extra zekeringenkastje aansluiten

erik99

MF veteraan
15 mrt 2005
5.208
129
Cuijk
Er komen steeds meer electrische gadgets op mijn rat-wing. O.a. handvatverwarming, 12V stekker, navigatieaansluiting, radio, multiclaxon, camera, USB aansluiting.
Dit geeft nogal een zooitje aan draden bij mijn accu. Er zitten onderhand wel 6 kabeltjes op aangesloten. De ene met een steekzekering ertussen de ander weer met een andere zekering of opeen andere plek.
Dus ik dacht ik maak een mooi extra zekeringenkastje waar ik alles op aansluit.

deze gevonden:

SD-6 Steekzekeringhouder (auto) Platte zekering standaard 30 A 1 stuks | Conrad.nl

Alleen heeft die ook 6 x 2 stekkers voor de accessoires. Dus dan houdt ik nog net zoveel kabels op de plus van mijn accu.

Heeft iemand er ervaring mee om die stekkers van het zekeringenkastje met elkaar te verbinden/solderen zodat je 1 (dikke) pluskabel naar je accu overhoudt. Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?
 
Dit type schuifsteker gebruiken op de gezamenlijke kant. Kan je doorlussen naar de volgende zekering met een klein stukje draad. Zo kan je zowel de niet geschakelde 12 V en de geschakelde 12 V apart op 1 zekeringblok gebruiken.

kabelschoen1.jpg
 
Er komen steeds meer electrische gadgets op mijn rat-wing. O.a. handvatverwarming, 12V stekker, navigatieaansluiting, radio, multiclaxon, camera, USB aansluiting.
Dit geeft nogal een zooitje aan draden bij mijn accu. Er zitten onderhand wel 6 kabeltjes op aangesloten. De ene met een steekzekering ertussen de ander weer met een andere zekering of opeen andere plek.
Dus ik dacht ik maak een mooi extra zekeringenkastje waar ik alles op aansluit.

deze gevonden:

SD-6 Steekzekeringhouder (auto) Platte zekering standaard 30 A 1 stuks | Conrad.nl

Alleen heeft die ook 6 x 2 stekkers voor de accessoires. Dus dan houdt ik nog net zoveel kabels op de plus van mijn accu.

Heeft iemand er ervaring mee om die stekkers van het zekeringenkastje met elkaar te verbinden/solderen zodat je 1 (dikke) pluskabel naar je accu overhoudt. Hoe zou ik dat het beste kunnen doen?
Je maakt vanaf de accu één stevige min en één stevige plus naar dit kastje.
Vanaf het kastje kun je met goede 6,3mm stekkers je spullen gezekerd aansluiten.
 
Dank voor de reacties.
Ik ga die laatste bestellen. Waarom zelf bouwen als het kant en klaar geleverd kan worden, nietwaar.
 
Laatst bewerkt:
Grr.......loop er weer tegenaan dat er € 6,- verzendkosten bijkomen. En dat vind ik wat veel bij een artikel van € 16,--.

Ik ga toch maar kijken of ik het ergens in een winkel kan kopen. Brezan heeft ze in elke geval niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan