Kawasaki stottert en onregelmatig stationair

15 jun 2015
3
0
Rotterdam
Goedendag !.

Sinds kort ben ik bezitter van een Kawasaki ZX7-r uit 2001.

Via Google kwam ik op dit forum, waarin ik al geweldige tips heb gevonden de afgelopen dagen !. Bedankt allen hiervoor !

Echter zit ik nu met een probleempje met de Kawa waar ik verschillende dingen over lees. Het betreft 2 probleempjes in een die ik niet samen tegelijk kon vinden.

De motor loopt onregelmatig, hij loopt 1000 toeren en elke paar seconden loopt hij ineens een 200 tot 300 toeren op en gaat weer terug naar 1000 toeren. Ook tijdens het rijden gaat het niet lekker, de motor hapert in lage toeren en pakt ineens weer op. Flink stuk gereden even op de staart getrapt, maar hij blijft het doen. Als je constant boven de 4000 toeren blijft rijden is er niks aan de hand.

De motor heeft lang stil gestaan, accu is vervangen.

Iemand een idee, met deze combinatie van stationair en stotteren ?. Zit overigens te denken om langs dynojet Rotterdam te gaan om hem opnieuw te laten stellen en dergelijke, maar las weer dat er veel Kawasaki bezitters een slechte ervaring mee hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken !
 
Ik had al gecontroleerd of alles goed zat en in goede staat is, op het oog zag alles er goed uit. Ik zal nog een grondig zoeken naar scheurtjes, en een flesje forte erin gooien voor de carbs. De vorige eigenaar melde dat hij een grote beurt heeft gehad slechts nog een keer of 6 ermee gereden heeft de afgelopen 2 jaar.

Zou dit zulke ernstige problemen kunnen veroorzaken in de lage toeren en stationair ? Ik hoop dat het niks ernstigs is, dat zou een domper zijn !.
 
Ik had dit probleem ook een beetje op onregelmatig stationair lopen na. Bij mij was het stotteren in lage toeren opgelost na vervangen van de bobine's, 2dehands gekocht hij rijd nu perfect.

Wellicht iets met een te slechte vonk, en pakt hij bij hoge toeren daarom wel gewoon op?

Wellicht kan een slecht gesynchroniseerde motor ook onregelmatig stationair lopen ?
 
Wat Janbros dus zegt, en dan met name de kleine gaatjes in dit buisje.
full
 
Zouden idd verontreinigde carburateurs kunnen zijn, bijvoorbeeld de gasbuis zoals hieboven al gesuggereerd. Het zou ook kunnen duiden op versleten gasnaalden. Kijk die ook eens even goed aan.
 
Forte erin gegooid, maar het belangrijkste wat is opgelost waren de luchtinlaatrubbers die er niet goed opzaten. Valse lucht zogen, en bij het verwisselen van de bougies merkte ik 2 kabels op die niet goed in de dip vastzaten en dus zo lis kwamen met niet al te veel moeite.

Kabels stukje afgeknipt en goed vastgemaakt, loopt en start nu veel beter. Binnenkort synchroniseren ze lopen een klein beetje tegen elkaar in.

Net een stukje gereden rijd nu heerlijk, schakelen is even wennen vergeleken met me CBR dus een aantal keer met een kraak van 1 naar 2 / 3 naar 4. Ligt waarschijnlijk aan mezelf na een keer ging ik er op letten en toen bleef ik gaan :-( Maar voor nu opgelost !
 
Terug
Bovenaan Onderaan