slot/tankdop vervangen cbr 600 f uit '97

bramheus

MF'er
31 aug 2011
201
28
Haarlem
Facebook
http://postimg.org/image/3z1lh54f5/
http://postimg.org/image/f020ytpzl/

Mijn motor is gestolen, de politie heeft hem(GELUKKIG!!!!! < JEEEEJJJJJJ!!!!!!!) terug gevonden en ik ben BLIJ BLIJ

Nu is er dus 1 ding: de stakkertjes hebben mijn contactslot aardig beschadigd en mijn tankdop ook flink kapot geragd.
Ik kan er wel op rijden, zo ver doet het contact het ( nog), maar het zit niet goed, ik kan zo de cilinder omhoog trekken..
De tankdop is aardig uitgevijld(?) , hierin doet mijn sleutel niks meer, dus tanken is geen optie meer.

Nu dus mijn vraag:
Zou ik een gebruikt setje contactslot/tankdop kunnen kopen en dit installeren?
Kan ik dit zelf, en welke problemen ga ik tegenop lopen?


Dank jullie voor de input!!!!

Bram
 
De tankdop compleet vervangen door een sloperd door alle inbussen los te draaien. Makkie!

Het stuurslot als geheel is ook te verwijderen door het stuur zo te draaien dat de onderzijde vrijkomt en het mogelijk wordt om 'm dan te demonteren. Ook hier een sloperd monteren.

Ik lijk wel een beetje ervaren met verwijderen van sloten. Echter zonder negatieve bijbedoeling.
Mijn motor heb ik samengesteld van meerdere motoren. Op zeker moment had ik voor ieder slot een andere sleutel. Uiteindelijk heb ik alle sloten gelijk gemaakt. Daarvoor heb ik ook de plaatjes in de cilinder van het stuurslot moeten overzetten. (veel gepriegel en zweetdruppels!)
Nu werkt alles weer met 1 sleutel en dat was de bedoeling!

Handigste is van jouw motor alle sloten in 1 keer van 1 sloopmotor te halen en te vervangen. Anders blijf je ook altijd met meerdere sleutels klooien. Heel vervelend!!

Aanvulling:
Nu ik goed naar de foto kijk zie ik dat het bij tankdop geen inbussen zijn. (is wel bij mij)
Speciale anti-diefstal-schroeven? Dan wordt het moeilijker om te verwijderen.
Dus dan niet zo makkie. Uitboren?

Tankdop is toch al naar z'n grootje! Met een dremel zaagsnede in alle schroeven slijpen.
Dan met grote schroevendraaier losdraaien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan