GSXR1000k7 injector inspectie/reinigingsvraag

the_King

Die hard MF'er
3 aug 2006
616
31
Oisterwijk
Achtergrond:
- Bij volgas hort en stoot mijn motor en komt deze niet meer hoger in toeren.
- Als ik een beetje gas loslaat wil hij vaak wel weer op toeren komen.
- Motor komt bijna niet meer boven de 8k toeren en al helemaal niet met volgas (maar bleef op einde circuitdag gisteren zelfs bij 5k toeren steken).

Enkele jaren geleden had ik hetzelfde probleem, en was het opgelost na nieuwe brandstof filters. Paar keer gereden, nieuw PR en motor in schuur gezet. Hierna helaas 2 jaar niet meer kunnen rijden wegens tijd en geldgebrek, en heeft de motor dus stilgestaan.

Dit keer heb ik de tank helemaal gereinigd, niewe filters en benzine pomp en verse benzine verzorgd voor het beestje. Gisteren weer gaan rijden, ging 5 rondjes goed en weer hetzelfde probleem (horten en stoten bij volgas en moeilijk op toeren komen bij minder dan volgas).

Nu ben ik dus mijn injectoren na aan het kijken en lijkt er in sommige wat residu in het filter te zitten, anderen lijken schoon. Dit is het enige wat ik zelf zo op het oog kan beoordelen.

Nu komen de vragen:
1. Is het beter om ze professioneel te laten testen en reinigen danwel zelf aan de slag te gaan met nieuwe filters en proberen te backflushen (kosten baten)?
2. In het tweede geval, waar kan ik die filtertjes kopen en hoe kan ik het backflushen aanpakken (lijkt me de enige manier om ze goed schoon te krijgen)?

Het betreft Keihin UK 25 en UK 28 injectoren.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
De bovenste injectoren gaan pas vanaf 8000rpm meedoen, daarom komt er nu niks uit.

Ik neem aan dat je het brandstoffilter in de tank ook hebt schoongemaakt?? Dat is ook vaak een bottleneck.
 
Terug
Bovenaan Onderaan