Span voor Corrosie

Hoe maak je de remschijfdragerbuis vast aan de naaf?
Die wordt aan de spacer gelast en de spacer zit weer vast met 6 M8 bouten aan de naaf en krijgt verder nog wat las punten aan de lagerbus om schuiven te voorkomen.

Het materiaal heb ik al klaar liggen, zowel de spacer als het stuk buis kon ik als reststukje scoren bij Motrenco in Beverwijk.
 
Huh, komt Oma weer tussenbeide.... ik ook van you!

Corrosie heeft de lakdelen opgehaald zodat die ook groen kunnen worden en ik weer verder met de schommelvoorvork.
Even stevig vloeken bij het omwisselen van de balhoofdpennen, vooral het losmaken van de binnenpoten van de balhoofdplaat viel niet mee maar na flink wat hengsten en vloeken waren ze eruit. De balhoofdpen zelf ging prima met de 20 tons pers, die zit nu op zijn plaats.

Volgende stap is meten, op de foto heb ik een paar lijnen getekend om te laten zien hoe de naloop wordt bepaald.

full


inmiddels zijn de bomen al ingekort en de rubberscharnierbussen gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Wordt de Guzzi straks ook zelfde kleur groen als de bak?
Weet niet of ik dat mooi zal vinden :? Tis natuurlijk wel een Guzzi, en Guzzi's dien je met respect te behandelen :}
Maar :] een rijdende Guzzi, wat voor kleur ook is altijd beter dan een stilstaande :( :$
 
Wordt de Guzzi straks ook zelfde kleur groen als de bak?
Weet niet of ik dat mooi zal vinden :? Tis natuurlijk wel een Guzzi, en Guzzi's dien je met respect te behandelen :}
Maar :] een rijdende Guzzi, wat voor kleur ook is altijd beter dan een stilstaande :( :$

Hoe hard rijdt jouw Guzzi, neef? })
 
Wakker worden.
De Guus moet de weg op met bakkie, kun je lekker samen driewieleren met je vrouw.
 
De afgelopen jaren zaten vol met privéperikelen, waardoor ik de Guzzi eigenlijk helemaal geen aandacht heb gegeven.

Afgelopen vrijdag was het eindelijk zover: een afspraak met Ratman gemaakt om de motor naar huis te brengen. Ratman is erg druk met een heleboel dingen die niet altijd wat met motorrijden te maken hebben, en de ruimte waar de Guzzi stond moest leeg worden gemaakt.

Met een afgeladen bus vol met Guzzi onderdelen weer terug naar huis gereden.

De schommelvork laat nog even op zich wachten, maar dat gaat ook helemaal goed komen.

Op dit moment staat de motor er zo bij:
wp-image-2071045441.jpg


Nog best een zielig hoopje eigenlijk. De komende periode maar eens gaan puzzelen en eens kijken of we er een rijdend geheel van kunnen maken.
 
och... zit in ieder geval verder in elkaar als mijn SPII........ komt helemaal goed, mocht je tips/trucs nodig hebben of vragen wilt stellen over Guzzi dan weet je me te vinden.

heel veel plezier met de opbouw!!

grt
 
Ik zit even terug te kijken naar dat groene project en het valt me op dat jij een hele mooie ruit hebt.
Heb je die nieuw en zo ja, weet je waar hij vandaan komt?

Ik heb zelf een ruit van Lexan gemaakt maar doordat Lexan enorm kritisch op temperatuur is valt het niet mee om dat zonder oven in vorm te krijgen. Mijne is dus scheluw geworden.
 
Ik zit even terug te kijken naar dat groene project en het valt me op dat jij een hele mooie ruit hebt.
Heb je die nieuw en zo ja, weet je waar hij vandaan komt?

Ik heb zelf een ruit van Lexan gemaakt maar doordat Lexan enorm kritisch op temperatuur is valt het niet mee om dat zonder oven in vorm te krijgen. Mijne is dus scheluw geworden.

Groen wordt het denk ik toch niet meer... Heb van Ratman o.a. een rode tank en een rood kontje overgenomen. Dat is nu ook een mogelijke optie.

Het ruitje zat al bij mijn zijspan toen ik het kocht. Ik heb met commandant gepoetst, en zo veel krasjes weggekregen. Helaas heb ik dus geen adresje voor je.
 
Afgelopen weekend weer aan de slag gegaan met de adapter voor het achterwiel.

Draad getapt voor de bevestiging van de schijf aan de adapter, en gaten geboord + draad getapt voor de bevestiging van de velg aan de adapter.

Er moet waarschijnlijk nog een spacer tussen, zodat het achterwiel iets meer naar het midden komt.

full
 
Vraagje voor de kenners...

Van Ratman heb ik onderstaande remklauw meegekregen, om eventueel te gebruiken als achterrem. De remklauw is wat slanker uitgevoerd dan de Brembo die op de Guzzi zat, en past daardoor beter in de smartvelg.

Omdat ik toch graag wil weten welke remblokken erin moeten, en welke revisieset ik op de klauw kan loslaten, wil ik uitzoeken van welke motor deze oorspronkelijk afkomstig is.

Ratman dacht een Honda Bol d'or, maar als ik daarop google vind ik deze niet terug.

Op de klauw en op de blokken staan ook nog een paar nummers, maar ondanks een tijdje googelen, kan ik daar niets over terugvinden.

Op de klauw staat: 9C15
De remblokken zijn van Nissin: NKY91GG

Wie kan me helpen aan het type motor waarop deze is gebruikt? Of wie kan me helpen om de juiste remblokken/revisieset te vinden?

full

full
 
Als ik de blokjes in Ebay zet kom ik op een Yamaha YFZ 350 B Banshee. Meestal krijg je dan ook een lijst met alle andere modellen waar deze blokjes in passen, maar helaas.
 
Maak eens een foto van een remblok met de maten erbij. Ik heb een catalogus vol met afbeeldingen, dan kan ik eens gaan zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan