Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Vervang ook meteen de as die van je versnellingspook het blok doorkruist, en de schakelklok aanstuurt. Hierop zit namelijk een klein palletje welke een zwak punt is bij de 09 ;)
Als deze maar een klein stukje scheef staat, komen de vorken niet meer in de juiste positie bij het schakelen.
grote kans dat dit de oorzaak is van je versnellingsbakproblemen... (hieronder aangegeven als "13161")


[afbeelding]

Bedankt! Enig idee of die as compleet met de andere delen komt zoals die ringetjes en het veertje? Bij de omschrijving van het artikel staat namelijk ''compleet''

Kawasaki 13161-0054 - LEVER-COMP-CHANGE SHAFT : Ron Ayers

Motorcycle Parts of Aprilia, Piaggio, Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki | www.oemmotorparts.com

Aangezien het een OE deel betreft zal dit er vast wel los bijkomen voor een absurde prijs B|

Waar zit dit palletje ergens? is het gewoon een uitsteeksel op de as oid?
 
Ik rijdt met een '10 op het circuit. mijn ervaring is dat de versnellingsbak een zwak punt heeft, maar weet niet of dat komt doordat ik hem op het circuit gebruik. (asje die de bak ik gaat en de schakelklok aanstuurt. zit een plaatje aan met een klein palletje wat de eindstop is van je schakelpedaaltje. deze wil nog weleens verbuigen/afbreken). Dit is het geval als ie vaak tussen de versnellingen in schiet... is een heel simpele reparatie overigens.

Kleppendekselpakking is de zelfde als in de 07/08. deze wil nog weleens "zweten".

ehm... misschien dat er in de OP nog suggesties staan...
*Edit, OP moet nog bijgewerkt worden met kwaaltjes van de '09+

Oh lees dit nu pas, ook toevallig :P
 
Middag, ook weer even present.

Topic uitje is wellicht wel weer is leuk de laatste was lang geleden.
Ik heb alleen geen complete 600 meer :P.

@ Marc92, ik had in de Pyreneeën hetzelfde probleem ook een kapotte stator. Helaas is mijn motor toen op een vrachtwagen naar huis verscheept. Soms kan je ook gewoon pech hebben.

dat is inderdaad een stuk minder -O- De lokale dealer in zwitserland probeerde mij een nieuwe stator voor omgerekend €950 aan te smeren. Gebruik maken van iemands positie :r

Wij konden het gelukkig oplossen om 2-3x per dag de accu te wisselen en de meeste ''nutteloze'' stroomverbruikers (koplamp, stadslicht, etc) los te koppelen. Genoeg oefening gehad dus, aan het eind van de vakantie was de accu binnen 1-2 minuten gewisseld :P
 
Bedankt! Enig idee of die as compleet met de andere delen komt zoals die ringetjes en het veertje? Bij de omschrijving van het artikel staat namelijk ''compleet''

Kawasaki 13161-0054 - LEVER-COMP-CHANGE SHAFT : Ron Ayers

Motorcycle Parts of Aprilia, Piaggio, Yamaha, Honda, Suzuki, Kawasaki | www.oemmotorparts.com

Aangezien het een OE deel betreft zal dit er vast wel los bijkomen voor een absurde prijs B|

Waar zit dit palletje ergens? is het gewoon een uitsteeksel op de as oid?


Als ik het me goed meen te herinneren hadden wij laatst dat asje kaal... dus zonder veertje en ringetje. maar deze kun je zo over zetten. geen probleem.

Heb het palletje met rood omcirkelt ;)

full
 
Laatst bewerkt:
dacht dat achter de originele kawa blokken zogenoemde "piep" plaatjes zitten. deze voorkomen het piepen. Als je betere blokken monteerd van bv Carbon Loraine, Brembo, Etc, dan zitten deze er niet achter en kunnen ze gaan piepen... Ze zeggen dat als je de achterkant van de remblokjes een likje Kopervet geeft, het weg is, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee...

Kopervet op de achterkant van de blokjes werkt erg goed tegen piepen.
 
Met powercommander 5 dus de mogelijk heid voor QS , en er komt een full titanium evo systeem op van mivv en daarop word ie afgeregeld .
T heb niet de low end pull vd 1098 , maar ook een lekkkere motor, rijd alleen anders
Bedoeld om hoger in toeren rijden en een beetje meer uit de wind ;)
Rijd wel een stuk minder vermoeiend dan de SF 1098 *D op de snelweg
Ongeveer 40 km gereden , is het trouwens normaal dat de temp op het dashbord ( ik neem aan koelwater ) op 100 a 102 graden staat als je voor het stoplicht staat , lijkt me wel erg heet :?

Al gevonden in de beschrijving, indien koelwater temp 115 C is , is het aan de hoge kant , bij 120 C gaat het knipperen( te hoog motor uit .)

full








full
 
Laatst bewerkt:
Met powercommander 5 dus de mogelijk heid voor QS , en er komt een full titanium evo systeem op van mivv en daarop word ie afgeregeld .
T heb niet de low end pull vd 1098 , maar ook een lekkkere motor, rijd alleen anders
Bedoeld om hoger in toeren rijden en een beetje meer uit de wind ;)
Rijd wel een stuk minder vermoeiend dan de SF 1098 *D op de snelweg
Ongeveer 40 km gereden , is het trouwens normaal dat de temp op het dashbord ( ik neem aan koelwater ) op 100 a 102 graden staat als je voor het stoplicht staat , lijkt me wel erg heet :?

Al gevonden in de beschrijving, indien koelwater temp 115 C is , is het aan de hoge kant , bij 120 C gaat het knipperen( te hoog motor uit .)

[afbeelding]







[afbeelding]

Veel plezier. Ziet er naar uit dat je mijn 'oude' 6 heb gekocht. Als het goed is staat mijn naam nog aan de binnenkant van de Pazzo hendel 8-)
 
Klopt *D , thanks .
Wel wat weinig km voor voor een 11' ?.
Had je er behalve de powercommander nog meer aan veranderd wat betreft vermogen , luchtfilter etc , hoeveel pk /nm heeft ie nu ??
Hij gaat als het goed is op de bank met de nieuwe uitlaat en word afgesteld , misschien laat ik er dan meteen een ander filter inzetten mocht dat nodig zijn .
wat betreft de QS , ik hoorde dat deze heel goed moet zijn afgesteld anders sloop je de bak
 
Laatst bewerkt:
Klopt *D , thanks .
Wel wat weinig km voor voor een 11' ?.
Had je er behalve de powercommander nog meer aan veranderd wat betreft vermogen , luchtfilter etc , hoeveel pk /nm heeft ie nu ??
Hij gaat als het goed is op de bank met de nieuwe uitlaat en word afgesteld , misschien laat ik er dan meteen een ander filter inzetten mocht dat nodig zijn .
wat betreft de QS , ik hoorde dat deze heel goed moet zijn afgesteld anders sloop je de bak

Het is een overjarige '09 op een 2011 kenteken. Ik heb de 6 in augustus 2012 ingeruild bij Goedhart voor een ktm 990 smt ivm meer duo rijden. Ik weet niet wat voor luchtfilter er nu in zit. Ik heb hem ingeleverd met een volledige akrapovic uitlaatlijn, pc5 en een pipercross luchtfilter. Goedhart heeft de akra blijkbaar verwijderd, maar begrijp uit jouw verhaal dat de pc5 er dus nog wel opzit. Hij is bij Goedhart afgesteld, maar heb volgens mij geen uitdraai ervan.
 
Met powercommander 5 dus de mogelijk heid voor QS , en er komt een full titanium evo systeem op van mivv en daarop word ie afgeregeld .
T heb niet de low end pull vd 1098 , maar ook een lekkkere motor, rijd alleen anders
Bedoeld om hoger in toeren rijden en een beetje meer uit de wind ;)
Rijd wel een stuk minder vermoeiend dan de SF 1098 *D op de snelweg
Ongeveer 40 km gereden , is het trouwens normaal dat de temp op het dashbord ( ik neem aan koelwater ) op 100 a 102 graden staat als je voor het stoplicht staat , lijkt me wel erg heet :?

Al gevonden in de beschrijving, indien koelwater temp 115 C is , is het aan de hoge kant , bij 120 C gaat het knipperen( te hoog motor uit .)

[afbeelding]







[afbeelding]

Veel plezier ermee! :9~
De koelventilator zou als het goed is bij 100 graden aan moeten gaan. Die temperatuur is redelijk normaal in de stad, heb hem in de zomer in Monaco op 110-115 gehad, werd wel even benauwd (en warm) :X
 
Het is een overjarige '09 op een 2011 kenteken. Ik heb de 6 in augustus 2012 ingeruild bij Goedhart voor een ktm 990 smt ivm meer duo rijden. Ik weet niet wat voor luchtfilter er nu in zit. Ik heb hem ingeleverd met een volledige akrapovic uitlaatlijn, pc5 en een pipercross luchtfilter. Goedhart heeft de akra blijkbaar verwijderd, maar begrijp uit jouw verhaal dat de pc5 er dus nog wel opzit. Hij is bij Goedhart afgesteld, maar heb volgens mij geen uitdraai ervan.

Klopt die afstelling dan nog wel als deze destijds met het Akra systeem is afgesteld?
 
Nou de cassette is eruit :)

IMG_20150616_230314_zpsroioo4y1.jpg


IMG_20150616_230302_zpsdvz1lp0s.jpg


De nokjes van de 4 zijn inderdaad gesneuveld :X Oude tandwiel links, nieuwe rechts:

IMG_20150618_203328_zpszaeqr7t8.jpg


Al met al dus de volgende dingen moeten vervangen:

- tandwiel 4e versnelling
- tandwiel 6e versnelling
- schakelvork links
- as versnellingspook (preventief)
- Pakking

Kosten van dit alles; €430. Ik had stiekem meer verwacht aangezien het originele Kawa delen zijn, viel me dus nog eningszins mee :)

@ Dragonrider, Ik heb beide assen naast elkaar gelegd, het palletje was inderdaad een klein beetje afgerond. Geen idee of dat ook de oorzaak was maargoed, better to be safe than sorry :)
Nogmaals bedankt voor je hulp en tip! *D :}
 
Fuck zeg ben jij maar bij dat je een cassette bak hebt.

Bij de oudere modellen is het blok eruit splitsen en dan heb je pas de Assen in de hand.

Ik ben jaloers haha.
 
Fuck zeg ben jij maar bij dat je een cassette bak hebt.

Bij de oudere modellen is het blok eruit splitsen en dan heb je pas de Assen in de hand.

Ik ben jaloers haha.

:Y
Was ik ook al bang voor totdat ik in het wph zag dat het een cassette was *O*

Andere vraag, hoe maken jullie de teringzooi schoon die zich op de kuipen en blok bij het voorste kettingtandwiel ophoopt? Is allemaal van dat dikke vet.

Durf het niet met remmenreiniger of iets ivm de rubbers en kunststof
 
Laatst bewerkt:
:Y
Was ik ook al bang voor totdat ik in het wph zag dat het een cassette was *O*

Andere vraag, hoe maken jullie de teringzooi schoon die zich op de kuipen en blok bij het voorste kettingtandwiel ophoopt? Is allemaal van dat dikke vet.

Durf het niet met remmenreiniger of iets ivm de rubbers en kunststof
WD40 *O* *O*
 
Weet iemand hier het antwoord op de volgende vraag....
Is een lier sterker als hij aan zijn laatste wikkel zit of als hij vol in de wikkel zit?
Dus aan het einde van zijn rol of het begin??
 
Weet iemand hier het antwoord op de volgende vraag....
Is een lier sterker als hij aan zijn laatste wikkel zit of als hij vol in de wikkel zit?
Dus aan het einde van zijn rol of het begin??


Als hij aan de laatste wikkel zit, komen alle krachten op de bevestiging van de kabel en deze is vaak niet zo sterk als de lier zelf.
Als er meerdere wikkels op de rol zitten, klemt de kabel zich zelf om de rol en komen er bijna geen krachten op de bevestiging van de kabel.

een lier is op alle kabel lengten even sterk, alleen als hij bijna opgerold is, hoeft hij niet ook nog eens het gewicht van de kabel te hijsen...

En als je er niet op wil gokken, moet je hem een keer "doorscheren" met een extra katrol, dan is ie (eenderde?) sterker :)
 
Kijk dat was ook hoe ik het een beetjr dacht...niet precies zo maar de eindconclusie is hetzelfde :)

BTW wie weet een site voor knipperlicht kapjes voor de 2005... :? Voorzijde uiteraard ;)
 
Kijk dat was ook hoe ik het een beetjr dacht...niet precies zo maar de eindconclusie is hetzelfde :)

BTW wie weet een site voor knipperlicht kapjes voor de 2005... :? Voorzijde uiteraard ;)
Wil je van je motor een bergings voertuig van maken? Vandaar mijn duo seatje..... _O- :+ *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan