Kymco DownTown 350

Nieuws op de Kymco website:

http://www.kymco.nl/voorpagina/new-downtown-bijna-leverbaar

Overal ter wereld rijden ze al. Nederland is de laatste in de wachtlijst. :+

Ik ga géén proefrit maken dit jaar.... want dan ben ik verkocht. *D

Volgend jaar misschien. O-)

Ik heb er gisteren op gereden :P
Ik was bij Motoport Rotterdam om een proefrit te maken op een driewieler van Piaggio. Het was voor mij puur om te ervaren hoe zo'n apparaat rijdt. Ik zag ze regelmatig voorbij komen en enigszins nieuwsgierig kreeg ik daar nu de kans voor. Omdat het aantal belangstellenden kennelijk groter was kreeg ik een Peugeot Metropolis RS toegewezen. Na een duidelijke uitleg van "Ben je naam kwijt, sorry... Aardige vent in ieder geval... was het Jurgen? " van Scooterxpress heb ik een rondje gereden en gemerkt dat het heel snel vertrouwd aanvoelt. Na terugkomst kreeg ik van hem de sleutels van zijn splinternieuwe Downtown 350i ABS en kwam al snel tot de conclusie dat dit meer het segment is waarnaar ik op zoek ben. Man, wat trok dat apparaat heerlijk van zijn plaats. En die looks :9~
Om de scooter beter te leren kennen en om een uitgebreide review te schrijven zou ik er wat langer mee op pad moeten maar ik verwacht dat we nog mooie gebruikerservaringen gaan lezen hier op het forum!
 
Eerst de Kymco Xciting 400i proberen. Was naar de Kymco Pilotstore in Spijkenisse geweest (Kees van Dijk) maar daar hadden ze hem helaas niet staan...
 
Motorport Rotterdam waar je bent geweest heeft wel Xc staan, kon/mocht je daar niet op rijden dan?
 
Eigenlijk door tijdgebrek ben ik gisteren niet verder gekomen dan de receptie en de koffiecorner. Rij er dagelijks langs dus loop komende week nog wel even binnen daar.
 
Jammer dat je niet hier in de buurt woont, afleveren + onderhoud en meeliften op de know-how bij mijn groenteboer scheelt best wel wat, heeft er zelfs 3 in onderhoud en is een simpel klein dorps zaakje doch geautoriseerd Kymco dealer, de baas sleutelt ook zelf.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je niet hier in de buurt woont, afleveren + onderhoud en meeliften op de know-how bij mijn groenteboer scheelt best wel wat, heeft er zelfs 3 in onderhoud en is een simpel klein dorps zaakje doch geautoriseerd Kymco dealer, de baas sleutelt ook zelf.

Hoi Jan,

Ik weet dat je het tegen Snipes zegt. Maar 1op28 wil mogelijk wel gebruik gaan maken van
de genoemde diensten van de groenteboer. Denk je dat ik mijn Downtown 300 ook bij hem
kan inruilen voor een Downtown 350 plus wat exotisch fruit? :9

inruilen ga ik ergens in januarie 2016 doen denk ik. :9~ fruit !!!
 
Dat weet ik niet, hij heeft wel voor een groenteboer al jaren behoorlijk wat DT in onderhoud
(2 weken terug nog een nieuwe witte bij hem afgeleverd voor klant)
Lekker down to earth en meekijken maakt hij ook geen probleem van, auto, bromscooter mee naar huis tijdens onderhoud kan ook.
Hier onder op foto staat het adres.
Het zwarte (none abs) test exemplaar (op foto verscholen achter 2x gele banaan van klanten) kan in sommige gevallen ook weer een paar dagen bij hem terug komen vanaf de importeur.
Belangrijkste vindt ik dat hij meer Xc in onderhoud heeft dan wie ook, en daar zit hem nou net de kneep, ook zit hij op een lijn met mij qua onderhoud.
Note: Kleine showroom dus nooit Xc zomaar op voorraad !

image.php


hier nog een foto met het zwarte test exemplaar
image.php
 
Laatst bewerkt:
Ja, wat dat betreft inderdaad erg jammer. Maar aan de andere kant heb ik hier keuze zat ben ik inmiddels achter gekomen. Heb de Kymco Pilotstore vlakbij zitten en nog een kleinere scooterzaak op een kilometer of vijf vanaf huis, Walter van Os - http://kymco.nl/bezorgscooters/bromfietshandel-walter-van-os of http://www.cityparts.nl .
Bij Walter van Os had ik mijn Agility ook al in onderhoud. En uiteraard Motoport Rotterdam waar ik dagelijks voorbij kom.

Kijkend naar de foto's vind ik hem ook steeds mooier worden *D
 
De xciting vind ik t mooiste maar heb de 350 nog niet in t echt gezien.
Een witte xciting lijkt me prachtig. Er is 1 ding wat ik echt teleurstellend vind en dat is de cockpit.

Die van de 350 is veel mooier met 2 ronde tellers.
 
Laatst bewerkt:
DT350 heeft nu ook een voltmeter in de cockpit... iets wat Maxsym overigens al jaren heeft.
Naast de volt meter is er ook nog een buiten-temperatuurmeter aan boord.

image.php


image.php


De release van deze 350 is ook wel weer apart te noemen hij is zelfs deze ronde iets eerder in Europa uitgekomen als in de omringende Aziatische landen van Taiwan.
In Taiwan zelf moet de verkoop ook nog op gang komen, en zijn er op dit moment promotie opstap dagen om kennis te maken met deze DT350.
Bij de Xc400 was het precies andersom, daar was de release eerst in Taiwan/Singapore/Maleisië.


Grappig detail wat ik al wat langer weet is dat je b.v. niet moet denken dat zo'n Kymco nou ook echt in Taiwan goedkoper is als in Europa.
Zo kan ik jullie verklappen dat een Xc400 daar 260.000 Taiwan dollar = 7.442 euro kost,
en dat is alweer een stuk duurder als in NL., maar het allergoedkoopste voor een Kymco ben je nog steeds uit in Zuid Europa >> Spanje/Italië.

Maakt de Taiwanees trouwens allemaal niks uit, ze verkopen ze daar aan de lopende band, en ondanks de vorse invoer belasting en uiteindelijke prijs gaan ook scooters als de nieuwe Tmax 530 model 2015 daar als zoete broodjes over de toonbank.
In februari/maart zag ik al de eerste verhalen met foto's voorbij komen van Tmax model 2015 die aldaar werden open getrokken om er sportvario's in en uitlaten onder te bouwen, en ook onderdelen zoals een J-Costa vario of een Akrapovič uitlaat kosten daar net zo duur als hier, maar worden desalniettemin met stapels geïmporteerd.
Taiwanese OEM onderdelen en HQ. after-market merken zoals NCY, Koso, Dr. Pulley, TechPulley etc. die in Taiwan zelf worden gemaakt zijn daar in tegen dan wel weer wat goedkoper als hier.

Op de verse poster (17 juli) hieronder staan de tijden vermeld van de dagen dat je nu op dit moment na inschrijven even kan komen opstappen om kennis te maken met de DT350. Alle inschrijvers krijgen of maken na afloop kans op een Canon videocamera cadeau.
image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
op ijburg staat waar ik me auto parkeer een 400 geparkeerd een zwarte vind hem ook heel mooi.
ben zeer benieuwd hoe de 350 in het ec ht eruit ziet.
de 2 mooiste in hun klasse vooral de achterkant van de 350 vind ik heel mooi.
 
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat jij die 350 op de motorbeurs in Utrecht
reeds life had gezien.
 
Laatst bewerkt:
was ik effe vergeten.
had ik ook ,zelfs op gezeten.
enigste min punt vond ik de voetruimte maar daar kom ik net mee weg.
voor de rest als ik ooit weer motor ga rijden komt er een kymco bij voor woon werk.
 
Laatst bewerkt:
Er words sinds de verkoop in Taiwan zo'n 2 weken geleden is gestart al weer vollop getest en gesleuteld.
De enige echte X4-Kiss-clutch van Tech-Pulley is ook al door de test heen en klaar voor gebruik.


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
Ja THX, vindt de onderste wel apart

Dat grietje wat je op de eerste 2 foto's ziet werkt in de zaak van haar vader, ik heb al heel veel gezien van die meid, die kan sleutelen van heb ik jou daar, altijd gaaf om te volgen want haar pappie maakt altijd foto's van haar als ze weer eens midden in de zaak op de grond een scooter repareert.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dan mag ze goed kenne sleutelen, daar twijfel ik niet aan. Maar kwalitatief denk ik dat de taiwanezen
nog niet zo goed zijn dan de jappen of duitsers.als je kijk naar de tellerbak, dan zie je dat dat gewoon
nog achterloopt, (erg spiegelend cockpitglas) en misschien ook het kuipwerk zal al vrij snel barsten
wanneer er een jaar lang de zon op schijnt. ( ja ik weet; de zon schijnt vaak in azie).
En tuurlijk, bij Mercedes enz hebben ze ook terugroep actie's, maar kleinighiidje houd je altijd.Maar de
vraag die moet stellen is; waarom verkopen ze die "goede" poulie's dan niet gewoon via internet of
een vertegenwoordiger van dat merk.
Als je geld kan verdienen , veel geld, door aftermarket onderdelen te verkopen in europa dan doe je dat.
Anders ben je een dief van je eigen portomonee.
Dan vraag ik mij ook af hoe de kwaliteit is . Pisbakkenstaal uit China denk.
respect voor ieder die op een Thai rijd.
 
Nou ja als je volgens ScooterXpress leest hoe de 125 er van af komt zal het met de 350 ook wel goed zitten ?
Stiekem hoop ik eigenlijk dat er dit jaar nog iemand zo'n ding aanschaft.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

ik ben nieuw op deze site en ik heb een nieuwe DT 350i besteld :-) Ik krijg m volgende week en ik kan niet wachten! Zijn er nog mensen die al ervaring hebben met deze recente motorscooter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan