Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Ik vind het best veel. Ik heb een GSXR 750 uit 2006 gehad en die had bij de ene meting 129.7 ofzo en het meeste gemeten 138 maar dat was een run waar ik mijn twijfels bij heb :)

129.7, 130 en 134 awpk waren tijden normale runs. Dus niet elke versnelling max vermogen meten. Dat is dan ook het gemiddelde neem ik aan. (?!)

129,7 en 130 op dezelfde bank en 134 en 138 op een andere bank (en deze laatste bank was nogal gul had ik het idee).

Vrijwel standaard op demper en afstellen na.


Ik wist niet dat 600tjes zoveel pk's hadden. Dacht dat rond de 100 gebruikelijk was.

Ik hanteer dan dat mijn 750 gemiddeld ongeveer 130 had en dat is maar 10 pk meer!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het best veel. Ik heb een GSXR 750 uit 2006 gehad en die had bij de ene meting 129.7 ofzo en het meeste gemeten 138 maar dat was een run waar ik mijn twijfels bij heb :)

129.7, 130 en 134 awpk waren tijden normale runs. Dus niet elke versnelling max vermogen meten. Dat is dan ook het gemiddelde neem ik aan. (?!)

129,7 en 130 op dezelfde bank en 134 en 138 op een andere bank (en deze laatste bank was nogal gul had ik het idee).

Vrijwel standaard op demper en afstellen na.


Ik wist niet dat 600tjes zoveel pk's hadden. Dacht dat rond de 100 gebruikelijk was.

Ik hanteer dan dat mijn 750 gemiddeld ongeveer 130 had en dat is maar 10 pk meer!


Ja dat klopt ook wel aardig hoor. Als je een complete standaard motor hebt dan zal dat rond de 100-105 liggen. Dat had ik ook met mijn vorige racer (PC37 uit 2005). Met die fiets was dus qua vermogen helemaal niks gedaan.

Met de huidige is alles aangepast/gedaan, behalve dan het blok openschroeven. Dus andere uitlaat en bochten en luchtfilter, en de electronica en ecu aangepast. En op elkaar geoptimalisserd. Daar kan je dus nog best wat mee winnen. Nu kan je nog eens 20pk erbij krijgen door ook intern in het blok spullen aan te passen, maar dan zou ik elk jaar het blok moeten open halen en reviceren. Dat word mij allemaal iets te duur/gortig.
 
Laatst bewerkt:
Meer dan 160 pk straat legaal om maar 1 ding te noemen.

Straatversie van de R213v heb ik anders geïnterpreteerd als meneer Honda. -O-
 
Meer dan 160 pk straat legaal om maar 1 ding te noemen.

Straatversie van de R213v heb ik anders geïnterpreteerd als meneer Honda. -O-

Bedoel je 260 pk?
Er wordt voorlopig geen straat motor met 260pk gelanceerd..
kawasaki H2. S1000rr etc etc.. Hebben ook niet meer, heb een keer gehoord dat productie motoren geen type goedkeuring krijgen als ze meer als 200 pk hebben..

Ik bedoel als ze uit een twee liter polo al 600pk krijgen.......
 
heren,
Ik heb een probleem...

ik heb een mooie wp schokbreker gekocht. de shock is voor een 2003-2004 model, maar zou tevens voor een 2005-2006 model moeten zijn...

Volgens mij klopt daar geen reet van '(


zie foto. ik krijg met geen mogelijkheid de schokbreker erin.

De lengte en bevestigingsogen komen mooi overeen, alleen zit er een 'buisje' (voorveerspanner volgens mij) wat dus in de weg zit.
Het enige wat ik nog kan bedenken is om de achterbrug eruit te halen en dat te proberen. :(

iemand ideeën?
of past deze gewoon echt niet (waar ik steeds meer het vermoeden van krijg)
 
heren,
Ik heb een probleem...

ik heb een mooie wp schokbreker gekocht. de shock is voor een 2003-2004 model, maar zou tevens voor een 2005-2006 model moeten zijn...

Volgens mij klopt daar geen reet van '(

[~[url="http://i172.photobucket.com/albums/w24/maartenpaardekooper/20150617_200128_zpsekpe2did.jpg"]afbeelding~][/URL]
zie foto. ik krijg met geen mogelijkheid de schokbreker erin.
[~[url="http://i172.photobucket.com/albums/w24/maartenpaardekooper/20150617_200155_zpsn4tlatf7.jpg"]afbeelding~][/URL]
De lengte en bevestigingsogen komen mooi overeen, alleen zit er een 'buisje' (voorveerspanner volgens mij) wat dus in de weg zit.
Het enige wat ik nog kan bedenken is om de achterbrug eruit te halen en dat te proberen. :(

iemand ideeën?
of past deze gewoon echt niet (waar ik steeds meer het vermoeden van krijg)

Bij een CBR600RR 03-04 kan je dat bovenste montage gedeelte ook loshalen zoals je hier ziet:
JV9k18Sl.jpg


Bij een 05-06 model kan dat niet. Wat je inderdaad kan proberen is de achterbrug loshalen om de wp shockbreker er tussen te krijgen. Als dat ook niet lukt zit er niks anders op dan de schok verkopen of een 03-04 achterbrug te kopen. (waarvan ik er trouwens nu 1 in de verkoop van heb hehe :P)
 
Present!

paar weken geleden had ik die van mij op de bank en kwam ik op 118 pk's uit (op het achterwiel), vind ik best wel ok, voor een standard blok uit 2007 :).

pica voor in de op:[afbeelding]
Mijn racer is motorisch volledig standaard en komt aan 108pk aan het achterwiel. Qua vermogen komt de 600rr iets tekort tov de concurrentie, maar voor de meeste is het vermogen zat en de fiets doet voor de rest alles goed :Y
 
Binnenkort meer foto's als de motor weer volledig klaar is na het schuivertje op Spa. Het kuipwerk ligt nu bij de spuiter O-)
 
iemand al ervaring met de pilotpower 3?

Had PP3s op mijn CBR600RR zitten, de enige vergelijking die ik kan maken is met de Super Corsa SP en ik kan zeggen dat de PP3 prima banden zijn, alleen plakken de Super Corsa's een stuk meer en ze geven veel meer vertrouwen in de bochten.

De PP3s slijten een stuk minder snel en werkt beter in de regen vergeleken met de Super Corsa's.
 
Ik rijd nog met de 2CT voor. Als ik moet vervangen komt die er weer op. Vind het een prima band en zie geen noodzaak meer te betalen voor de opvolger daar ik deze toch niet op z'n max rijd.

Achter heb ik een Road 2!!

Zelfde verhaal :)
 
Bij een CBR600RR 03-04 kan je dat bovenste montage gedeelte ook loshalen zoals je hier ziet:
[afbeelding]

Bij een 05-06 model kan dat niet. Wat je inderdaad kan proberen is de achterbrug loshalen om de wp shockbreker er tussen te krijgen. Als dat ook niet lukt zit er niks anders op dan de schok verkopen of een 03-04 achterbrug te kopen. (waarvan ik er trouwens nu 1 in de verkoop van heb hehe :P)

heb maar even contact opgenomen met HK suspentions. Ze gaan kijken voor een eventuele oplossing, anders wordt het weer verkopen... andere achterbrug sla ik even over ;)

iemand al ervaring met de pilotpower 3?

ja op de zx10r.
Op de openbare weg is het echt een topband! Stuurt lekker, op droog erg veel grip en in de regen ook erg veel vertrouwen. Voor een sportband gaat hij erg lang mee, dus vriendelijk voor de portomonee, natuurlijk ook niet onbelangrijk.

In de eifel/ Luxemburg is het (tot nu toe) de beste band die ik gehad heb. Veel vertrouwen op zeiknat wegdek, lekker doorpezen op vochtig wegdek, nog harder op droog wegdek })

Toch heeft de band een nadeel...
Pak je een circuitdagje mee, moet je er rekening mee houden dat de band na een paar rondes te warm wordt en gaat smeren. Niet dat je motor ineens weg is, waar de 2ct last van had, maar glijden doe je zeker en dat voel je.

openbare weg =>topband, ik denk zelfs dat er op dit moment geen betere sportband is, die zowel in droog en nat het zo goed doet
paar circuitdagen => kan je beter een meer circuit gerichte band nemen.
 
Ik rijd nog met de 2CT voor. Als ik moet vervangen komt die er weer op. Vind het een prima band en zie geen noodzaak meer te betalen voor de opvolger daar ik deze toch niet op z'n max rijd.

Achter heb ik een Road 2!!

Zelfde verhaal :)

ik heb nu ook voor en achter een 2ct maar dacht laat ik eens wat anders proberen

wss kan ik beter een road 2 kopen aangezien ik het meest woon werk verkeer rijd
 
heb maar even contact opgenomen met HK suspentions. Ze gaan kijken voor een eventuele oplossing, anders wordt het weer verkopen... andere achterbrug sla ik even over ;)ja op de zx10r.
Op de openbare weg is het echt een topband! Stuurt lekker, op droog erg veel grip en in de regen ook erg veel vertrouwen. Voor een sportband gaat hij erg lang mee, dus vriendelijk voor de portomonee, natuurlijk ook niet onbelangrijk.

In de eifel/ Luxemburg is het (tot nu toe) de beste band die ik gehad heb. Veel vertrouwen op zeiknat wegdek, lekker doorpezen op vochtig wegdek, nog harder op droog wegdek })

Toch heeft de band een nadeel...
Pak je een circuitdagje mee, moet je er rekening mee houden dat de band na een paar rondes te warm wordt en gaat smeren. Niet dat je motor ineens weg is, waar de 2ct last van had, maar glijden doe je zeker en dat voel je.

openbare weg =>topband, ik denk zelfs dat er op dit moment geen betere sportband is, die zowel in droog en nat het zo goed doet
paar circuitdagen => kan je beter een meer circuit gerichte band nemen.
heb met de 2ct geen problemen gehad op het circuit
heb 2 crt dagen gedaan op de 2ct

wellicht ga ik niet hard genoeg
 
ik heb nu ook voor en achter een 2ct maar dacht laat ik eens wat anders proberen

wss kan ik beter een road 2 kopen aangezien ik het meest woon werk verkeer rijd

Daarom heb ik ook ooit eens de Road 2 gekocht en inmiddels geen w\w meer maar rijdt er nog steeds mee. Ik kan er prima mee door de bochten en deze gaat gewoon veel langer mee.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je 260 pk?
Er wordt voorlopig geen straat motor met 260pk gelanceerd..
kawasaki H2. S1000rr etc etc.. Hebben ook niet meer, heb een keer gehoord dat productie motoren geen type goedkeuring krijgen als ze meer als 200 pk hebben..

Ik bedoel als ze uit een twee liter polo al 600pk krijgen.......

Ik bedoel een replica van de GP machine zoals dit verteld werd en niet een slap aftreksel.

Dan verwacht ik ongeveer 230pk op 160 kilo met MotoGP achtige techniek. De knippers en koplampen neem ik dan voor lief :)

Dus niet 160 pk op 170 kg met "normale" versnellingsbak en nog meer aanpassingen aan het blok waardoor deze meer naar een traditioneel blok neigt dan naar een MotoGP blok en je €200.000 betaald om vervolgens door een Blade er uit gereden te worden of deze Blade van 17k niet kwijt te kunnen raken.

-O-

Op die Polo zit vast een giga turbo. Atmosferisch is Honda nog steeds het merk welke de meeste pk's uit een 4 in lijn blokje heeft weten te halen voor zover mij bekend :)

Dat motoren geen type goedkeuring krijgen heb ik nog nooit iets over gehoord. Lijkt mij sterk daar de wetgeving hier in Europa anders is dan die in de USA en die in Azië etc. etc.

Kan mij niet voorstellen dat dit nergens zou zijn toegestaan en er dus ook geen 1 motor geproduceerd wordt om deze reden.

Ik zoek het eerder achter duurzaamheid.

200pk uit een 1 liter blok is niet mis zonder turbo ;)


Mijn moeder heeft een Kia Picanto 1.0
Ik stel deze even voor met 200 pk :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan