Motor slaat af

tomdist

MF'er
22 mei 2009
166
0
Hoi,

Vorige week heel grondig mijn motor schoon gemaakt. alle kappen eraf, alle contacten ingespoten ect. Ik denk dat ik iets nat of vet heb gemaakt wat niet nat of vet moest worden want de eerste paar dagen brandde mijn Fuel injection lampje af en toe heel kort. Ook slaat de motor af en toe af wanneer ik mijn koppeling inhoud. Tijdens het file rijden zojuist was dat heel vervelend. Ik heb net even rond mijn huis getest, maar ik kan het niet goed reproduceren. Hij slaat heel soms af, maar meestal niet (wanneer ik dus koppeling heel lang inhoud). De ene keer slaat hij wel af bij het stoplicht, maar meestal niet. Heel irritant. Hij lijkt stationair prima te lopen op precies 1000 toeren. het FI lampje zie ik niet meer branden.

Ik heb gesprayed met contactspray en vaselinespray.

Enig idee wat dit kan zijn?

kawa versys 650
 
is 1000 toeren niet wat laag? Dat lijkt me eerder een probleem waardoor hij af kan slaan. Ik denk dat deze motor voglens het boekje toch wel 1300 rpm stationair moet draaien. Stel dat eerst even af.

Dat je iets nat of vet hebt gemaakt en dat je FI lampje daardoor ging branden dat kan best, maar ik denk dat dat los staat van het uitvallen.
 
1150 rpm , is meer dan genoeg als die nog nog uitvalt is er meer aan de hand misschien

me gpz liep 1000 koud en 1150 warm erg mooi maja blijft persoonlijk
probeer beide en kies wat je het fijnste vind :)

probeer ook eens je throttle bodies synchroon te zetten :W
 
Laatst bewerkt:
1150 rpm , is meer dan genoeg als die nog nog uitvalt is er meer aan de hand misschien

me gpz liep 1000 koud en 1150 warm erg mooi maja blijft persoonlijk
probeer beide en kies wat je het fijnste vind :)

probeer ook eens je throttle bodies synchroon te zetten :W

ik dacht niet dat je een nog stommerder avatar kon kiezen als dat je al had maar blijkbaar had ik het mis ;) :j *O* :W
 
ja ik zat ook al te denken aan de zijstandaard. Zijn die schakelaars gemakkelijk te vinden? Zou het water daar nu niet allang weg moeten zijn? Ik weet niet zo goed waar ik naar opzoek ben.
 
Stationair iets hoger gezet. Ik heb nu ook het idee dat de choke het niet optimaal doet, volgens mij hoort hij eerste minuut toch vol op 3000 toeren te draaien, maar hij blijft hangen op 2000 en loopt onstabiel.

Tijdens mijn test rondje is hij niet afgeslagen.

NU heb ik nog een paar vragen waarbij ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen.

Ik vind mijn rem wat slecht afgesteld. Ik moet te hard knijpen. Enig idee hoe ik het strakker kan zetten?

Mijn clutch handvat vind ik te stroef. Ik moet, wederom, te hard knijpen. Dit is een paar maanden geleden al eens afgesteld, en toen was hij veel lichter, maar het duurde niet lang voor hij weer zwaarder werd.

Volgens mij is dit gemakkelijk af te stellen bij de clutches zelf, hulp?
 
Kabels smeren, dus gewoon WD 40 inspuiten, en dan inknijpen telkens,
Mischien is er ook water ingekomen, en oxideerd het van binnen!

Trouwens moet dit nog zelf doen bij de peugeot van de meid :+
 
Laatst bewerkt:
vaseline spray dus.. misschien heb ik ook wat kruipolie gebruikt. maarre kabels smeren is denk ik niet de oplossing. Ik denk dat ik iets moet verstellen ik weet alleen niet wat
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan