Ik word gek graag info: XV750 problemen

Ron xv750se

MF'er
9 apr 2005
57
15
Veen
Hoi, ik heb nu een paar maanden een xv750se uit 83. Echter vorige week kreeg ik problemen. Bij hoger toerental hield hij in en dat werd steeds erger ook begon hij over te slaan met knallen in de uitlaat en tijdens het starten backfire door de luchtfilter. Vervolgens kwam ik tot de conclusie dat ook de eerste cilinder niet meer werkte geen vonk of brandstof.
Ik heb hier gezocht naar wat oplossingen en heb hier en daar geinformeerd.
Ik heb de bougies vervangen, vacuumslangetjes vervangen, , bobines getest en doorgemeten, onstekingspoel doorgemeneten, tci is niet te meten, de twee inlaatrubbers waren gescheurt deze ff opgelapt en getest met wd40, motor loopt weer op twee cilinder stationair maar op het moment dat je gas geeft weer backfires en hij trekt niet meer op, tis net een kermisattractie eerst inhouden dan weer schiet hij voorruit dan weer inhouden. Ik heb van alles al geprobeerd in de afgelopen dagen, wordt er nu een beetje gestoord van graag indien mogelijk jullie hulp.

Ron

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met veel belangstelling het hele verhaal doorgelezen omdat ik sinds een paar weken ook in het bezit ben van een XV750SE uit 1982 en die vertoonde min of meer identieke kuren. De motor had zo'n 5 jaar buiten gestaan en niet meer gelopen omdat de vorige eigenaar te horen had gekregen dat de startmotor kapot en dat hele grapje zou hem ongeveer 800 euro gaan kosten. Ik heb het het ding overgenomen voor 8 biertjes en een schaal bitterballen. De startmotor bleek inderdaad kapot te zijn, die draaide zelfs niet meer rond als ik hem rechtstreeks op accu aansloot. Nieuwe startmotor in de USA besteld voor $89 en deze gemonteerd. Nieuwe accu gekocht, aangesloten en geprobeerd te starten. Helaas motor wou niet starten terwijl de startmotor het hele zaakje prima rond gooide. Na zo'n 25 pogingen startte het zaakje opeens en bleef met veel moeite doorlopen. Ik heb de spanning op startmotor gemeten en deze bleek i.p.v zeg maar zo'n 13,5 volt maar 7 volt te zijn. Dit gaf mij een indicatie dat de spanning op de ontstekingsunit ook wel te laag zou zijn. Om een lang verhaal kort te maken. Het gehele gehannes werd veroorzaakt doordat de kabel die van de min (-) pool van de accu komt. De andere kant van de kabel is d.m.v moertje bevestigd op het frame. Moertje was zwaar verroest. Met de staalborstel alles schoongemaakt, nieuw moertje erop en opnieuw meten en jawel nu op startmotor wel 13,5 volt. Starten en probleemloos wegrijden. In mijn geval was dus de aarding (massa ofte wel de common) het probleem. Ik vroeg me af of jou probleem inmiddels is opgelost
 
Ik heb met veel belangstelling het hele verhaal doorgelezen omdat ik sinds een paar weken ook in het bezit ben van een XV750SE uit 1982 en die vertoonde min of meer identieke kuren. De motor had zo'n 5 jaar buiten gestaan en niet meer gelopen omdat de vorige eigenaar te horen had gekregen dat de startmotor kapot en dat hele grapje zou hem ongeveer 800 euro gaan kosten. Ik heb het het ding overgenomen voor 8 biertjes en een schaal bitterballen. De startmotor bleek inderdaad kapot te zijn, die draaide zelfs niet meer rond als ik hem rechtstreeks op accu aansloot. Nieuwe startmotor in de USA besteld voor $89 en deze gemonteerd. Nieuwe accu gekocht, aangesloten en geprobeerd te starten. Helaas motor wou niet starten terwijl de startmotor het hele zaakje prima rond gooide. Na zo'n 25 pogingen startte het zaakje opeens en bleef met veel moeite doorlopen. Ik heb de spanning op startmotor gemeten en deze bleek i.p.v zeg maar zo'n 13,5 volt maar 7 volt te zijn. Dit gaf mij een indicatie dat de spanning op de ontstekingsunit ook wel te laag zou zijn. Om een lang verhaal kort te maken. Het gehele gehannes werd veroorzaakt doordat de kabel die van de min (-) pool van de accu komt. De andere kant van de kabel is d.m.v moertje bevestigd op het frame. Moertje was zwaar verroest. Met de staalborstel alles schoongemaakt, nieuw moertje erop en opnieuw meten en jawel nu op startmotor wel 13,5 volt. Starten en probleemloos wegrijden. In mijn geval was dus de aarding (massa ofte wel de common) het probleem. Ik vroeg me af of jou probleem inmiddels is opgelost



Zal toch zeker wel na zo'n dikke 10 jaar..

:+
 
Topic Starter is sinds 09 april 2005 om 15:02 niet meer buiten zijn schuur gezien. Hoe het hem vergaan is blijft een raadsel, er gaan onder de buurtbewoners geruchten de ronde dat hij soms s' nachts op 1 cilinder loopt ;)
 
Beste heren,
inderdaad doet hij het nog steeds niet, ik heb hem vorig jaar weggebracht naar een motorbedrijf in Ammerzoden en die konden hem niet repareren ze hadden zelfs de motor zo heet gemaakt dat de koppakking eruit was geklapt en hun zeiden dat dat al was en dat dat het euvel was.
Ik heb de koppaking vervangen en toch geen resultaat.

Hij loopt heel mooi stationair maar zodra er gas word gegeven gaat het fout.

Dus nog steeds geen happy ending helaas
 
Beste heren,
inderdaad doet hij het nog steeds niet, ik heb hem vorig jaar weggebracht naar een motorbedrijf in Ammerzoden en die konden hem niet repareren ze hadden zelfs de motor zo heet gemaakt dat de koppakking eruit was geklapt en hun zeiden dat dat al was en dat dat het euvel was.
Ik heb de koppaking vervangen en toch geen resultaat.

Hij loopt heel mooi stationair maar zodra er gas word gegeven gaat het fout.

Dus nog steeds geen happy ending helaas
Balen.

Je mag de motor nog steeds eens bij mij brengen.

Dan komt ie bij motorzaak nummer vier, onderhand....
 
Beste heren,
inderdaad doet hij het nog steeds niet, ik heb hem vorig jaar weggebracht naar een motorbedrijf in Ammerzoden en die konden hem niet repareren ze hadden zelfs de motor zo heet gemaakt dat de koppakking eruit was geklapt en hun zeiden dat dat al was en dat dat het euvel was.
Ik heb de koppaking vervangen en toch geen resultaat.

Hij loopt heel mooi stationair maar zodra er gas word gegeven gaat het fout.

Dus nog steeds geen happy ending helaas

sjongejonge.. 10 jaar en diverse motorzaken verder doet die het nogsteeds niet..
Wel respect dat je zolang bent blijven proberen! :}
Nog steeds bezig of op dit moment de strijdbijl al neer gegooit?
 
Onvoorstelbaar gewoon!
Aan de andere kant,in 10 jr.tijd op wat vage aanbiedingen na die dan ook nog niet eens worden nagekomen ,niemand die die jongen eens echt helpt of er zelfs alleen maar naar kijkt,gewoon uit medemenselijkheid.Zouden we zelf ook fijn vinden lijkt me...
Heb er zelf niet afdoende kennis voor helaas.En als op MF zelfs geen echte helpende hand te vinden is ,waar moet die jongen dan in vredesnaam wel naar toe?
Ron,geef niet op,je bent al zover.Hoop echt dat je het voor elkaar krijgt en dat je nog eens wat plezier van je motor gaat hebben.
En MF-ers,kom op,wie gaat deze man echt helpen?!Verdien je ondertussen practisch onsterfelijkheid op de koop toe als je het gefixed krijgt!

Groet,Auke.
 
Laatst bewerkt:
Best stoer Martell dat je aanbiedt deze motor wel te willen repareren. :}
Lijkt mij gezien de (zeer lange) voorgeschiedenis een pittige uitdaging.
Maar het is natuurlijk ook een leuke bike, die beter verdient dan onder een zeil te staan. :Y
 
Holy shit .. 11 jaar in de schuur zonder te rijden _O-

Mag hopen dat je in die 11 jaar niet nog steeds op dezelfde tank rijdt... want dan weet ik wel waar het aan ligt :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan