Krakend remgeluid/rem anker Cbr 929

Pefers

Rookie
24 sep 2010
16
0
Amsterdam
Goedenavond,

Ik heb een probleem waar ik wat advies over nodig heb.
Mijn cbr maakt bij de rem een krakend geluid en wordt na 2 min rijden erg heet. Heb de remklauw gereviseerd en de alles schoongemaakt. Geluid is echter niet weggegaan. Het lijkt wel of het rem anker los zit en deze steeds een stukje meekomt. Is dit mogelijk? Heeft iemand advies wat ik het beste kan doen?

Onderstaand een link van het geluid.


Bvd,

Nivard :)
 
\Bedankt voor je reactie. Rubbers zijn allemaal vervangen, en alles is goed ontlucht. Ook de zuiger zag er nog goed uit.


hij bedoelt de pennen waar de gehele remklauw over glijdt( je hebt een zwevende klauw achteraan). Haal die stofkapjes er eens af en vet deze goed in als ze nog goed zijn. Versleten pennen uiteraard vervangen.
 
Volgensmij is die achterste bout ook niet de juiste... Zit daar een blind deel aan? Normaal is dat namelijk ook een glijpen, als daar nu een normale bout met volledig draad in zit gaatie ook niet goed functioneren..
 
Van de achterkant weet ik het niet zeker, van de voorkant wel. Montagebouten van remklauwen hebben een fijnere schroefdraad omdat deze nogal met wat Nm vast worden gezet. Dus best kans dat je, door er een gewone bout in te draaien je schroefdraad naar God hebt geholpen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan