerd?
 
Klein beetje demping, is de moeite niet waard. Had hiervoor al open dempers (de originele compleet leeg gehaald) en de mapping was toen al aangepast. Heb nu deze dempertjes want bij snelle rechterbochten schraapte er toch iets over het asfalt....
full

Heb nu ook nog progressieve vering achter, deze staat niet op de foto...
 
Ik vind het toch een vreemde achterkant. Niet thuis te brengen dus wel heel apart.
 
Ik las iets over het op/verhogen van de achterschokdempers, wie weet daar iets meer over te vertellen?
De originele schokdempers zitten er onder en dat wil ik ook wel zo houden, vind hem alleen iets te laag van achteren.
 
Ik las iets over het op/verhogen van de achterschokdempers, wie weet daar iets meer over te vertellen?
De originele schokdempers zitten er onder en dat wil ik ook wel zo houden, vind hem alleen iets te laag van achteren.

Tsja, wat wil je eigenlijk weten ?
Als het alleen om de hoogte gaat kun je er blokjes tussen zetten (o.a. bij TM te koop). Das de goedkoopste oplossing. Als je geen X versie hebt zou ik je toch wel aanraden om andere (evt dus langere) dempers te kopen. öhlins als je veel geld ervoor over hebt, bitubo of andere als het iets minder mag zijn.
Stuurgedrag veranderd wel iets omdat de motor meer op zijn neus komt te staan, sneller insturen maar minder stabile. Dat kun je dan weer tegengaan met een stuurdemper of door de vorkpoten voor iets door de kroonplaat te laten komen.
Allemaal eigen keus ;)
 
Dank voor je snelle antwoord!

Precies wat ik wilde weten, ik zal even zoeken op hun site. De achterdempers zijn voorlopig prima dus die blijven zitten

Ben benieuwd naar afbeeldingen van die "blokjes" het moet netjes en vooral veilig blijven natuurlijk.
 
Hier en daar geinformeerd maar met die raiser blocks/blokjes gaat niets worden.
Liever een paar langere/nieuwe schokbrekers.
Origineel zijn ze 360mm lang ik denk er over om schokbrekers van 390mm te monteren.
De set van Ohlins waar mee geraced werd is 415mm en dat is niet iets teveel van het goede vind ik.
Iemand hier ervaring en of tips welke schokbrekers hiervoor geschikt zijn?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan