Ultrasoon reinigen - welke vloeistof?

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.804
513
Ik kan bij een kennis van me terecht om mijn carburateurs ultrason te reinigen. Moet ik alleen vloeistof zien te regelen. Via Google kom ik oa Tickopur R33 ultrasoon vloeistof - 2 liter fles | Ultra Center tegen, lijkt geschikt spul volgens info van de leverancier.

Ik ben echter wel benieuwd naar jullie ervaringen, met welk merk/type vloeistof hebben jullie goede ervaringen?

Alvast dank voor jullie reacties. :)
 
Ook ik heb deze gekocht.....Vanavond uitproberen met de carbs van een kennis.. *D
Slechts 2x gebruikt, stond op MP, hij wilde een nog groter als deze 4 liter.

En bij HBM hebben ze nu een aanbieding van deze....van €349,= voor €239,99.
full
 
Laatst bewerkt:
R33 is een beetje standaard spul. Dan kun je denk ik net zo goed Dreft er in mikken.

.


Heb ervaren van niet, na zowel dasty als dreft en dubro geprobeerd te hebben toch maar 2 liter r33 gekocht bij HBM. Vind ik toch beter werken. Heb er al heel wat sets carbs mooi schoon mee gekregen. Wel direct naspoelen met gewoon leiding water. Daarna blaas ik ze min of meer droog met de compressor, vervolgens spuit ik ze af met remmenreiniger en blaas ze dan helemaal droog.
 
Nu we het hier toch over ultrasoon hebben: is het verstandig om je remklauwen zo schoon te maken? En wat moet je dan in de bak doen. Ik wou geen truukjes met alcohol badjes gaan doen, want ik moet het in de schuur doen en die wil ik niet af laten fikken

Ik heb een paar reserveklauwen liggen die ik rustig wil opknappen en als ze helemaal tip top zijn uitwisselen met mijn huidige klauwen.

Ik maak remklauwen ook altijd schoon met de ultrasoon met een beetje dreft. Ik hoop dat ik een open deur intrap als ik schrijf dat slijtage aan afdichtrubbers er niet mee verholpen wordt...

Groene zeep met ammoniak is ook een middel wat wel eens gebruikt wordt, maar dan voor materiaal als messing en staal. Voor aluminium en zamac is ammoniak te reactief.



Deze remklauw heb ik recent schoongemaakt. Het is de achterklauw van een scooter die zo vies was dat hij bleef hangen.
full
 
Vanavond spul gersoond, werkt uitstekend die Tickopur. Alles mooi schoon. Na behandeling gespoeld met gewoon water, droog geblazen, gespoeld met demineater om vlekken te voorkomen en nog een keer drooggeblazen, klaarrrrrr! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan